Terminator 2: Judgment Day (1991)

Alternatieve titel: T2 - Terminator 2: Judgment Day

3,90

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Sciencefiction
137 minuten / 152 minuten (special edition) / 154 minuten (extended special edition)

geregisseerd door James Cameron
met Arnold Schwarzenegger, Linda Hamilton en Edward Furlong

Het is tien jaar geleden dat Sarah Connor het doelwit was van een moordlustige Terminator-robot uit de toekomst. Haar zoon John zal ooit de verzetsleider worden die het opneemt tegen supercomputer Skynet. Daarom zendt Skynet nu een nieuwe, nog dodelijkere Terminator naar het heden om John te elimineren. Het verzet stuurt daarop een oudere Terminator naar het heden om John te beschermen. Dit leidt tot een gevecht tussen twee onoverwinnelijke moordmachines.

nummer 85 in de top 250

1671 BERICHTEN73 MENINGEN

avatar van stfuympos
geplaatst op 19 december 2015, 19:18 uur, permalink
😢

avatar van Karl van H.
geplaatst op 19 december 2015, 19:40 uur, permalink
Je hóeft hem niet in de bioscoop te kijken hè, stfuympos? 😉

Ik heb er trouwens best een paar euro voor over om T2 op het grote scherm te zien. Het hele 3D-gebeuren moet je maar op de koop toe nemen.

avatar van IH88
geplaatst op 26 december 2015, 11:52 uur, permalink
“Hasta la vista, baby!”

Dit blijft voor mij toch wel de ultieme Terminator-film. De regie en het script van James Cameron, de actie, humor en horror die in elke scene om voorrang vechten, Arnie op zijn best, Linda Hamilton, Edward Furlong, de fantastische muziek, Robert Patrick, het wordt allemaal zo creatief gebracht en het verhaal zit ingenieus in elkaar.

Schwarzenegger is weer voortreffelijk en mag zich lekker uitleven en heeft weer een aantal coole oneliners. Zijn band met John Connor is het hart van de film en beide acteurs (Furlong is top, waar is hij gebleven?) hebben duidelijk lol in hun rol. Hamilton maakt van Sarah Connor een iconisch personage en is duidelijk veel bezig geweest met de gewichten. Hamilton is onverschrokken, krachtig en heeft ontzettend veel charisma. Robert Patrick zegt geen woord maar is gedenkwaardig als kwaadaardige T-1000. James Cameron weet een perfecte balans te houden tussen de vette actiescènes en de humor/emotionele momenten. De band tussen John en T-800 is mooi gedaan maar ook de (gebroken) relatie tussen Sarah en John biedt genoeg sterke momenten. De muziek is grandioos en vooral de intro is schitterend gedaan. De beelden en muziek grijpen je gelijk bij de strot. Judgment Day komt dichterbij en moet door onze helden voorkomen worden. De strijd tussen mens en robot gaat de beslissende fase in en James Cameron weet het allemaal op een zeer bevredigende manier af te sluiten. Voor hem dan want er zijn nog vervolgdelen...

avatar van PEN15
geplaatst op 31 januari 2016, 3:11 uur, permalink
PEN15 schreef:
Hoe zit het eigenlijk met die onderarm van de T800 die achterblijft in de tandwielen van die fabriek? Ik dacht altijd dat die hand die ze in dat vloeibare lood gooien die arm van Schwarzenegger was, maar dat was toch het research model van Cyberdyne? of? Die achtergebleven arm bljift toch een mogelijk risico op judgment day..

Och, kijk eens aan. Daar was ik niet de enige mee.

geplaatst op 14 februari 2016, 18:40 uur, permalink
Nog steeds een van de beter films net zoals predator... Als we het over arnie hebben

avatar van Kondoro0614
geplaatst op 21 februari 2016, 22:44 uur, permalink

avatar van cantforgetyou
geplaatst op 19 maart 2016, 7:19 uur, permalink
Wat een prachtige actie film. En dan ook nog eens uit 1991!!!! Deze film ziet er zoveel beter uit dan de laatste terminator uit 2016. Als je in deze film een helikopter ziet vliegen en crashen ziet het er echt uit. In de laatste terminator film is het zo goedkoop en nep. Voor mij is dit echt de BESTE in de reeks.

