134.887 gebruikers | 85.687 films | 31.044 regisseurs | 3.507.642 berichten | 4.929.138 stemmen
 
locatie: Films » Rest Stop (2006) » Info

Rest Stop (2006)

Alternatieve titel: Rest Stop: Dead Ahead 

 

Rest Stop (2006)
308 stemmen | gemiddelde 2,45
mijn stem:
16 jaar geweld angst grof taalgebruikVerenigde Staten
Horror / Thriller
92 minuten

geregisseerd door John Shiban
met Deanna Russo, Jaimie Alexander en Joey Mendicino

Jess zit achter het stuur. Nicole zit naast hem en aan het eind van de weg zien ze het betoverende Hollywood liggen. Wanneer de gevluchte geliefden bij een verlaten rustplek pauzeren, verdwijnt Jess. En iemand anders komt te voorschijn, iemand met zijn eigen krankzinnige gedachten over plezier. Met allerlei gereedschap als boormachines en nietapparaten. Allerlei gereedschap om in het nabijliggende woud te gebruiken..of op mensen.
 

 

gebruiker
bericht

 

quote
0,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 27 augustus 2010, 23:05 uur
Hehe, deel 2 is een stuk beter dan deze hoor Killer-Instinct. Al blijft die ook slecht :P

En ja Eline, ik vond alles echt waardeloos aan deze film. Ze hadden net zo goed een busje van de Frans Bauer fanclub in deze film kunnen gooien. Die zouden nog slimmer handelen dan het meisje in deze film wat maar rond blijft hangen op die Rest Stop :P

 

quote
4,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 27 augustus 2010, 23:06 uur
Ja maar.. ze was gelukkig wel aantrekkelijk, en ik zou zo achter dr aanrennen. :)
(Ik ben te moe om hier serieus op in te gaan, ik probeer het morgen nog wel eens. :()

 

quote
0,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 27 augustus 2010, 23:09 uur
 bevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Met alleen looks red je het natuurlijk niet bij mij. Maar ik kan er gewoon niet over waarom ze niet gewoon dat bos inloopt of ergens in de struiken verstopt. Ze blijft er maar rondlopen als een schietschijf. Als ze nou gevangen zat, oké. Maar ze roept de problemen constant over zichzelf af. Heb me echt zelden meer aan de personage/hoofdrol gestoord als in Rest Stop.

Weltrusten alvast, veel plezier met dromen over euh....Deanna Russo :)

 

quote
4,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 27 augustus 2010, 23:10 uur
Nee, want als mensen in het bos gaan rondhangen, dat is véél beter. Heb je de Wrong Turns niet gezien? :P Juist het eeuwige gevlucht, geren, vallen en opstaan, en verstoppen op plekken waar je ''niet te vinden bent'' zie je al in zoveel andere films.

 

quote
0,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 27 augustus 2010, 23:12 uur
Ja, maar het is nou ook weer niet zo dat deze meid een heldin is of zo. Ze kan beter een schietschijf op dr hoofd plakken.

Dan zie ik ze liever gillend wegrennen in een bos ja :P

 

quote
4,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 27 augustus 2010, 23:13 uur
Hm... ik zie net dat mijn persoonlijke recensie alweer verdwenen is? :( Verdomme..

 

quote
0,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 27 augustus 2010, 23:15 uur
Bericht verdwenen??? Hoe krijg je dat voor elkaar dan.

 

quote
4,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 27 augustus 2010, 23:17 uur
Ik weet zeker dat ik hier een recensie heb geplaatst, want ik had deel 1 en 2 dezelfde avond gekeken, de volgende dag 2 recensies getikt, bij Don't Look Back staat ie wel nog, op 1 juni 2010. Heb ik vaak de laatste tijd, erg vervelend. Meen me zelfs te herinneren dat Naomi Watts hier nog op mijn recensie reageerde..

Misschien een offtopic discussie geweest en dat er toen geveegd is geworden? Vreemd. Nouja, jammer vooral.

 

quote
0,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 27 augustus 2010, 23:18 uur
Hmm, Naomi's eerste bericht is een reactie op de mijne en jouw eerste is ook een reactie op de mijne :p

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 27 augustus 2010, 23:29 uur
Ik kan me ook herinneren op Eline's review gereageerd te hebben. Nu even kort retypen. Helemaal eensm et haar bevindingen, en toch fijn dat er nog iemand is die dit op waarde weet te schatten. Voel me nu niet meer zo'n vreemde eend.

Echt een klus voor de smaakpolitie, om deze thread even te doorlopen. Rob zal hier niet blij van worden. Nog erger dan versleten rubbertjes. Schaam jullie.

