MENU

2,65

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Peyton Reed
met Jennifer Aniston, Vince Vaughn en Joey Lauren Adams

Als Brooke (Jennifer Aniston) en Gary (Vince Vaughn) eenmaal samenwonen, halen ze het bloed onder elkaars nagels vandaan. Na de zoveelste ruzie verbreekt Brooke hun relatie. Wat dan volgt is een opeenstapeling van oorlogsvoering, toenaderingspogingen en bemoeienissen van hun vrienden. Geen van beiden is bereid te verhuizen uit hun prachtige appartement en de enige oplossing is om er samen als vijandige huisgenoten te blijven wonen, totdat een van de twee toegeeft...

avatar van skipy05
geplaatst op 3 november 2010, 22:10 uur, permalink
Film viel wel mee. Niet echt heel goed, maar dat komt mss omdat ik deze een 2de keer zie. Zitten wel leuke stukken in. Ik ben totaal geen fan van Jennifer Aniston daar is deze film ook wat minder.

NightSpirit
geplaatst op 1 december 2010, 14:55 uur, permalink
Flauwe romantische komedie, die alle cliche's weer is behandeld. Het verhaal was ook erg ongeloofwaardig, en Vince Vaugn is sowieso geen favo acteur van mij.

avatar van Vinokourov
geplaatst op 22 december 2010, 14:52 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen

Guess what... Uiteraard is het de man die toe gaat geven :{. Het is onbegrijpelijk dat Vince Vaughn deze rol wou invullen in deze romcom. Kom op he, Jennifer Aniston was even goed onuitstaanbaar met haar gekrijs en gezeik. Voor de rest blijft er niks anders over dan een film om je eens lekker te ergeren aan alles: van onlogische keuzes die de hoofdpersonen maken tot en met Joey Lauren Adams eendengekwaak-stem .

avatar van Elineloves
geplaatst op 22 december 2010, 21:29 uur, permalink
Het leuke aan The Break-Up is dat er veel herkenbare situaties in zitten, voor iedereen die wel eens een (langere) relatie heeft gehad. Ik denk dat iedereen wel de ups and downs kent, maar wat doe je als het 'op' of 'over' lijkt te zijn? Wanneer een simpele ruzie meer kapot maakt dan je zou denken? Als je merkt dat je meer irritaties en frustraties hebt dan je in eerste instantie zelf doorhad?

Een break up kan de nodige spanningen met zich meebrengen, en in dit geval flink wat pesterijen. Hoewel dit komisch in beeld is gebracht, blijft de nadruk toch op de dramatiek liggen. Echt luchtig voelt het nergens aan.

Vince Vaughn is de mannelijke Aniston. Telkens dezelfde rollen, weinig vernieuwends. Ook hier niet. Apart dat deze twee in het echt een koppel zijn geweest, want als je de film kijkt zie je wel chemie, maar toch zit je niet hoopvol en fingers crossed dat de twee weer bij elkaar komen en nog lang en gelukkig leven. Het einde was daarom wel weer een pluspunt. Ook erg herkenbaar.

Toch een ruime voldoende, een van de betere Aniston's.

avatar van Generaal Graftak
geplaatst op 26 februari 2011, 18:47 uur, permalink
Ik vind dit een van de betere romantische komedies, niet zo mierzoet.

avatar van Don_Rubens
geplaatst op 14 april 2011, 10:15 uur, permalink
Gister dan weer voor de 2e keer gekeken en hij blijft leuk. Zoals Eline al zegt veel herkenbare momenten, alleen in de film wordt het allemaal een beetje overdreven. Vince Vaughn vind ik een prima acteur en jammer dat hij in zo weinig films een hoofdrol heeft. Jennifer Aniston kan niet acteren maar is gewoon zo mooi dat je er graag naar kijkt.

avatar van 606
geplaatst op 15 april 2011, 9:00 uur, permalink
Onverwacht toch een goede film alleen hier is het gemiddelde wel erg laag.
Het is niet echt een komedie ik vond het drama gehalte wat hoger liggen vooral omdat het dan ook om een dramatisch gebeuren gaat.
Het verhaal is realistisch tot bepaalde hoogte dan.
Goed geacteerd door de acteurs.

3,5 ster

avatar van Davidus
geplaatst op 15 april 2011, 23:20 uur, permalink
Toch wel aardig hoor deze film. Leuke is dat ie niet eens zo heel soft is. En toch ook wel herkenbare situaties in een up&down relatie.
En geen standaard eind

avatar van bigwillem
geplaatst op 15 april 2011, 23:25 uur, permalink
Voor de soort film (een romantische comedy) is dit een leuke film. Het heeft humor en een leuk verhaal en niet zoals 99% van deze soort films een eind die te voorspellen is.
dus ruime voldoende

avatar van Timmy757
geplaatst op 19 april 2011, 1:22 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Totaal niet grappig, totaal niet romantisch... En als je er achteraf over nadenkt suddert de film het grootste gedeelte maar een beetje voort zonder dat er echt veel gebeurd. Enige grappige moment was dat die date van Aniston met Vaughn ging zitten gamen
. Einde is nogal appart van één op andere moment zonder enige verduidelijking wil Aniston niet meer
. Enfin de film is niet vervelend, hij kijkt aardig weg, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

2,5*.