avatar van Roger Thornhill
geplaatst op 17 april 2016, 13:06 uur, permalink
T1 presenteerde al een prima afgerond verhaal, maar T2 brengt een zeer logisch vervolg daarop (min of meer gebaseerd op een deleted scene aan het einde van T1) en doet dat met lef en flair, inclusief superbe en functionele FX die een geweldige schurk (uitstekend gespeeld door Robert Patrick) op adembenemende wijze tot leven brengen, plus de gebruikelijke achtervolgingen, knokpartijen en explosies, allemaal adekwaat in beeld gebracht door een regisseur die zich hiermee definitief op de Olympus van Hollywood nestelde. Toch heb ik na het bekijken van dit deel altijd een licht gevoel van teleurstelling: de frisheid en de energie van T1 lijken te hebben plaatsgemaakt voor routine en professionaliteit, Edward Furlong is niet een acteur naar wie ik graag kijk, en het geheel heeft voor mij een beetje een been there, done that-sfeertje. Zal wel aan mij liggen, maar T2 is voor mij niet de ultieme actiefilm die veel kijkers èn critici er in zien.

geplaatst op 29 mei 2016, 12:59 uur, permalink
Iemand een idee of de extended versie van T2 op bluray nou te vinden is? Als ik kijk bij sites als bol.com zie ik alleen maar de 137 minuten versie, normale editie dus. Dat zou toch nergens op slaan, nota bene op bluray als medium met extra opslagruimte.

Wil de eerste 4 delen graag op BR kopen, vandaar.

Als iemand me hiermee kan helpen, graag. Misschien weet kappeuter hier wat over?

geplaatst op 29 mei 2016, 13:22 uur, permalink
Ajax&Litmanen1
Deze blu-ray uitgave wordt hier uitgebreid gerecenseerd: link (EAN nummer komt overeen)
Director's cut is neem ik aan zelfde als extended versie: (153 minuten staat erbij)

Universal Pictures heeft de verlengde Director’s Cut van de film met een fraaie High Definition beeldkwaliteit op Blu-ray Disc uitgebracht. Met een prima ogend HD beeld en een soundtrack die indrukwekkend klinkt.

geplaatst op 29 mei 2016, 13:25 uur, permalink
kappeuter schreef:
Ajax&Litmanen1
Director's cut is neem ik aan zelfde als extended versie? 153 minuten staat er.

Ja, die versie vond ik ook. Maar bij de beschrijving staat 137:00 minuten. Dat zou de normale versie zijn. Maar ik lees weer online dat dit niet schijnt te kloppen. Wat verwarrend allemaal zeg.

geplaatst op 29 mei 2016, 13:27 uur, permalink
Ajax&Litmanen1
Eh ja, maar daarom link ik ook de uitgebreide recensie met alle specs. Lees dat maar eens...

BOL info is altijd erg summier, nogal eens niet volledig / niet kloppend.

geplaatst op 29 mei 2016, 13:27 uur, permalink
kappeuter schreef:
Ajax&Litmanen1

Ja, zit dat nu inderdaad te lezen. Wel erg apart van bol.com dat ze de informatie dan onjuist vermelden.

Denk dat ik maar eens achter deze editie aan ga voor een bestelling.

Dank!

geplaatst op 29 mei 2016, 13:30 uur, permalink
Ajax&Litmanen1
Aangezien EAN nummer overeenkomt, zou ik het er wel op wagen als ik jou was. En anders stuur je 'm weer terug.
BOL neemt misschien gewoon speelduur en cast e.d. over van IMDb.

avatar van Iron Maiden
geplaatst op 29 mei 2016, 16:11 uur, permalink
Ajax&Litmanen1 schreef:

Denk dat ik maar eens achter deze editie aan ga voor een bestelling.

Dank!

bol.com | Terminator 2 (Steelcase), Arnold Schwarzenegger, Linda Hamilton & Robert...

Ik heb zelf deze en hier staan alle uitgebrachte versies op, daarnaast was het beeld volgens recensies ook beter dan de uitgave van kappeuter.
Bij het kopje Extra's onder Info zie je om welke versies het gaat.

avatar van Alucard133
geplaatst op 31 mei 2016, 21:46 uur, permalink
Beste film in z'n genre met een puike Schwarzenegger.

avatar van thoyouknow1980
geplaatst op 30 juni 2016, 20:08 uur, permalink
Jeugd sentiment natuurlijk,echt een van mijn meest bekeken,gehuurde en geliefde films.
Ik kan niet anders dan 5 sterren geven 🙂
Hou je van keiharde aktie gemixed met wat sci-fi dan is dit je film.

avatar van Confusie
geplaatst op 3 juli 2016, 20:11 uur, permalink
Dat is wel een noemenswaardig weetje.

Billy Idol bijna als de T-1000.

Iconisch als de Robert Patrick vertolking ook moge zijn, dat idee maakt mij toch benieuwd.

Best wel fan van Billy, wie niet.
Billy Idol - Hot In The City - YouTube