 

quote
4,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 27 augustus 2010, 23:30 uur
Blijkbaar heeft hier nooit een recensie van me gestaan, volgens een moderator. Nouja, ik zal wel gek aan het worden zijn dan. Binnenkort maar een nieuwe tikken, want deze film is het waard.

 

quote
0,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 27 augustus 2010, 23:32 uur
Schizo's jullie twee. Vandaar dat jullie dit zo goed vinden :P

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 27 augustus 2010, 23:39 uur
Was dat destijdsn iet in het onderschatte films ... topic? Volgens mij noemde ik 'm toen, en is daar toen een gesprek ontstaan. Zou kunnen dat dat niet hier was.

 

quote
4,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 27 augustus 2010, 23:40 uur
We zijn blijkbaar schizo's, weten wij veel. ;) Zou kunnen, maar dat neemt niet weg dat hier ook een recensie heeft gestaan. Ik ben toch nie gek!

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 27 augustus 2010, 23:44 uur
Staat mij ook iets van bij, vreemd ja.

 

quote
2,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 4 september 2010, 10:55 uur
 bevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Deze film is niet meer dan de doorsnee horror. Jongen en meisje op road trip (lopen weg van huis in dit geval) Jongen wordt al vermoord bij het begin (want een meisje is volgens de makers nog altijd leuker om te volgen in een film)meisje probeert zich te redden maar wordt uiteindelijk ook gevangen. Wat ik wel niet begrijp is het einde wanner dat meisje naar het gerestaureerde toilet gaat en een meisje hoort roepen de agent gaat kijken en ziet niemand. Even later zie je de hoofdrolspeelster dan vanachter een kast piepen. Waarom verstopt ze zich? En nog vreemder waarom heeft de man haar niet gezien? Tenzij hij een handlanger is. Wat ik ook enorm stom vind is in het begin van de film wanneer ze doorheeft dat er iets ergs aan de hand is en ze gaat het huisje van de agent binnen. Dat ze dan drank vind en een slok neemt ze probeert de radio die heeft niet direct contact o ja dan kijk ik maar wat tv denkt ze. Echt zelfs ik zou toch wel een plan beramen om er wat aan te doen of me toch op z'n minst verstoppen.

 

quote
4,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 25 oktober 2010, 21:02 uur
Ondanks dat de film erg voorspelbaar is, domme en vage momenten heeft, vind ik het nog steeds een goede film.

 

quote
0,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 29 december 2010, 18:24 uur
 bevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Coole titel eigenlijk 'Rest Stop', gewoon creepy en eenvoudig. De rest stop in kwestie is ook leuk uitgewerkt en voelt desolaat aan. Wederom een voorbeeld dat het 'Bates Motel' nog steeds als inspiratie dient voor hedendaagse films.

Maar daarmee is dan ook echt alles goeds gezegd over deze derderangs, statische variant van Duel. Na nog geen vijf minuten was ik me al aan het ergeren aan het vervelende camerawerk, de vage personages (zeker de boyfriend, waar hebben ze die acteur nu weer opgevist?) en de waardeloze muziek. Zelfs de seksscène is bijzonder on-erotisch in beeld gebracht.

Pas als de film echt goed op gang komt, wordt het duidelijk hoe zwak de premisse wel niet is: dat het hoofdpersonage tijdens het eerste uur bijna voortdurend alleen vertoeft, is werkelijk nefast voor het tempo. De momenten dat er wel actie gaande is, worden dan weer vergalt door amateuristische timing, zoals in de openingsscène zonder opbouw of de scène waar de flik overreden wordt. Die laatste leidt overigens tot de belabberdste en tevens langdurigste sterfscènes aller tijden: een halfuur lang niks anders dan gekreun, gehuil, gekerm en vooral gegeeuw. (langs mijn kant althans)

Nog een groot gebrek is de geforceerde zwarte humor die totaal misplaatst overkomt. De overbodige scène in de camper bijvoorbeeld: er wordt gepoogd een soort chaotisch Texas Chain Saw Massacre-achtig effect te creëren, wat grandioos mislukt.

Kortom, een ware sof, al moet ik er wel bij vermelden dat ik zelden te spreken ben over eigentijdse horrorfilms. (of torture porn-toestanden)

 

quote
0,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 29 december 2010, 18:28 uur
Een 0,5 recensie schrijven en het dan niet eens hebben over een van de meest irritantste(lees: domste) hoofdpersonen uit de filmgeschiedenis. Erg knap ^O^

 

quote
0,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 29 december 2010, 18:42 uur
Ach, dat kan ik nog wel door de vingers zien. (Vrouwelijke) slachtoffers in dit soort films zijn meestal niet al te snugger.

