134.883 gebruikers | 85.677 films | 31.041 regisseurs | 3.507.114 berichten | 4.928.361 stemmen
 

Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998)

 

 

Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998)
4793 stemmen | gemiddelde 4,01
mijn stem:
16 jaar geweld grof taalgebruikVerenigd Koninkrijk
Misdaad / Komedie
107 minuten / 120 minuten (director's cut)

geregisseerd door Guy Ritchie
met Jason Flemyng, Dexter Fletcher en Nick Moran

De vrienden Eddy, Soap, Tom en Bacon hebben een plan. Dankzij Eddy's pokertalent zullen ze op één avond een smak geld rijker worden. Wat ze echter niet voorzien hadden, was dat de organisator van het evenement niet van plan was het op een eerlijke wijze te laten verlopen. De vier raken niet alleen hun centen kwijt, maar staan nu ook een half miljoen pond in het krijt bij de gevreesde gangster. Ze krijgen één week om hun schulden af te lossen voor de Vereffenaar op bezoek komt. Eén week om een nieuw plan te verzinnen, met alle gevolgen van dien.

Deze film staat op nummer 41 in de top 250
» volledige top 250

 

 

gebruiker
bericht

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 30 november 2011, 1:31 uur
Heerlijke film. Deed me erg denken aan Snatch (Ik zag Snatch eerder)

Heerlijke cast. Droog zootje acteurs met een overdreven Brits accent zorgen naast het komische verhaal voor een extra lach op mijn gezicht. Met name Jason stratham vond ik weer geniaal spelen.
De ontknoping verloopt zeer vlotjes en is naar mijn mening perfect gedaan.
Een minpuntje voor mij in de film is de rol van Vinnie Jones als vader. De intentie tot humor met de rol van zijn zoontje is een beetje mislukt naar mijn mening, maar Vinnie Jones is absoluut onmisbaar in deze film

De vele verhaallijnen die door elkaar lopen en uiteindelijk samen komen op deze manier vond ik uitermate slim en vermakelijk. een welverdiende 4.0

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 1 december 2011, 16:59 uur
 bevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Geniale film. Als je het mij vraagt is-ie nét iets beter dan Snatch. Er zijn alleen een paar minpuntjes die mij ervan weerhouden mijn cijfer te verhogen naar een 4,5 of een 5,0..

Ik vind het 'auto-ongeluk' dat ervoor zorgt dat Dog (Frank Harper) verongelukt erg zwak bedacht. Big Chris (Vinnie Jones) gaat er gemakshalve vanuit dat zijn zoontje ongedeerd blijft, wij als kijkers moeten daar ook maar vanuit gaan. Er blijkt uiteindelijk niets aan de hand te zijn met het zoontje, maar Dog loopt wél schade op. Ongeloofwaardig. Bovendien komt dit 'ongeluk' vrij prompt. Ik had dit dus liever wat subtieler uitgewerkt gezien.
Daarnaast had ik het beter gevonden als er tegen het einde een dialoog was tussen Tom (Jason Flemyng) en Big Chris, in het kantoor van "Hatchet" (P.H. Moriarty). Nu wordt duidelijk gemaakt wat er gebeurd door de verteller. Dit komt een beetje afgeraffeld op mij over.

Ik had het al met al niet erg gevonden als de film ongeveer 20 minuten langer duurde. Jammer.

 

» Laagste prijs voor deze film op Blu-Ray

Lock, Stock and two Smoking Barrels (€ 12,99)
exclusief € 0,99 verzendkosten

Lock, Stock and two Smoking Barrels (€ 12,99)
exclusief € 1,95 verzendkosten

Lock, Stock and two Smoking Barrels (€ 13,99)
gratis verzending


» alle winkels en formaten voor deze film

quote
3,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 8 december 2011, 23:43 uur
 bevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
maxroelofs schreef:
Jammer dat ik de eerste moet zijn die deze film forse kritiek geeft.

