MENU

2,52

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Shawn Levy
met Steve Martin, Kevin Kline en Beyoncé Knowles

Inspecteur Jacques Clouseau wordt opgezadeld met de moord op een bekende voetbalcoach en het is aan hem om de dader te vinden. Een 'ongeluk' komt echter zelden alleen en ook wordt de overbekende 'Pink Panter Diamant' gestolen. Wat hebben deze twee zaken met elkaar te maken?

avatar van ibendb
geplaatst op 2 oktober 2011, 1:37 uur, permalink
Een zwaar ondergewaardeerde film.

The Pink Panther is zeker geen topfilm, maar ik heb mij toch wel vermaakt. De hele film heb ik zitten lachen met de hilarische fratsen van inspecteur Clouseau. Maar soms worden de grappen wat te veel uitgemolken. Denk maar aan de hamburger en de wereldbol die losschiet.

Steve Martin zit geweldig in zijn rol. Zijn gezichtsuitdrukkingen zijn soms echt wel leuk. Het verhaal is niet veel soeps, maar door de grappen valt het niet zo wreed op.

Best een leuke film. 3.5*.

avatar van MyOwnStyle

geplaatst op 14 december 2011, 20:17 uur, permalink
ibendb schreef:
Een zwaar ondergewaardeerde film.

Best een leuke film. 3.5*.

Helemaal mee eens!

avatar van eefke123
geplaatst op 22 december 2011, 18:54 uur, permalink
ik heb moeten gieren van het lachen met de hamburger scenes en met de "the weather outside is very pleasant" scenes

avatar van DragQueen
geplaatst op 26 februari 2012, 14:01 uur, permalink
Een aardig filmpje, al mag hij niet in de schaduw staan van het origineel. Al komen de meeste grappen wel leuk uit de verf. Steve Martin doet verder zijn uiterste best, maar lijkt mij iets misplaatst voor deze rol. 2,5 Ster.

geplaatst op 25 juli 2012, 13:55 uur, permalink
Een zwaar ondergewaardeerde film!!!

Zeker een aanrader! Heb me kapot zitten te lachen!! HAAHHAHA wat een film!!!

avatar van Beertje45
geplaatst op 23 september 2012, 23:00 uur, permalink
wat een verschrikkelijke verkrachting van de originele Pink Panther movies. Steve Martin reikt niet eens tot aan de enkels van Peter Sellers. Jean reno is nog het enige zwakke lichtpuntje in deze totaal overbodige prul. Misschien leuk voor jeugdige kijkers die de oudere films niet kennen

avatar van tbouwh
geplaatst op 26 februari 2013, 10:49 uur, permalink
Ik ken de oudere versies van Pink Panther (nog) niet, dat gaat nog wel veranderen.
Daardoor is er ook geen vergelijking te trekken met de oude Clouseau.
Heb erg gelachen, misschien is de humor soms iets te fout, maar heb me prima vermaakt.
Er zat warempel nog spanning in en hierdoor kan ik het mezelf toestaan 4* te geven ( goede film )

avatar van Beertje45
geplaatst op 27 februari 2013, 1:06 uur, permalink
Ik sta niet sceptisch tegenover remakes, maar men wil te snel de Pink Panther nieuw leven inblazen. 30 jaar na het laatste Peter Sellers avontuur is te snel, het publiek is Sellers nog lang niet vergeten. Ze hadden nog een tiental jaar moeten wachten.

avatar van Curriculum
geplaatst op 17 april 2013, 19:32 uur, permalink
Beertje45 schreef:

Precies hetzelfde als wat ik dacht.

avatar van horrorfreak23
geplaatst op 30 juli 2013, 11:28 uur, permalink
Echt weleen klucht van een film.
Vermakelijk maar brengt niet veel bij aan de filmwereld om niet te zeggen niks

geplaatst op 13 mei 2014, 20:46 uur, permalink
Film waar genoeg humor in zit en die lekker wegkijkt, aardig verhaaltje.

avatar van lars-pixar
geplaatst op 21 juli 2014, 18:56 uur, permalink
Leuk familie filmpje, wat in goede handen is gekomen van Shawn Levy, die meerdere familie/komedies op zijn naam heeft staan. Het verhaal wordt leuk neergezet met heel wat geslaagde (flauwe) grappen, met in de hoofdrol Steve Martin (Cheaper by the Dozen, The Big Year)
De cast valt verder heel erg op door de kleine rollen die er in verstopt zitten, zo zien we Jason Statham als trainer Gluant, en Clive Owen als agent 006.
Naast Martin speelt ook Jean Reno een grote rol in deze film, die we normaal gesproken niet zo snel in een komedie zien spelen. In de film is ook Byonce te zien, ze probeert te acteren en tegelijk te zingen, wel leuk om naar te kijken...
De film is dus zeker aan te raden!