 

quote
2,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 7 januari 2011, 18:46 uur
Een film die toch een beetje tegenviel.

Toen ik de korte beschrijving van de film las, verwachtte ik dat ik naar een redelijke horrorthriller ging kijken waarin er af en toe toch wat spanning zat. Helaas was het niet echt geweldig. Nochtans begint de film niet slecht, maar vanaf dat Jess verdwijnt begint het toch wat ineen te storten (al zijn er nog wel leuke stukken te zien hoor).

Waar ik me het meest aan stoorde, was de niet al te slimme houding van Nicole enerzijds, en van die agent anderzijds. Om een paar voorbeelden te geven: waarom vlucht Nicole niet gewoon (ze zit aan de rand van het bos), wat heeft ze in godsnaam in die WC verloren opdat ze zich daar zo veel begeeft,... Daarnaast was er dan die agent, die toch ook niet al te snugger handelde.
Bovendien waren er ook gewoon erg vreemde scènes, zoals die scene in de camper met die marginale familie...
Wat wel positief was, was het mysterieuze aan (de identiteit van) de psycho, al is dat natuurlijk wel een kenmerk van een dergelijke film.

Geen hoogvlieger dus...

 

quote
0,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 7 januari 2011, 18:52 uur
 bevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
yeyo schreef:
Ach, dat kan ik nog wel door de vingers zien. (Vrouwelijke) slachtoffers in dit soort films zijn meestal niet al te snugger.


Niet snugger is wat anders dan compleet achterlijk. Wat haar bij die parkeerplaats houdt is mij een raadsel.

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 7 januari 2011, 22:22 uur
Als je je daar aan ergert kan je beter gaan stoppen met horror kijken hoor :p. Maakt de film er veel leuker op.

 

quote
2,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 8 januari 2011, 23:17 uur
Niet best. Voorspelbaar langdradig en eigenlijk de 653e kloon van de Texas Chainsaw Massacre. Ben het een beetje zat. Kom eens met iets nieuws zou ik zeggen. Teenagers die ergens off the beaten track in handen van een slachtende psycho vallen heb ik nu wel gezien.

2*

 

quote
0,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 9 januari 2011, 0:50 uur
Naomi Watts schreef:
Als je je daar aan ergert kan je beter gaan stoppen met horror kijken hoor :p. Maakt de film er veel leuker op.


Nee, er zijn gelukkig nog genoeg (horror)films waarin dit soort achterlijke praktijken niet plaats vinden. Het hele concept+uitwerking van deze film raakt kant noch wal. Volgens mij heeft de scriptschrijver liggen slapen tijdens het schrijven van deze film.

 

quote
2,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 9 januari 2011, 9:49 uur
 bevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
rep_robert schreef:
yeyo schreef:
(quote)


Niet snugger is wat anders dan compleet achterlijk. Wat haar bij die parkeerplaats houdt is mij een raadsel.


Stond een bordje met volgende rest stop 60 mijl. Om nu 100 km door the middle of nowhere te gaan lopen is niet echt een alternatief. Pikt die psycho je net zo makkelijk op. Dus blijven op een plek waar mensen stoppen is geen vreemde keuze lijkt me. De komst van de agent bewijst haar gelijk. Wel opletten voortaan. :P Wat niet erg sterk was, was dat die agent weinig doortastend was, had de psycho toch minimaal even om zijn rijbewijs kunnen vragen...

 

quote
2,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 12 februari 2011, 11:05 uur
een horrorfilm gelijk er al honderd in een dozijn zijn verschenen. En daar waar de meeste films nog wel enigszins origineel zijn, of een zekere toegevoegde waarde geven, is dit een beejte zoek in deze film. Ja, er zijn enkele spannende scènes, maar deze worden uitgewist door te fel uitgesponnen niet spannende acties. Geef me dan toch maar een Wrong Turn, Spoorloos, Jeepers Creepers of dergelijke...

2.5*

 

quote
0,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 12 februari 2011, 13:41 uur
 bevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Reinbo schreef:
rep_robert schreef:
(quote)


Stond een bordje met volgende rest stop 60 mijl. Om nu 100 km door the middle of nowhere te gaan lopen is niet echt een alternatief. Pikt die psycho je net zo makkelijk op. Dus blijven op een plek waar mensen stoppen is geen vreemde keuze lijkt me. De komst van de agent bewijst haar gelijk. Wel opletten voortaan. :P Wat niet erg sterk was, was dat die agent weinig doortastend was, had de psycho toch minimaal even om zijn rijbewijs kunnen vragen...