Goirle_NL_Bas
geplaatst op 21 mei 2011, 12:43 uur, permalink
Aardige film!
Zitten wel een aantal grappige stukken in.
De film kijkt wel lekker weg, maar had ietsje meer humor verwacht van zulke goeie acteurs/actrices.
De film verdiend zeker een voldoende, maar vond het geen topper.

avatar van mnrk
geplaatst op 20 november 2011, 12:11 uur, permalink
My sister has been through a lot......of dick!

Dit was gewoon een leuke komedie....

Het verhaal is in orde en kijkt lekker weg, mede komt dit door het leuke acteerwerk van Jennifer Aniston en Vince Vaughn....ook de bijrollen van Jon Favreau,Justin Long en John Michael Higgins zijn in orde.

avatar van brigittedam
geplaatst op 12 januari 2012, 11:17 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
De film is wel leuk maar het is niet altijd echt een romantische komedie door de vele ruzies en alle pogingen om elkaar zo erg te kwetsen. Maakte de sfeer wel deprimerend af en toe. Verder vond ik het einde ook niet fantastisch, maar dat is echt persoonlijk omdat ik niet houd van open eindes. Ik wil gewoon graag zien dat ze weer bij elkaar komen, een goed einde hoort bij een romantische komedie!!! Maar uiteindelijk is de film wel leuk om te kijken, 2 leuke acteurs en ik moet zeggen ook leuke bijrollen!!!

avatar van Dick2008
geplaatst op 12 januari 2012, 11:35 uur, permalink
Ik link bij iedere film even door naar IMDb wat daar de genre-aanduiding is. Dat is komedie/drama/romantiek. Vind ik vaak helemaal geen geslaagde combinatie, je maakt of een film romantiek met komedie of romantiek met drama. Ben het helemaal eens met brigittedam wat die in spoilers heeft geschreven.

avatar van louisvf
geplaatst op 5 februari 2012, 23:15 uur, permalink
Amai zo plots gedaan...
Inhoudsloos filmpje alhoewel de dialogen best oke zijn.
Leuke cast.

avatar van Noodless
geplaatst op 5 februari 2012, 23:58 uur, permalink
Echt romantisch of komisch kun je dit verhaal nauwelijks noemen. Lijkt mij eerder een drama met heel wat ruzies tussen een koppel die vooral geen aandacht hebben voor een goede communicatie en onbedachtzame handelingen uitvoeren waar ze spijt van krijgen.
De twee hoofdrolspelers dragen de film : Vince Vaughn is een briljante, egoïstische, gladde spreker en Jennifer Aniston is de koppige, hardwerkende, stijlvolle vrouw met goede bedoelingen die er best mag wezen. Niet waar , Brad O-) 6/10

avatar van Fast Eddy
geplaatst op 8 februari 2012, 7:54 uur, permalink
"Leuke" film, waarin het drama iets meer doorweegt dan de humor.
Er zitten tal van herkenbare situaties in (die hier wel wat overdreven worden)
Het is ook geen zeemzoete romantiek, wat de geloofwaardigheid ten goede komt
Ook het einde mag er best zijn.
Maar om boven het gemiddelde te stijgen ... zo goed is ie nu ook weer niet.
Een verdiend gemiddelde 6/10

avatar van moviewoman26
geplaatst op 17 augustus 2012, 18:54 uur, permalink
Vreselijke film met slechte acteurs! Ik heb nou al meerder films gezien met Aniston en blijf toch altijd Rachel uit friends voor me zien! Zijn allemaal dezelfde rollen die zij speelt! Erg jammer, met 2 andere acteurs had het miscchien nog wat kunnen worden.

avatar van Dennis Evahi
geplaatst op 22 augustus 2012, 11:44 uur, permalink
Vind het wel een aardige film. Leuk om een keer gezien te hebben. het is wel zo dat Jennifer Aniston heel vaak dit soort rollen speelt. Nooit eens een karakterrol. Zij ziet er ook altijd hetzelfde uit met dat gordijnhaar van haar. Lijkt mij toch een beperking als actrice. Echt veelzijdig is zij niet. Blijft enkel hangen in het geen wat ze kan, geen enkele andere uitdaging. Zal zij daar zelf nooit moe van worden of van balen? Maar goed, al met al vind ik deze film wel te pruimen.

geplaatst op 22 augustus 2012, 21:39 uur, permalink
Wat een afschuwelijke film, met continue vuilbekkende samenwonende partners. Dodelijk vermoeiend en hoe komt men erbij dat dit komisch is? Eerder ongelofelijk irritant en genant

avatar van mikey
geplaatst op 22 augustus 2012, 22:45 uur, permalink
Niet zo goed als de war of the roses, maar niet best ok.

geplaatst op 22 augustus 2012, 22:48 uur, permalink
Vervelende film. Van de constante ruzies wordt je zelf ook een beetje down, en het wordt niet goedgemaakt met een overduidelijk happy end.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
geplaatst op 2 oktober 2012, 23:15 uur, permalink
Spetterende sketches.