Ondanks dat het verhaal helemaal niet zo ingewikkeld was begrepen ik en de persoon waarmee ik hem keek er helemaal niks van. Toen het poker-toernooi begon pikte ik de rode draad met behulp van de achterkant weer even op alleen was die al snel weer kwijt.


tja middelbaar, VWO zit daar toch echt iets boven he ;P


sorry hoor, maar het verhaal is niet heel moeilijk gemaakt. het gaat om de geweren, de wiet en je hebt die gast met zen zoontje die alles voor harry opknapt. dat is alles.

ze raken hun geld kwijt bij het pokeren, omdat die andere vals speelt, en lenen zelfs nog wat er bij van harry. binnen een week moeten ze terug betalen. dat is de pokerscene.

geen bijzondere film. wel een keer leuk om te zien. trouwens eerste keer dat ik m gezien heb. lijkt heel veel op de film snatch, terwijl ik die wel ietsje beter vind.

wel ben ik het met je eens over het feit dat er wel wat vrouwen in voor mochten komen. scene van die kooi vond ik ook wel mee vallen. mjah, ieder zen eigen mening.

zal hem niet snel voor een tweede keer kijken en ook niet aanraden aan iemand.

 

quote
5,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 25 december 2011, 21:49 uur
Na een herkijkbeurt toch besloten om er een *5 van te maken :) Deze film klopt echt helemaal en de tweede keer heb ik alleen maar meer genoten van deze film. Hij doet absoluut niet onder aan Snatch en op dit moment kan ik echt geen favoriet kiezen uit de 2 :) Ze doen het allebei helemaal voor mij. Ik ben vol lof over deze film.

Stem verhoogd naar een *5

 

quote
5,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 28 december 2011, 15:19 uur
geniaal, zowel het script, als de personages, als het acteren als de filmstijl
verder geen woorden aan verspillen maar zet hem gewoon op, heerlijke film die een eigen sfeer heeft.

 

quote
4,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 30 december 2011, 19:22 uur
Een beetje een vreemde titel voor een film, maar de film zelf vond 'k nog de moeite om te bekijken. Het verhaal is nog origineel en het einde is ook nog goed gevonden. De Engelse accenten moet je er wel bijnemen :) Ook nog een opvallende soundtrack met o.a. de Griekse Sirtaki en sommige opvallende quotes :) 'k Vond dat hij in het rijtje van Reservoir Dogs paste.

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 6 januari 2012, 2:13 uur
 bevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Benusboy schreef:
Geniale film. Als je het mij vraagt is-ie nét iets beter dan Snatch. Er zijn alleen een paar minpuntjes die mij ervan weerhouden mijn cijfer te verhogen naar een 4,5 of een 5,0..

Ik vind het 'auto-ongeluk' dat ervoor zorgt dat Dog (Frank Harper) verongelukt erg zwak bedacht. Big Chris (Vinnie Jones) gaat er gemakshalve vanuit dat zijn zoontje ongedeerd blijft, wij als kijkers moeten daar ook maar vanuit gaan. Er blijkt uiteindelijk niets aan de hand te zijn met het zoontje, maar Dog loopt wél schade op. Ongeloofwaardig. Bovendien komt dit 'ongeluk' vrij prompt. Ik had dit dus liever wat subtieler uitgewerkt gezien.
Daarnaast had ik het beter gevonden als er tegen het einde een dialoog was tussen Tom (Jason Flemyng) en Big Chris, in het kantoor van "Hatchet" (P.H. Moriarty). Nu wordt duidelijk gemaakt wat er gebeurd door de verteller. Dit komt een beetje afgeraffeld op mij over.

Ik had het al met al niet erg gevonden als de film ongeveer 20 minuten langer duurde. Jammer.


juist dat het auto-ongeluk zo plotseling is ut mooi, het zijn juist dit soort onverwachte momentjes die deze film mooi maken. ik ben het er wel mee eens dat het wat ongeloofwaardig is dat bij het ongeluk alleen Dog wat overkomt, maar dit is een humorfilm dus dat maakt in dit geval mij niet heel veel uit.

 

quote
5,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 21 januari 2012, 14:20 uur
 bevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Waarom is dat auto ongeluk volgens de meeste hier zo ongeloofwaardig? Als je goed opgelet hebt weet je dat Big Chris zijn zoontje altijd z'n gordel om leert te doen. Aangezien z'n zoontje dat ook heeft, en Dog voorover hangt in zijn stoel, kan Chris er van uitgaan dat hij bij een botsing alleen Dog verwondt. Wat dus eigenlijk ook logisch is. Dus :P

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 22 januari 2012, 15:16 uur
 bevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
morris_rednalooz schreef:
Waarom is dat auto ongeluk volgens de meeste hier zo ongeloofwaardig? Als je goed opgelet hebt weet je dat Big Chris zijn zoontje altijd z'n gordel om leert te doen. Aangezien z'n zoontje dat ook heeft, en Dog voorover hangt in zijn stoel, kan Chris er van uitgaan dat hij bij een botsing alleen Dog verwondt. Wat dus eigenlijk ook logisch is. Dus :P


Klopt :P. Ik had mijn stem al aangepast. Het was achteraf gezien sowieso een beetje overbodig om daar over te miepen.

