That Thing You Do! (1996)

2,88

Komedie / Muziek

geregisseerd door Tom Hanks
met Tom Everett Scott, Liv Tyler en Tom Hanks

Toen Guy besloot om te gaan drummen in een lokaal rockbandje, had hij nooit durven dromen dat dit het begin zou zijn van een wonderlijke en bovenal waanzinning succesvolle carrière. Een maand nadat de band een contract getekend heeft met Play-Tone Records, worden ze gelanceerd als 'The Wonders' en bestormt hun eerste single direct alle hitlijsten.

27 BERICHTEN4 MENINGEN

geplaatst op 20 juni 2002, 21:58 uur, permalink
Ik vond et wel geinig om te kijken, nu 3 keer gezien en hij verveelt niet. Beetje feel-good movie

geplaatst op 20 november 2002, 17:40 uur, permalink
verrassend goed
***' 3,5 op 5 ***'

avatar van dray
geplaatst op 9 mei 2004, 21:46 uur, permalink
Lekkere èn goede achteroverhangen-en-relax-film.

Linda
geplaatst op 15 mei 2004, 22:16 uur, permalink
Er zaten wel een aantal leuke stukken in de film maar veel meer was het ook niet. Tom Everett Scott speelde leuk, de rest van de acteurs vond ik tegenvallen (Hanks was zelfs bijzonder irritant terwijl hij al tijden 1 van mijn favo acteurs is). Ook het nummer That Thing You Do! begon me na een tijd behoorlijk de strot uit te hangen. Een keer is leuk maar een stuk of 10 keer pfff. 2,5 ster.

geplaatst op 16 mei 2004, 0:29 uur, permalink
Niet ijzersterk. Maar heel aardig.

geplaatst op 23 februari 2005, 18:42 uur, permalink
Wel een leuke film, met toch wel lekkere muziek die best lang in je hoofd blijft rondspoken. 3,5*

geplaatst op 14 mei 2005, 18:52 uur, permalink
niet speciaal... maar kijkt gemakkelijk weg. liv geeft de film een vrolijke noot.

geplaatst op 29 januari 2006, 12:17 uur, permalink
Leuke film dat laat zien dat succes gebonden is aan allerlei factoren als media aandacht en timing. Zie het succes van Idols winnaars. Tom Hanks heeft een sterke rol als manager en zijn regiedebuut ziet er prima uit. Het liedje "that things you do" blijft nog lang nadenderen in je hoofd. De rol van Liv Taylor lijkt wat overbodig, maar overheerst niet in de film.

avatar van mikoz
geplaatst op 3 februari 2006, 22:37 uur, permalink
Vrolijke film , niet echt speciaal maar met de muziek het kijken waard.

avatar van metaledje
geplaatst op 13 maart 2006, 3:01 uur, permalink
zeer leuke film om naar te kijken,gewoon geen drama gezeik,je krijgt er een goed gevoel bij,acteerprestaties zijn ook best top,geef je een gevoel hoe leuk het leven vroeger kon zijn..4*

geplaatst op 17 oktober 2006, 1:29 uur, permalink
Ik geloof dat Tom Hanks zelf dat liedje "That thing you do" heeft geschreven. Leuk feitje voor de film. 🙂

avatar van Norma
geplaatst op 13 november 2006, 20:50 uur, permalink
franklinvv schreef:

Maar om het dan ook maar meteen een keer of 30 voorbij te laten komen in zo'n film...ik had het op een gegeven moment wel een beetje gehoord.

Luchtige film verder,vrij oppervlakkig. Ook de rol van Hanks zelf is-helaas-maar zeer beperkt.

avatar van otherfool
geplaatst op 22 juni 2007, 11:22 uur, permalink
Braaf en lief filmpje met een wel erg catchy liedje in het midden. Zahn draagt de film met een goede, komische rol. Leuk ook dat we Charlize Theron nog even voorbij zien komen. Valt onder de noemer niets-aan-de-hand vermaak.

3*.

avatar van Glacier
geplaatst op 20 december 2007, 8:41 uur, permalink
Aardige film maar wel erg voorspelbaar. Hanks was niet echt indrukwekkend. Verder weinig gelachen. Wel regelmatig lekkere muziek. De vele herhalingen van het nummer "That thing you do" begon net niet irritant te worden

PS. Hoe is het mogelijk dat die engerd van een Steven Tyler zo'n mooie dochter heeft zeg! 😱

avatar van tommykonijn
geplaatst op 20 december 2007, 16:25 uur, permalink
Ik ben het met mijn voorganger eens, Dit vond ik eigenlijk opzicht niet zo'n slechte Film maar ik vond hem ook absoluut helemaal niet geweldig, Inderdaad Tom Hanks was niet veel bijzonders maar dat wat hij deed was Goed en verdere acteerprestaties waren ook nog wel redelijk.

avatar van allmodcons
geplaatst op 20 december 2007, 19:05 uur, permalink
franklinvv schreef:

Adam Schlesinger van de Fountains of Wayne is verantwoordelijk voor dit jaren 60 pastische, niet Tom Hanks!

avatar van the terminator
geplaatst op 21 december 2007, 19:31 uur, permalink
In de Veronica gids stond dat dit zo'n goeie film moest wezen, dat viel toch tegen. allemaal wat te slap. Heb Hanks wel eens beter gezien.

geplaatst op 27 december 2007, 9:15 uur, permalink
Aardige film, maar één keer zien is wat mij betreft genoeg. Het verhaal lijkt om de opkomst en ondergang van de band te gaan, maar uiteindelijk is het toch weer een love story. De muziek vind ik het sterkst, lekkere Beatles-achtige muziek, alsof het rechtstreeks uit de jaren '60 komt.