Herkenbaarheid troef bij deze romcom, die toch iets meer op drama lijkt te leunen dan feelgood. Dat is een beetje een vreemde gewaarwording, hoe gedurfd ook, want het einde voelt hierdoor nogal onbevredigend en een beetje gekunsteld aan. Het voorafgaande is tot de laatste vijf minuten namelijk wel enorm voorspelbaar en verdient een spetterende finale.

Er zitten een aantal hilarische scenes in de film, maar het aantal goede grappen is over het algemeen te spaarzaam of doet het verhaal in een soort van leuke, maar losse sketches ontaarden om ze echt te laten werken. Een vreemd maar niet vervelend filmpje, dat de gouden combi van een lach en een traan niet helemaal weet te maken. Aan de acteurs ligt het hem niet.

Redelijk.

avatar van tommykonijn
geplaatst op 27 oktober 2012, 10:07 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Ik zag dat ik deze wel érg laag beoordeeld had. Ik kon deze me niet meer zo goed herinneren, dus vandaar dat ik hem nog eens opgezet had. Eens kijken of ik hem nu beter vond.

Antwoord? Nee. Ik kende bijna geen van de grappen meer en dat zegt denk ik genoeg over de kwaliteit ervan. Ik heb bij de hele film welgeteld één keer een klein beetje moeten lachen (om die date van Brooke, die helemaal fan raakt van Gary). Verder heb ik wel naar een komedie zitten kijken schijnbaar, maar kon ik niet zo lachen om de situaties die zich voordeden. Ik weet wel nog de vorige keer dat ik 'm zag, dat ik me constant liep te ergeren aan hoe de hoofdpersonages zich gedragen onderling. Dit was opnieuw zo. Erg kinderachtig allemaal, en de ruzie wordt dan misschien redelijk weergegeven maar leuk om naar te kijken wordt het imo niet. Ook die broer van Brooke aan het begin bij het etentje is een vreselijk irritant figuur. Grappig bedoeld maar ik kan alleen maar denken 'ga weg..' en die scene wordt dan ook vreselijk lang gerekt.

Het acteerwerk van Vince Vaughn en Jennifer Aniston is een beetje lastig te beoordelen. Ik denk dat ze het best aardig deden maar ik heb gewoon een hekel aan die 'zever' personages die ze spelen. Om nog maar te zwijgen over de stem van Joey Lauren Adams. Het verhaal is best leuk bedacht, maar de uitvoering is gewoon echt niet leuk. De film verloopt langzaam en stroef. En het einde deed me ook helemaal niks. Gewoon teleurstellend.

Ik denk dat het er niet in zit dat ik deze film ooit leuk zal gaan vinden. Enkele héle kleine dingetjes maken de film nog wat beter, maar deze zijn zó kleinschalig als je kijkt naar het geheel. Niet grappig, niet vermakelijk, wel saai.

geplaatst op 17 mei 2013, 12:53 uur, permalink
Elineloves schreef:

Dit mag ook wel in een spoiler.

avatar van moviewoman26
geplaatst op 10 juli 2013, 19:36 uur, permalink
Vervelende film met een vervelende Jennifer Aniston en Vince Vaughn.
Ik blijf altijd Rachel zien, en dat gaat ook nooit veranderen. Een actrice die maar 1 soort rol kan spelen. De film is saai, en van enige humor kan je niet spreken!
Absoluut zonde van je tijd! Die halve punt geef ik omdat je hier iets veel beters van had kunnen maken.

avatar van Al DeNiro

geplaatst op 10 juli 2013, 22:48 uur, permalink
Zeer overtuigend geacteerd door Vaughn en Anniston, je gelooft bijna dat ze echt een stel zijn en ruzie maken.

avatar van boozebelly
geplaatst op 11 juli 2013, 12:39 uur, permalink
Niet eens zo slecht voor een romcom.
De chemie tussen Jennifer Aniston en Vince Vaughn is prima, de film is voorzien van een leuke dosis humor en het word nergens te zoetsappig en/of te melodramatisch.

Voldoende. 3,0*

geplaatst op 19 mei 2014, 20:53 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Aardige film waarin een koppel uit elkaar gaat na een flinke ruzie te hebben gehad. Een soort omgekeerde romcom die uiteindelijk niet al te veel verschilt van de gemiddelde romcom (ondanks het einde). De scenes waarin de twee hoofdpersonages elkaar het leven zo zuur mogelijk maken zijn het vermakelijkst. Verder ook een leuke cast.