Take the Lead (2006)

3,27

Drama / Muziek

geregisseerd door Liz Friedlander
met Antonio Banderas, Rob Brown en Alfre Woodard

De professionele ballroom danser Pierre Dulaine (Antonio Banderas) besluit als vrijwilliger les te gaan geven op een school in New York. Dansles welteverstaan. En dat aan een lastig groepje leerlingen dat na moet blijven. De scholieren staan in eerste instantie erg sceptisch tegenover Dulaine, zeker als ze merken wat hij ze komt leren, maar door zijn enorme toewijding weet hij ze langzaam maar zeker voor zich te winnen. Ze gaan zelfs een stap verder en combineren Dulaine's klassieke dansstijl met hun eigen hiphop-muziek, waaruit een energieke mengvorm ontstaat. Dulaine spoort zijn leerlingen aan om mee te doen aan een prestigieuze danscompetitie. In ruil daarvoor leert hij ze waardevolle en inspirerende lessen over trots, respect en eer.

94 BERICHTEN9 MENINGEN

avatar van Decec
geplaatst op 8 augustus 2013, 22:21 uur, permalink
Een goede drama/muziek film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Antonio Banderas...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

geplaatst op 5 februari 2014, 8:19 uur, permalink
De zoveelste film over het bijspijkeren van een groep kansloze jongen op een middelbare school in de buurt van Harlem (New York). Deze keer krijgen de hiphoppers de elementaire onderdelen van het ballroomdansen bijgebracht. Hartstikke voorspelbaar maar toch leuk om te zien, al had de ontwikkeling van de onderlinge relaties best wat meer aandacht mogen krijgen. Ik heb er niettemin een goed gevoel aan overgehouden.

geplaatst op 12 oktober 2014, 10:47 uur, permalink
Puike dansfilm is dit, waar gebeurd ook, wat altijd wel een pluspunt is.
Antonio Banderas is de geschikte man voor de hoofdrol in deze prent.
Maar ook alle jongeren zijn hier echt een aanwinst, echt leuk om hen bezig te zien.
Ik hou wel van dit soort films, en deze vind ik een pareltje.

avatar van TornadoEF5
geplaatst op 11 juli 2016, 19:07 uur, permalink
Ha, leuke ontdekking. Deze film zocht ik al een tijdje. Ik heb deze eens over de middag op school gezien, nadat we een klein stukje zagen in de Godsdienstles. Toen kregen we de keuze om deze over de middag verder te bekijken, wat ik verrassend genoeg ook heb gedaan gezien ik op dat moment niet echt van dansfilms hield, en dit ook nog eens vreemd overkomt in een schoolomgeving. Al hielp het wel dat quasi de gehele klas volzat met meisjes 😛