Milan07
geplaatst op 26 juli 2008, 15:41 uur, permalink
Leuke film over een One hit Wonder, wat er allemaal bij komt kijken. Hte nummer is erg aanstekelijk.

avatar van Niqk
geplaatst op 15 september 2008, 8:52 uur, permalink
Het liedje is inderdaad enorm aanstekelijk! 🙂 alleen wel jammer dat het zo'n 40 keer word gedraaid in die film.

avatar van rep_robert
geplaatst op 16 december 2009, 1:00 uur, permalink
Aanstekelijke niemandsdalletje over het opgang en de val van een lokaal bandje dat 1 hit heeft gescoord.

De cast is enthousiast en werkt aanstekelijk, waardoor je veel sympathie voor ze krijgt. Het liedje is uiteraard ook aanstekelijk, in het begin krijg je een overvloed van het nummer, naarmate de film vordert wordt het allemaal volwassener en krijg je het nummer ook minder te horen.
Het middenstuk van de film kakt een beetje in, er gebeurt vrij weinig, waardoor je aandacht voor de film verslapt.
Het einde schut je weer een beetje wakker, maar blijft netjes het patroon volgen van een normale film.

Leuk om gezien te hebben, maar uiteraard geen topper.

avatar van brabusRUS
geplaatst op 16 december 2009, 18:42 uur, permalink
Lekkere ontspannen film.

geplaatst op 4 februari 2011, 7:48 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Redelijk maar té cliché voor woorden soms.

Op zich hangt er inderdaad ee relax sfeertje. Het nummertje ben je tegen het einde van de film wel compleet beugehoord, maar het heeft nog wel iets vrolijks. Hoe iedereen compleet losgaat op dat nummertje zorgde voor enkele opgeheven wenkbrouwen, maar dat zal wel een "toen deed men dat nu eenmaal zo"tje zijn.

De fall in dit soort films is altijd een stuk minder interessant, aangezien het zowat het enige positieve aan de film (het luchtige sfeertje) breekt. Voor drama is het allemaal te karikaturaal, dus begin er dan ook maar niet aan.

Ook enorm vreemd vond ik hoe de finale een romance wordt, terwijl die in de rest van de film maar als zijlijntje diende. De hele film lang gaat het over de band, de band, en het nummer, maar als de film z'n einde nadert moet het ineens over liefde gaan 😕.

Verder duurt het ook iets te lang en heb ik niet erg veel met het hele 60s sfeertje, maar binnen dat concept is het een redelijk vermakelijk filmpje dat niet echt irriteert.

avatar van Elineloves
geplaatst op 2 mei 2011, 12:56 uur, permalink
Leuk om die jonge koppies te zien. Steve Zahn vind ik altijd wel vermakelijk, Hanks is wisselend en Tyler blijf ik een mooie vrouw vinden.

De film kijkt redelijk weg, en hoewel het soms een tikkeltje saai dreigt te worden wordt dit wel weer snel opgelost. Soms lijkt het alsof de film niet weet welke richting het op wil, denk dat dat het voornaamste probleem is.

Met de muziek was ik ook al snel klaar, na een paar keer wist ik het wel en kon ik het niet meer horen. Daarbij komt ook dat het vaak stoffig en droog aanvoelde, het had wel wat verfrissender gekund. Of in ieder geval de grappen, die ook niet altijd even geslaagd waren. Jammer.

Dick2008
geplaatst op 30 oktober 2011, 16:48 uur, permalink
Leuke film over een beatgroep waarvan je in de sixties vele had en daartussen ook van die one hit wonders. Dus de muziek is wel aardig maar vanwege dit ook weer niet zo heel bijzonder. Wel wordt de sfeer van die tijd zeer goed getoond. Zo begint de film al grappig met zo'n electronicawinkel en met een zeikerd van een pa. Het tijdsbeeld ziet er ook mooi uit. Eigenlijk gewoon het reinste jeugdsentiment en dat maakt dat de film gewoon leuk is om te zien van begin tot eind. Prima rol van Tom Everett Scott al is Tom Hanks als manager ook wel goed. De druk op een popgroep, waarbij met zo'n hitsensatie van het één het ander komt wordt allemaal prima in beeld gebracht. Wel zwakt de film halverwege iets af en wordt er ook iets te lang doorgegaan met de film, want met de jazzpianist had ik een beter einde gevonden.4.0.

Thieu92
geplaatst op 21 september 2012, 1:32 uur, permalink
It feels good!

Dick2008
geplaatst op 22 februari 2015, 16:03 uur, permalink
Dick2008 schreef:

Er zijn echt weinig films die je keer op keer kunt bekijken. Ik vind het maar een matige film, nu ik hem weer eens gezien heb. Maar des te beter, hou ik meer tijd over voor mijn favoriete films. Ik dacht vorige keer aan het begin, toen ik de film zag dat Scott, Hanks was. Hij lijkt wel wat op de jongere Hanks, zowel visueel als ook in zijn manier van spelen. Hanks komt later in de film als de manager, maar in een strakke rol. Hij regisseerde de film ook. In zijn begintijd was hij leuker, maar zoals we nu weten, was hij er zelf niet zo over te spreken.
Visueel is het een mooie film en tijdsbeeld is leuk om te zien maar dat is dan ook. Verder is het afgezaagd. Steeds hetzelfde nummer. Het gegeven is veel te mager om een hele film vast te houden. Al in het begin wordt het duidelijk, dat dit nooit goed kan gaan. De film loopt dan ook vast en is veel te langdradig. Bovendien is het vaak eerder dramatisch dan komisch. Hier en daar kon er wel weer een lachje van af. Maar het had allemaal wat vrolijker gemogen. 3.0