Stuart Little (1999)

Verenigde Staten / Duitsland
Familie / Komedie

geregisseerd door Rob Minkoff
met Geena Davis, Hugh Laurie en de stem van Michael J. Fox

George Little is in de wolken: zijn ouders hebben besloten een broertje te adopteren. In het weeshuis bezwijken Mr. en Mrs. Little echter voor de charmes van een witte muis. Ze adopteren het beestje en dopen het Stuart. George is ontgoocheld met zijn nieuwe vriendje. Snowbell, de angorakater van het gezin, ziet Stuart wel zitten en beraamt met de katten uit de buurt een duivels plan om voorgoed met hem af te rekenen.

95 BERICHTEN11 MENINGEN

avatar van alexspyforever
geplaatst op 16 april 2014, 10:16 uur, permalink
Deze was leuk om samen met de kids naar te kijken zo een 10-tal jaar geleden. Een muis geadopteerd door mensen als een broertje voor hun enige zoon, tja eigenlijk is het te dom voor woorden. Ik zie Geena Davis heel graag spelen (en vind haar ook op middelbare leeftijd nog steeds een knappe vrouw), maar deze ga ik toch nooit meer opzetten.

avatar van movimaker

geplaatst op 8 mei 2014, 14:01 uur, permalink
gijs (-.-) schreef:
vroeger hoop ik ook niet

ik heb wel een rat geadopteerd bij een knaagdieren opvang maar natuurlijk is het een fantazie film anders praat hij toch niet en wat is daar mis mee?

Dick2008
geplaatst op 17 maart 2015, 18:58 uur, permalink
De film is me dit keer toch alweer beter bevallen. Het verhaaltje kennen we nu wel. Over de gehele linie zit er erg leuke animatie in van Stuart maar zoals richting het einde met die pratende katten is ook leuk gedaan. Vorige keer vond ik wel wat zielig, zoals met die rot jongen tijdens de zeilwedstrijd maar nou kon ik er eerlijk gezegd wel om lachen. Het is wel zo dat zodra ze met die met die andere muizen beginnen, dat het dan minder wordt, en het laatste gedeelte duurt te lang. Maar ook dan zitten er grappige dingen in. Jonathan Lipnicki, Hugh Laurie en Geena Davis doen het goed, ondanks het malle verhaal. De muziek blijft prachtig. En de dialogen zijn vaak grappig.
Op de dvd staat o.a. een making of. Altijd leuk om te zien hoe ze één en ander hebben gemaakt. De tweede film blijft voor mij beter. Maar ook al is deze film niet overal even geweldig, het blijft toch vooral visueel erg leuk om te zien. In de 1e helft zit dan de meeste komedie. 5.0

geplaatst op 6 september 2015, 17:14 uur, permalink
Hele leuke en vermakelijke familie film!

avatar van Vinokourov
geplaatst op 6 februari 2016, 11:37 uur, permalink
Wauw, de CGI en de gehele productie zien er goed en mooi uit! Eind jaren '90 maakten die technieken echt een vogelvlucht en dat zorgt ervoor dat scenes zoals die zeilrace of in het riool er jofel en overtuigend uit zien. Dat overtuigende kan niet gezegd worden van het verhaal wat Stuart Little vertelt, maar goed daar is het uiteraard een kinderfilm voor. Het einde is ook ietwat rommelig in elkaar geflanst met een nogal problematische rol voor de huiskat Snowbell. Anyway het werd net iets te kinderachtig om deze film met een voldoende te waarderen.