MENU

2,66

Sciencefiction / Horror

geregisseerd door Terence H. Winkless
met Robert Lansing, Lisa Langlois en Franc Luz

De stille stad North Port heeft een kakkerlakkenprobleem. Sheriff Tarbell gelooft dat de experimenten die door INTEC Corp. worden geleid hiervan de oorzaak zijn. Zijn vrees wordt bevestigd wanneer Dr. Hubbard van INTEC ter plaatse komt. Maar ongenoegen en irritatie veranderen in angst en horror wanneer zij erachter komen dat de genetisch gemanipuleerde kakkerlakken bloed willen zien. Erger nog, de beesten veranderen in afschuwelijke dodende machines.

djelle
geplaatst op 23 januari 2005, 11:26 uur, permalink
Plezante b-horror uit the 80's! Krom en amusant verhaaltje, fantasievolle scenes, enkele geslaagde en verrassend smerige gore-fx, grappige dialogen en foute wetenschap... Leuke pulp voor een avondje amusement. Jammer dat het de juiste onderhoudendheid en tempo weer mist. (Zoals dit veel het geval is bij soortgelijke filmpjes) 3*

nathan_666
geplaatst op 23 januari 2005, 12:03 uur, permalink
ligt het nu aan mij of is die kakkerlak op die poster die vrouw aan het ......

djelle
geplaatst op 23 januari 2005, 18:14 uur, permalink
Vuile gedachten daar...

nathan_666
geplaatst op 23 januari 2005, 18:18 uur, permalink
zieke gedachten indeed :r

damon
geplaatst op 9 augustus 2005, 1:36 uur, permalink
leuke special effects (vooral wanneer die pa transformeert in een lopende insectenman-ding...
maar het verhaal heeft hier echt weinig om het lijf
ook heb je onnodig saaie acteurs
alleen voor de gorehounds dus 2,5*

geplaatst op 9 augustus 2005, 1:58 uur, permalink
Is deze ooit geremaked? Ik heb 'm ooit zeker gezien, maar dan met die vent van 'Bats' geloof ik... (Lou Diamond Reed of zo)

geplaatst op 30 november 2005, 17:31 uur, permalink
Als die vent veranderd in een monster-kakkerlak, da's pas plezant stukje horror.
Ik heb echt van deze film genoten, een 4.

Reinbo
geplaatst op 30 november 2005, 19:59 uur, permalink
Had hier vroeger een poster van, maar nooit gezien.

geplaatst op 8 juni 2006, 2:36 uur, permalink
Routineuze, maar vakkundig in elkaar gestoken horrorfilm uit de jaren 80.
Niks in deze film is echt goed, maar de film bereikt zijn waarde en slaagt erin een leuk en amusant avondje horrorpulp voor te schotelen.
leuk detail: deze film speelt zich af op een eiland waar zich maximum 15 man bevind!

avatar van maurice74
geplaatst op 22 februari 2007, 10:09 uur, permalink
Niet te verwarren met het naar mijn mening betere They Nest, ook over kakkerlakken.
Hier zijn de beestjes genetisch gemanupileerd en zie je op het einde gelukkig wel iets meer dan bewegende grassprieten. Toch kon de film mij niet heel erg boeien.

avatar van jordandejong
geplaatst op 16 juli 2012, 22:44 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Behoorlijk zwak filmpje....

Met het uitgangspunt dat The Nest heeft gecombineerd met het jaartal verwacht en hoop je al snel dat de film volgepropt zit met oversized kakkerlakken en cheesy effecten. Helaas blijkt dat wat teveel gevraagd want buiten één aardige scene waarin een kerel transformeert in een kakkerlak valt er hier buitengewoon weinig te beleven.

De characters/acteurs zijn kleurloos en enorm saai. Het verhaal had ik nog beter uitgewerkt want waar dit natuurlijk op z'n minst vermakelijk hoort te zijn is de film tergend langzaam en behoorlijk saai.

Weinig leuks aan dus, tenzij je een enorme antipathie hebt tegen kakkerlakken. Dan zit je hier goed want gedurende de film worden genoeg kakkerlakken op de meest eigenaardige manieren om het leven gebracht. Zo worden ze onder andere levend verbrand, kapotgeslagen, verbrijzeld en gefrituurd. Enig soort van vermaak blijft echter uit.

Reinbo
geplaatst op 17 maart 2013, 22:32 uur, permalink
Geinige horrorfilm met cheesy 80's sfeertje en toffe effecten. Ze hebben duidelijk naar The Fly gekeken, maar dat mocht de pret niet drukken.

Leuk! 3,5*