 

quote
5,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 22 januari 2012, 16:25 uur
Als je hem in je top 10 houdt vergeef ik het je ;)

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 februari 2012, 12:03 uur
Ik zie deze film nu voor de zoveelste keer en elke keer weer geniet ik met volle teugen! Volledig terecht dat deze geweldige misdaadkomedie zo'n hoge notering beslaat in de top 250.
Guy Ritchie's Snatch haalt ook minstens het niveau van deze en ik vind het elke keer weer lastig om nou te beoordelen welke leuker/beter/grappiger is. Ben van plan Snatch binnenkort weer te gaan zien en dan een oordeel te vellen.

Ik kijk deze film gemiddeld een keer per jaar en vond het gisteren wel weer eens tijd worden. Vanaf de eerste keer dat ik Lock Stock keek was ik al verkocht. Het was ook m'n eerste ervaring met Ritchie en vanaf dat moment kan ik weinig slechts over hem horen.
Alle verhaallijnen die door elkaar heen lopen en steeds bij elkaar komen zijn fenomenaal. Maar ook mogen de credits zeker naar alle acteurs gaan die in de film een rol spelen. Niemand valt door de mand en allemaal passen ze precies in het plaatje.

De Engelse taal is altijd al m'n favoriet geweest en ook nu weer blijkt de taal op zich al erg grappig te zijn. Ook de muziek die Ritchie in de film verwerkt heeft, w.o. Morricone, klopt gewoon.
Ik heb weinig kritiek op de film en ook na de zoveelste kijkbeurt blijven de vierenhalve ster ook gewoon staan.
Ik weet zeker dat er ooit een verhoging inzit naar de volle vijf sterren en dat deze ooit in m'n top tien terechtkomt. Wie weet heel snel, eerst Snatch herzien..

 

Spetie
(moderator)
avatar van Spetie
quote
4,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 11 april 2012, 16:32 uur
Erg vlotte film van Guy Ritchie, met een hoop humor.

Lock, Stock and Two Smoking Barrels vertelt diverse verhaallijnen, die op het einde op een mooie manier bij elkaar samenkomen. In het begin is het voor de eerste keer enigszins moeilijk te volgen, omdat er in het begin behoorlijk wat personages worden geïntroduceerd, met de meest obscure namen en door de verschillende verhaallijnen. Er gebeurt van alles en wat vooral opvalt zijn de ontzettend leuke dialogen, waar ik soms zelfs hardop om moest lachen.

De montage is vlot en hip, waardoor het allemaal goed in beeld wordt gebracht. Naast een hoop humor bevat het verhaal ook de nodige harde actie. Wat ook leuk is zijn de rare bijnamen van de al net zo rare personages. Ook het eigen criminele taaltje die ze met elkaar spreken is grappig en zo zijn er nog tal van zaken, die deze film meer dan de moeite waard maken.

Ja Lock, Stock and Two Smoking Barrels vormt toch een mooi tweeluik met Snatch., al vind ik die laatste nog net wat beter in elkaar zitten. De eerste is echter ook erg goed en blijft ook nog diverse kijkbeurten nog steeds ontzettend vermakelijk.

4,0*

 

quote
5,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 11 april 2012, 16:33 uur
de director's cut is een leuke aanvulling.
hoop dat die ook op bluray komt.

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 8 mei 2012, 22:22 uur
topfilm,kwa stijl net als snatch een heerlijke britfilm ,droge humor
leuk rolletje van barman sting,gewoon helemaal okee
kun je gewoon vaker zien en dan valt je weer wat anders op!!!!

