• 8.978.865 stemmen

5ive Days to Midnight (2004)

Actie / Sciencefiction | Miniserie

Alternatieve titels: 5 Days to Midnight, Five Days to Midnight

Genre: Actie / Sciencefiction

Ontwikkeld door: David Aaron Cohen, David Kirschner, Anthony Peckham en Corey Sienega

Met: Timothy Hutton, Randy Quaid en Kari Matchett

Oorsprong: Canada / Verenigde Staten

Datum van release: maandag 7 juni 2004

Eerst uitgezonden op: SyFy (Verenigde Staten)

Plot 5ive Days to Midnight

Wanneer een natuurkunde-professor politiedocumenten ontvangt, waarin zijn dood binnen vijf dagen beschreven staat, gaat hij uit van een grap van zijn studenten. Wanneer echter allerlei gebeurtenissen plaatsvinden, die precies zo in de documenten beschreven staan, realiseert hij zich dat het wel eens serieus zou kunnen zijn en zijn toekomst vastligt. Hij vertrouwt niemand meer, maar de politie neemt hem niet serieus.

1. 1. Day 1

8 juni 2004 (42 minuten)

4. 4. Day 4

9 juni 2004 (42 minuten)

5. 5. Day 5

10 juni 2004 (42 minuten)

J.T. Neumeyer

Jesse's Teacher

Annabel Westville

avatar van Moviestar1979

Moviestar1979

Tot mijn verbazing had ik deze nog niet beoordeeld. De gebeurtenissen in deze miniserie vinden plaats van maandag 7 juni 2004 t/m vrijdag 11 juni 2004. De show ging op maandag 7 juni 2004 op het SciFi Channel-kanaal in de Verenigde Staten in première, en de opeenvolgende afleveringen werden elke avond volgens een realtime schema vertoond. De vierde aflevering werd eigenlijk voor het eerst op donderdag 10 juni 2004 om 21:00 uur vertoond. Timothy Hutton en Kari Matchett spelen een stel. Later zou het koppel als ex-man en ex-vrouw in vier afleveringen van de tv-serie Leverage te zien zijn.

Het concept van deze miniserie is prima. Dit ondanks het feit dat het een beetje afgeleid is. Er is ruimte voor spanning, en voor geweldige stukken filosofie. De cast bestaat grotendeels uit tweederangs acteurs. Helaas werd het halverwege de rit te cliché, en hebben de scenarioschrijvers een kans gemist.

3,0 *