MENU

Perfume: The Story of a Murderer (2006)

Alternatieve titels: Das Parfum - Die Geschichte eines Mörders, Perfume

3,63

Duitsland / Frankrijk / Spanje / Verenigde Staten
Misdaad / Drama

geregisseerd door Tom Tykwer
met Ben Whishaw, Dustin Hoffman en Alan Rickman

Op een armoedige markt in het achttiende eeuwse Parijs wordt Jean-Baptiste Grenouille geboren. Hij bezit een zeer bijzondere gave: een ongelooflijk gevoel voor reuk. Als hij opgroeit maakt hij zich volledig meester van de reuk, door alle geuren in Parijs te ontcijferen en leerling te worden van een beroemd parfum-ontwikkelaar. Toch is Jean-Baptiste nog niet tevreden, en hij raakt geobsedeerd door het 'vangen' van bepaalde geuren zoals die van vers hout. Dan ruikt hij op een dag een heel bijzondere geur...die van een prachtige jonge maagd...

avatar van dreambrotherjb
geplaatst op 18 april 2013, 21:48 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Toen ik voordat ik de film had gezien over het einde hoorde dacht ik wtf?

Maar ik heb nog nooit zo mooi een orgie op het scherm weten brengen:-)

avatar van Kiara1996
geplaatst op 26 april 2013, 18:27 uur, permalink
Beetje bizar verhaal, maar wel heel goed gemaakt vind ik!

avatar van Triple G
geplaatst op 6 juli 2013, 22:35 uur, permalink
Jaren geleden het boek gelezen. De film inmiddels drie keer gezien. Dit blijft een buitengewone ervaring. Boek en film. Origineel verhaal, goed acteerwerk, prachtig en sfeervol in beeld gebracht en verveelt geen minuut ondanks de behoorlijk lange speelduur. Voor een geurenfreak zoals ik zelf ben niet te missen. Eigenlijk voor niemand te missen.

avatar van nadrin
geplaatst op 26 juli 2013, 12:53 uur, permalink
Zelfs na drie maal kijken blijft dit een heel bijzondere verfilming van het boek.

avatar van panax
geplaatst op 26 juli 2013, 17:37 uur, permalink
schitterende film, prachtige beelden en wat een verhaal,huiveringwekkend ,en wat een bijzonder einde !!!

avatar van Pantoffel
geplaatst op 28 juli 2013, 19:07 uur, permalink
nadat ik de film een keer halfweg ben moeten stoppen, is het me nu gelukt hem uit te kijken.
Ik vond het zeker de moeite.