MENU

The Bourne Supremacy (2004)

3,64

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Thriller

geregisseerd door Paul Greengrass
met Matt Damon, Joan Allen en Brian Cox

Wanneer een CIA-operatie wordt verstoord door een Russische rivaal - waarbij twee doden vallen - wordt Jason Bourne hiervan beschuldigd. Zelf leeft Bourne (Damon) in een afgelegen dorpje onder een andere naam samen met Marie (Potente). Bourne, die wraak heeft gezworen als iemand uit zijn 'vorige leven' contact met hem opneemt, wordt door de recente ontwikkelingen gedwongen zijn leven als sluipmoordenaar weer op te pakken...

504 BERICHTEN49 MENINGEN

avatar van BoordAppel
geplaatst op 18 december 2003, 14:18 uur, permalink
Plot klinkt wel aardig, alleen dat zn vrouw ontvoerd wordt vind ik een beetje lame. Maar als ie net zo vermakelijk is als de vorige kan ik dat de scripsschrijvers wel vergeven. Deel 1 was toch op een boek gebaseerd? Is dat bij deze film ook het geval?

geplaatst op 4 januari 2004, 18:46 uur, permalink
Jepp, is het vervolg verhaal van de Bourne Identity

avatar van sn@ke
geplaatst op 27 februari 2004, 22:17 uur, permalink
slecht idee lijkt me om een vervolg op de uitzonderlijk goede actiefilm te maken , het verhaal alleen al is uitzonderlijk zwak

geplaatst op 20 maart 2004, 0:36 uur, permalink
BoordAppel schreef:

Eh.... welk gedeelte vind je dan aardig klinken?

avatar van BoordAppel
geplaatst op 20 maart 2004, 2:39 uur, permalink
Laatste zin biedt mogelijkheden.

geplaatst op 8 mei 2004, 18:24 uur, permalink
De trialer lokt me niet echt moet ik zeggen.

geplaatst op 8 mei 2004, 19:09 uur, permalink
Ik vond die trailer wel cool.

geplaatst op 2 juni 2004, 15:06 uur, permalink
Nieuwe poster.....

KLIKPLEK

geplaatst op 2 juli 2004, 10:16 uur, permalink
De trailer ziet er echt wel wijs uit al lijkt het mij hetzelfde verhaal als de eersten, de hele tijd met de auto rijden en achtervolgd worden door mensen waar je vroeger voor werkte.

geplaatst op 4 juli 2004, 13:45 uur, permalink
als de eeste goed was en het vervolg 'lijkt' weer eens op de eerste, dan zal ook dit wel weer een goede film zijn!

geplaatst op 8 juli 2004, 12:53 uur, permalink

geplaatst op 23 juli 2004, 13:28 uur, permalink
Matt Damon zegt in een intervieuw met MovieHole dat de eerste Bournefilm veel spannender was dan de deze.

geplaatst op 23 juli 2004, 14:21 uur, permalink
lijkt me stug, ik denk niet dat hij ter promotie zijn eigen nieuwe film gaat afkraken of onder laat doen voor de vorige...

geplaatst op 23 juli 2004, 15:42 uur, permalink
kevke1990 schreef:
Onzin zeg. Waar heb je dat vandaan?

geplaatst op 23 juli 2004, 15:46 uur, permalink
Hoe weet jij nou dat het onzin is AS? , je hebt hem nog niet eens kunnen zien.

geplaatst op 23 juli 2004, 15:51 uur, permalink
jassonn schreef:
Hoe weet jij nou dat het onzin is AS? , je hebt hem nog niet eens kunnen zien.
Je gaat toch niet, voor dat een film uitkomt al zeggen dat deze minder spannend of minder goed is dan zijn voorganger. Of ben ik nou achterlijk?

geplaatst op 23 juli 2004, 15:54 uur, permalink
Misschien bedoelde hij spannender voor hem om te maken?, zou best kunnen, niet?.

geplaatst op 23 juli 2004, 16:00 uur, permalink
Heb net het interview gelezen en niks van dat alles komt naar voren toe. Wel dat hij het idee heeft het karakter naar een nieuw level gebracht te hebben en dat dit veel meer een revenge thriller is. Dus klopt gewoon niet of men heeft en hele rare interpetatie. Ach maakt ook niet uit. Ik ben het wel van hem/haar gewend.

geplaatst op 26 juli 2004, 14:47 uur, permalink
Ik zal deze vanavond of morgen zien. Scoort behoorlijk op IMDB, ben benieuwd!

geplaatst op 26 juli 2004, 17:56 uur, permalink
as schreef:

Wat ben je van mij gewoon?Hij denkt dat hij hier alles te zeggen hebt.

geplaatst op 26 juli 2004, 18:03 uur, permalink
kevke1990 schreef:

Wat ben je van mij gewoon?Hij denkt dat hij hier alles te zeggen hebt.

Dat maak ik er niet uit op hoor

geplaatst op 26 juli 2004, 18:25 uur, permalink
Volgens mij is het plot hierboven beschreven behoorlijk onjuist.

geplaatst op 26 juli 2004, 18:35 uur, permalink
Plot lijkt heel erg op de verfilming van Hitman: Codename 47

geplaatst op 26 juli 2004, 20:07 uur, permalink
T展nity schreef:

Dat maak ik er niet uit op hoor

en dat dan?

geplaatst op 26 juli 2004, 20:08 uur, permalink
Matt Damon zou maar weinig zin hebben om een derde keer in de rol van Jason Bourne te kruipen. In een interview met Moviehole vertelt de acteur dat de hele ploeg zo blij was met de eerste film ('The Bourne Identity', red.) dat het al erg spannend was om 'The Bourne Supremacy' geen slap vervolg te maken. Als Damon nu nog aan een derde Bourne-film zou beginnen, moet er volgens hem al een heel straf script

Dit is het stukje (bron:www.advalvas.be)

geplaatst op 26 juli 2004, 20:11 uur, permalink
Hij heeft het interview gelezen en de inhoud die jij zei dat het bevatte kwam volgens hem niet naar voren toe. Dat is dan wel een 'rare' interpretatie geweest van jou.

geplaatst op 26 juli 2004, 20:15 uur, permalink
kevke1990 schreef:

Dit is het stukje (bron:www.advalvas.be)

Ik maak hier niet uit op dat het tweede deel minder zou zijn als de eerste. Alleen dat ze extra gemotiveerd waren om van het tweede deel geen slap vervolg te maken.

avatar van De Knip
geplaatst op 27 juli 2004, 8:25 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Eigenlijk van begin tot einde een en al aktie en achtervolging. Zeker voor de jongere bioscoopbezoekers is dit een leuke film.

Verwacht niet een hoogstaand, intellectueel verhaaltje. Achterover zitten en de film vliegt aan je voorbij.

Franka Potente speelt een wel erg bescheiden rol, beetje a la Steven Seagal in Critical Dicision

***1/2

avatar van feanaro surion
geplaatst op 2 augustus 2004, 20:47 uur, permalink
De Knip schreef:

Dacht ik al toen ik vanmiddag het voorfilmpje zag. Dit leek me al een slecht idee dus een derde film lijkt me nog dommer.

geplaatst op 7 augustus 2004, 16:38 uur, permalink
Met Oksana Akinshina, nota bene.