MENU

2,73

Actie / Misdaad

geregisseerd door Robert Mandel
met Tom Berenger, Ernie Hudson en Luis Guzmán

Na een missie in Cuba wordt de huursoldaat Shale herenigd met zijn verloofde Jane Hetzko, een lerares op een highschool. Sommige studenten van Jane blijken bij een straatbende te horen, en nadat ze zwaar mishandeld is gaat Shale undercover als haar vervanger om hier meer over te weten te komen.

avatar van jordandejong
geplaatst op 5 mei 2012, 21:44 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Heerlijk actiefilmpje.

Berenger, die overigens niet zou misstaan in The Expendables 2 (nouja in z'n Platoon tijd dan http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.98168.13183... nu zou het een beetje bespottelijk zijn
), in de hoofdrol is altijd leuk en de supportende cast met o.a. Raymond Cruz, William Forsythe, Luis Guzmán, Sharron Corley en Ernie Hudson is natuurlijk al helemaal geweldig. En het moet gezegd worden, ook Marc Anthony doet het zeer aardig.

Het is al zovaak gedaan. Een invallende docent wordt in een school geplaatst vol gang geweld. Levert altijd leuke films op, maar het is ook wel leuk om te weten dat die gangsters nou is niet ineens zoetsappig worden en willen leren omdat na veel werk de invaller dat voor elkaar heeft gekregen. Nee, je weet dat Berenger die gasten een lesje gaat leren.
Af en toe best een lekker sfeertje, en Marc Anthony brengt constant dreiging met zich mee.

Het einde is toch wel het hoogtepunt. Wat een lekkere actie. Heerlijk dat regisseur Robert Mandel het zelfs niet schuwt Bazooka's in de strijd te betrekken. En dat in een schoolgebouw.!

Verder ook opvallend dat de tijdsduur totaal niet langdradig aanvoelt. Iets wat je wel zou verwachten als je het plotje van deze film leest.

Dikke 3,5*.

geplaatst op 17 mei 2012, 13:00 uur, permalink
Ik ben geen liefhebber van Tom Berenger, een heel goed acteur is hij trouwens niet en hij vertolkt dan ook wel meestal bijrollen in film die op zich ook al weinig voorstellen.
Maar deze film is wel een uitzondering.
Ik kende film al wel en heb hem uiteraard al eerder gezien.
Maar de prent is altijd wel de moeite waard om eens te (her)bekijken.
Berenger doet het hier goed alsook de andere leden van de cast.
Goed verhaal ook met voldoende actie.
Vervelen zal je je niet met deze film !!

avatar van mnrk
geplaatst op 24 september 2012, 16:23 uur, permalink
I'm sorry about those windows....Hey, fuck it.

Dit is gewoon een leuke actie/misdaad film van Robert Mandel....

Het verhaal is in orde en er gebeurt genoeg in waardoor de film leuk blijft om naar te kijken...

Ook de gehele cast in deze film is zeker in orde, Tom Berenger en Ernie Hudson zijn prima op dreef en zelfs de jonge Marc Anthony was in orde...

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst op 29 juni 2013, 18:07 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Aardig filmpje met een behoorlijke Berenger die lekker bruut te werk gaat op een criminele school. Dat hebben we natuurlijk al wel vaker gezien in films, maar het blijft toch wel een prettig thema. Wel vond ik de film in de laatste 3 kwartier wat ontsporen, het ging allemaal wel erg over de top. Wie er uiteindelijk ook betrokken was bij de vuile zaken was ook bepaald geen verrassing te noemen.

Een positieve vermelding is er verder nog voor de scene waarin Berenger dat tuig door het schoolraam naar beneden gooit

Kleine 3*

avatar van kalehein
geplaatst op 1 juli 2013, 23:52 uur, permalink
Lekker 'niet nadenken en kijken' filmpje.
Het verhaal wordt rustig aan opgebouwd en er gebeuren weinig onverwachte dingen.
Het is jammer dat de ietwat verwijfde Marc Anthony hier de spreekwoordelijke scepter zwaait over school. Gelukkig compenseert Berringer dit enigszins.

Film is heel goed te vergelijken met 'the principal' en deze twee zijn dan ook mijn favorieten wat highschool-crime betreft.