 

quote
2,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 8 mei 2012, 23:24 uur
Nee, dit is gewoon niet mijn ding. Ik kan er wel een heel verhaal over houden, maar mijn commentaar zou niet bijzonder veel afwijken van wat ik over Snatch schreef. De belangrijkste verschillen is dan toch dat deze Lock Stock een stukje overzichtelijker is, maar de gare monologen waren wel heel erg gekunsteld. Dat gold ook voor de meeste dialogen. Het is evenmin mijn humor. Ik ben het vooral een beetje beu om naar dit soort tokkies te moeten staren. Het interesseert me niet dat ze geld kwijtraken en het interesseert me evenmin hoe ze er weer aan komen. De film heeft z’n momenten en sommige personages zijn best tof. Ik heb het idee dat Guy Ritchie graag Quentin Tarentino wil zijn. Hij zal hem alleen nooit worden. Zeker niet met een film als deze. 2,5, en dan ben ik nog mild.

 

quote
2,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 9 mei 2012, 0:33 uur
Had het niet beter kunnen verwoorden. Het is voornamelijk stoerdoenerij die af en toe succesvol uitpakt maar inhoudelijk bar weinig voorstelt.

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 12 mei 2012, 17:55 uur
Zeer vermakelijke film, vind Snatch persoonlijk net iets leuker maar wederom weer heerlijk.

Kan de bovenstaande reacties en becijfering van RuudC en kuk niet begrijpen. Als een film niet je ding is en je niet interesseert betekent het niet dat het kwalitatief een slechte film is. Voor de kwaliteit wordt becijferd. Als bij jullie heren de persoonlijke mening overstijgt waardoor je niet professioneel kan kijken naar de film kun je beter niet stemmen.

 

quote
2,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 12 mei 2012, 18:08 uur
En jouw 4,5 ster is niet je persoonlijke mening?

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 12 mei 2012, 19:36 uur
Pim1993 schreef:
Zeer vermakelijke film, vind Snatch persoonlijk net iets leuker maar wederom weer heerlijk.

Kan de bovenstaande reacties en becijfering van RuudC en kuk niet begrijpen. Als een film niet je ding is en je niet interesseert betekent het niet dat het kwalitatief een slechte film is. Voor de kwaliteit wordt becijferd. Als bij jullie heren de persoonlijke mening overstijgt waardoor je niet professioneel kan kijken naar de film kun je beter niet stemmen.


Zal ik eens professioneel een recensie schrijven van deze film in jouw bewoording?

De regisseur is Guy Ritchie, de film komt uit 1998, de film heeft acteurs a), b) en c) etc., het verhaal is zus en zo, de film is geschoten op een camera van het merk dit en dit met zo'n soort lens, de film heeft een speelduur van ...minuten en het genre is dit.

Kwaliteit wordt bepaald door mensen, niet door objectieve maatstaven.

 

quote
3,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 15 mei 2012, 5:55 uur
professionele recensies zijn meestal ook gewoon subjectief en ook daar wordt op basis van de mening / smaak ve recensent vaak een cijfer of aantal sterren gegeven. Verder wel mee eens dat de opmerking van Pim niet echt ergens op slaat.

 

quote
2,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 15 mei 2012, 14:45 uur
Überhaupt vreemd dat professioneel volgens onderstaande redenering inherent is aan objectief. Professioneel lijkt het me eerder als je je bewust bent van het feit dat over thema's als deze niet subjectief/objectief te spreken valt. Anyway, dit dwaalt een beetje af. De film blijft gewoon misschien best kundig in elkaar gezet, maar inhoudelijk biedt het minder diepgang dan een plas water.

 

quote
4,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 20 mei 2012, 20:18 uur
Vooral het verhaal is erg inventief. Maar verder kijkt de film ook lekker weg.

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 22 mei 2012, 22:07 uur
Lennert schreef:
Pim1993 schreef:
(quote)


Zal ik eens professioneel een recensie schrijven van deze film in jouw bewoording?

De regisseur is Guy Ritchie, de film komt uit 1998, de film heeft acteurs a), b) en c) etc., het verhaal is zus en zo, de film is geschoten op een camera van het merk dit en dit met zo'n soort lens, de film heeft een speelduur van ...minuten en het genre is dit.

Kwaliteit wordt bepaald door mensen, niet door objectieve maatstaven.


Kwaliteit dient niet onderuit gehaald te worden, zoals jij doet

 

quote
2,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 22 mei 2012, 22:42 uur
Kap eens met dat fascistische standpunt dat er om kwaliteit niet gediscussierd mag worden.

 

quote
0,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 22 mei 2012, 23:18 uur
@pim

En wat kwaliteit is dat bepaal jij zeker.....
Kansloos dit.