Vind ik alsnog geen geldige reden, ze blijft immers in dat achterlijke hokje zitten bijvoorbeeld, of in de plee. Veel te opvallende plekken. 20 meter verderop heb je een enorm bosrijk gebied, een plek om je goed te kunnen verstoppen. En hell yeah, ik zou zelfs die 60 mijl lopen riskeren. In the Way Back lopen ze zelfs van Siberie tot aan India door woestijnen en het Himalaya :P

 

quote
1,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 8 mei 2011, 22:57 uur
 bevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Wat is dit toch weer voor onnozele film!!? En ik had 'm nog op DVD gekocht ook met goede verwachtingen :? Dit soort roadmovies spreken me in het horrorgenre altijd wel bijzonder aan, maar dit was toch echt wel huilen met de pet op! Het begin is nog enigszins hoopgevend, maar zodra Jess verdwijnt maakt Nicole keuzes waar zelfs die gasten van Dumb&Dumber jaloers op zouden zijn...

Als ik de eerdere reacties hier lees is het niet nodig om alle domheid opnieuw op te sommen, maar ik wil toch wel even kwijt dat ik het hele gedoe met die agent nog wel het allerstomst vond! Hoe verzin je een script waarin dit zo loopt??! Dan ben je toch zelf ook niet bijster intelligent. Af en toe denk ik dat ik zelf maar 'ns een horrorfilm moet gaan regisseren. De prioriteiten worden hier volkomen onlogisch gelegd. Oh ja, eerst even oom agent wegslepen, die dan in emoties kan uitbarsten. Ja joh laat 'm eerst even z'n verhaal doen. Call in for backup? Mwah dat kan later wel. Om maar te zwijgen over het pistool, dat ie toch echt vanaf het moment van aankomst al bij zich droeg. Als het pistool eenmaal meedoet worden de kogels ook nog eens bewust op domme wijze verspild (de agent heeft maar liefst 2 kogels door z'n kop nodig!), wellicht omdat de film anders te snel afgelopen zou zijn.
En inderdaad, waarom blijft Nicole in godsnaam in en rondom het pleehokje hangen? Blokkeert de angst misschien haar logisch verstand??


Nee, al met al is Rest Stop te magertjes. Spanning is er nauwelijks, de gore is ook niet echt noemenswaardig, er zijn teveel losse eindjes en er worden teveel domme keuzes gemaakt. Zelfs voor een simpele horrorfilm ligt het niveau hier té laag. Denk dat met deze film alleen publiek dat af en toe eens horror kijkt - en nog niet zoveel gewend is - bediend wordt. Jammer. Hopelijk is over deel 2 beter nagedacht.

Op de DVD staan overigens nog een aantal alternatieve einden, waarvan enkele toch echt beter zijn bijvoorbeeld dat Nicole na de molotov cocktail weer thuiskomt en dat de psychopaat daar ook weer opduikt met z'n gele pick-up!

 

quote
0,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 18 juni 2011, 17:17 uur
Je kan dit toch geen horror vinden?? Dit zijn gewoon martelfilm en daar vind ik gewoon echt helemaal niets aan. Een beetje een boormachine in haar been boren.... mwja, niet mijn ding.

Als ik aan horror denk, dan denk ik aan virussen, zombies, geesten, een vloek, demonen, etc

 

quote
2,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 7 augustus 2011, 22:43 uur
Op zich prima ingedrienten voor een prima horror film. Afgelegen plek, zoveel mislukte kansen, maar dat gejammer, gevloek en gegil van de actrice.....Dat begon mij op een gegeven moment wel heel erg te irriteren, en maakte de scenes wel onnodig lang.
Bijvoorbeeld de scene met de agent. Toch krijgt ie een drie omdat ik het verhaal wel orgineel vond en graag naar dit genre kijk.

 

quote
1,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 30 oktober 2011, 13:59 uur
Film leek wel 2,5 uur te duren... middenstuk veel te traag, storend onwaarschijnlijk en onbevredigend. erg slecht. 1,5*

 

quote
2,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 16 januari 2012, 19:32 uur
De film bulkt van de creativiteit en diepgaande dialogen zoals "Fuck you, you fucker". Niet dus, behalve de laatste quote :)
Nee, de film is een nogal standaard slasher die nergens verrast, maar eigenlijk ook niet echt superslecht is. De film kijkt wel vlot weg, maar het laat zeker geen grote indruk na.
Best is de film op verstand nul bekijken, zo is hij best genietbaar. Tja, je kunt hem eens meepikken als ze hem op tv tonen, maar kopen zou 'k niet doen.