MENU

Verenigde Staten / Duitsland
Drama / Thriller

geregisseerd door Iain Softley
met Kate Hudson, Gena Rowlands en John Hurt

Verpleegster Caroline (Kate Hudson) verzorgt een oude vrouw en haar zeer zieke man. Ze wonen in een oud herenhuis en ze houden er vreemde gewoonten op na. Wanneer Caroline een loper krijgt van de vrouw des huizes, komt ze er al snel achter dat 1 deur in het huis niet te openen is...

avatar van Redlop
geplaatst op 9 juni 2013, 0:39 uur, permalink
Indeed.

avatar van Lana*
geplaatst op 9 juni 2013, 1:57 uur, permalink
Best een leuke film dit.
Ik ben zo te lezen n van de weinige die de eerste helft van de film leuker vind dan de laatste helft.
Ik vond dat mysterieuze in het begin wel leuk met die flashbacks dat rare kamertje. Het einde was misschien redelijk origineel, maar dat is niet per definitie beter.
Ik vond dat juist een afknapper.
Wel vond ik hem met tijden erg spannend, maar ik ben dan ook echt een watje wat dat betreft dus een film is voor mij al snel eng/spannend

avatar van Ducksen
geplaatst op 9 juni 2013, 2:02 uur, permalink
Aparte horrorfilm, maar zeker amusant.
Het verhaal staat als een huis, en acteerwerk ook uitstekend.

Ik had 'm al eens eerder gezien, maar begreep nog niet hoe het allemaal nou precies zat.
Herziening 3,5.

avatar van Ducksen
geplaatst op 9 juni 2013, 2:06 uur, permalink
Film deed me overigens aan The Reaping denken.
Ook de cover heeft er wat van weg, al is deze film wel beter.

avatar van MichaelMovie
geplaatst op 26 oktober 2013, 10:40 uur, permalink
Ik vond dit nog een goede film met een apart sfeertje.
Jammer dat ik het overdag bekeken heb en niet
's avonds.

avatar van Askikker
geplaatst op 28 oktober 2013, 22:37 uur, permalink
John Hurt was natuurlijk weer subliem, maar de film.......
Werkelijk geen moment van spanning kunnen ontdekken.

avatar van VforVictor
geplaatst op 30 oktober 2013, 22:35 uur, permalink
Best een spannende film, goed geacteerd, goed verhaal en een nog beter einde, daarom 3,5 ster.

avatar van EliasZ
geplaatst op 10 november 2013, 17:13 uur, permalink
Prima thriller

+Origineel verhaal
+Leuke wending en geen standaard einde!

- Begin was wat saai en traag
- Beetje onrealistisch hoe die oma steeds terug kwam

avatar van alexspyforever
geplaatst op 30 maart 2014, 14:16 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Ik herinnerde me niet meer zo veel na die eerste kijkbeurt. Ik begreep het einde toen ook niet zo goed. Ik denk wel dat ik em deze keer wel volledig begrepen heb. Ik vind het knap hoe het mysterie zich beetje bij beetje ontrafeld. Op een bepaald moment wordt je toch op het verkeerde been gezet. Het einde was hier wel origineler dan anders, al had ik het toch liever anders gezien. Persoonlijk vond ik dat Caroline beter verdiende. Of was dit misschien haar straf voor haar vader al die jaren te negeren. Al bij toch een goede thriller die wel het herkijken waard is. Een in mijn ogen beter einde had nog een halve ster meer opgeleverd.

geplaatst op 10 april 2014, 20:40 uur, permalink
Tarkus schreef:
Bijzonder goede film. Hoewel men schokkende scenes zou verwachten gebeurt dit helemaal niet en toch blijft de film boeien. Het einde is daarom des te verrassend. Goed geacteerd en ook de muziek is zeer goed gekozen. Een aanrader.

Goede film is het nog steeds, maar na het herbekijken toch niet meer zo spannend als de eerste maal.
Kate Hudson is goed, alsook de rest van de cast.
Maar er zijn in het genre ondertussen veel betere films.

avatar van TomBroers
geplaatst op 1 augustus 2014, 10:41 uur, permalink
Vrij aardige film!

Leuk verhaal, flink wat spanning en goed acteerwerk, helaas nergens echt schokkend.

avatar van Franza
geplaatst op 27 augustus 2014, 22:28 uur, permalink
Vrij leuke en spannende film.
De film bleef overal wel spannend en er was zeer goed acteerwerk.
En op het eind kom je overal achter en vallen de puzzelstukjes in elkaar.
Zeer goed in elkaar gezet.

Alleen wel een vraag waarom er als genre drama staat, terwijl het eigenlijk gewoon een horror is...

avatar van Parisa
geplaatst op 27 augustus 2014, 23:43 uur, permalink
Franza schreef:

Ik begrijp jouw vraagtekens daarbij, maar ook wel waarom deze genres bij de film staan.
Het zou namelijk jammer zijn als men voorbij zou gaan aan Hurt zijn spel en zijn karakter in de film. Hoewel je daar van de andere kant echt niet omheen kan, bij het lezen van het plot.

avatar van terschelling
geplaatst op 19 oktober 2014, 14:35 uur, permalink
In welk genre deze film ook zou moeten, het is er eentje die me totaal niet bekoorde.
Van drama of horror was echt geen sprake, niets maar dan ook niets deed me maar even huiveren/ schrikken/ sidderen enz. enz.
Een goede cast geeft nog geen goede film. Als je zegt dat Hurt hier subliem acteerde, moet je toch wel bij jezelf te rade gaan en je definitie van acteren bijstellen. De schmink deed het overgrote deel bij Hurt, that's all!!
Een mager verhaal en een afgeraffeld einde.
Jammer had meer uit kunnen komen.