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 23 mei 2012, 0:11 uur
maxroelofs schreef:
@pim

En wat kwaliteit is dat bepaal jij zeker.....
Kansloos dit.


uiteraard. met zijn 18-19 jaar is Pim zeker een autoriteit als het gaat om het professioneel beoordelen van FIlms. Daarbij laat hij zich niet leiden door suffe persoonlijke meningen, maar maakt gebruik van bestaande kwaliteitseisen waaraan een film moet voldoen.

stelletje amateurs..

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 23 mei 2012, 14:53 uur
Pim1993 schreef:
Lennert schreef:
(quote)


Kwaliteit dient niet onderuit gehaald te worden, zoals jij doet


...ik heb nog geeneens een recensie bij deze film geschreven :?

 

quote
5,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 24 mei 2012, 12:59 uur
RuudC schreef:
Nee, dit is gewoon niet mijn ding. Ik kan er wel een heel verhaal over houden, maar mijn commentaar zou niet bijzonder veel afwijken van wat ik over Snatch schreef. De belangrijkste verschillen is dan toch dat deze Lock Stock een stukje overzichtelijker is, maar de gare monologen waren wel heel erg gekunsteld. Dat gold ook voor de meeste dialogen. Het is evenmin mijn humor. Ik ben het vooral een beetje beu om naar dit soort tokkies te moeten staren. Het interesseert me niet dat ze geld kwijtraken en het interesseert me evenmin hoe ze er weer aan komen. De film heeft z’n momenten en sommige personages zijn best tof. Ik heb het idee dat Guy Ritchie graag Quentin Tarentino wil zijn. Hij zal hem alleen nooit worden. Zeker niet met een film als deze. 2,5, en dan ben ik nog mild.
Hartstikke duidelijk, toch? Goed verwoord. Ik ben het absoluut met je oneens maar je bent wel kant en klaar in je argumenten.
kuk schreef:
Had het niet beter kunnen verwoorden. Het is voornamelijk stoerdoenerij die af en toe succesvol uitpakt maar inhoudelijk bar weinig voorstelt.
In welke zin? Het is ook niet zo dat de film ons iets moet leren. Maar wellicht bedoel je dat je dit al veel vaker en beter hebt gezien. Kan heel goed.
Pim1993 schreef:
Kan de bovenstaande reacties en becijfering van RuudC en kuk niet begrijpen. Als een film niet je ding is en je niet interesseert betekent het niet dat het kwalitatief een slechte film is. Voor de kwaliteit wordt becijferd. Als bij jullie heren de persoonlijke mening overstijgt waardoor je niet professioneel kan kijken naar de film kun je beter niet stemmen.
Eeeeeeennn hier hebben we dan iemand wiens waardering ik heel goed kan begrijpen maar kritiek op het commentaar van anderen mij volledig boven de pet gaat. Neem nou Ruud. Het is absoluut niet zijn ding maar omgerekend geeft ie toch een vijf. Dat lijkt me dan een goed overwogen oordeel. En dan nog, er zijn geen regels bij het stemmen op deze site. Ik geef ook wel toe dat die robots in die afschuwelijke Michael Bay producties er ontzettend gaaf uitzien. Maar toch geef ik die 'films' het laagst mogelijke cijfer. Waarom? Omdat ik kijk naar het gehele plaatje, wat voor indruk dat op me achtergelaten heeft. En visuele effecten hoef ik niet in een film, tenzij ze echt wat toevoegen. Maar met een dergelijk script plus cast doen mij al genoeg walgen dus nee, dank je. Dat maken die blikken monsters ook niet goed, hoe perfect ze ook zijn geconstrueerd en geïntegreerd in het eindproduct.

Toch nog efkes aandacht besteden aan de kritiek van RuudC en Kuk: Lock, Stock & Two Smoking Barrels is in mijn ogen niet echt een hoogstandje in de vorm van originaliteit. Het plot is een verBritste versie van iets wat uit het brein van Tarantino komt, dat klopt. Maar de uitwerking, de sfeer, de art direction, de timing en de humor werken voor mij hartstikke goed! Plus de personages passen naar mijn mening perfect bij het verhaal en worden hierdoor memorabel; op zichzelf gezien misschien niet maar in een mix met hiervoor genoemde elementen zeker! En dan heeft de film ook nog een nagenoeg perfecte soundtrack.