The Break-Up (2006)

2,65

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Peyton Reed
met Jennifer Aniston, Vince Vaughn en Joey Lauren Adams

Als Brooke (Jennifer Aniston) en Gary (Vince Vaughn) eenmaal samenwonen, halen ze het bloed onder elkaars nagels vandaan. Na de zoveelste ruzie verbreekt Brooke hun relatie. Wat dan volgt is een opeenstapeling van oorlogsvoering, toenaderingspogingen en bemoeienissen van hun vrienden. Geen van beiden is bereid te verhuizen uit hun prachtige appartement en de enige oplossing is om er samen als vijandige huisgenoten te blijven wonen, totdat een van de twee toegeeft...

274 BERICHTEN18 MENINGEN

avatar van AC1
geplaatst op 12 april 2015, 9:05 uur, permalink
Als het nu nog grappig was dan zou de film met dat nonsensverhaal zijn weggekomen. Je weet dan dat het bedoelt is om te lachen en dat we het niet ernstig moeten nemen. Mislukt! Het is niet grappig. We nemen het ernstig en we geloven het niet wat de film ons vertelt (tenzijn je 8 jaar bent of zo). 3/10

avatar van Pollypeachum1
geplaatst op 14 april 2016, 23:05 uur, permalink
Wat een drama.

avatar van Iron Maiden
geplaatst op 16 mei 2016, 15:32 uur, permalink
Leuke film met een aantal (helaas) herkenbare momenten.
Film weet niet echt te kiezen tussen een komedie en een drama en het resultaat ligt ergens in het midden, maar dit betekend absoluut niet dat het een slechte film is.
Ik snap de lage normering dan ook totaal niet, de film kijkt namelijk lekker weg en het is van begin tot eind een degelijke productie. Natuurlijk is de film zo voorspelbaar als maar kan, maar dit hoeft niet altijd negatief te zijn.

avatar van Arapaho85
geplaatst op 17 augustus 2016, 10:43 uur, permalink
Je hebt verschillende soorten komedies: actiekomedies, romantische komedies, tragikomedies, slapstick komedies, westernkomedies en ja zelfs horror - komedies.
Maar dit is ongetwijfeld de eerste ruzie - komedie, want buiten veel geruzie gebeurt er in deze film eigenlijk niets. 🙄
Jennifer Aniston kan maar voor één rol gecast worden, Vince Vaughn is net als de rest.. verwaarloosbaar.