MENU

Ghost Rider (2007)

2,68

Verenigde Staten / AustraliŽ
Actie / Fantasy
114 minuten / 123 minuten (extended cut)

geregisseerd door Mark Steven Johnson
met Nicolas Cage, Eva Mendes en Sam Elliott

Om zijn stervende vader te redden, verkoopt motorstuntman Johnny Blaze zijn ziel aan Mephistopheles. Maar de duivel misleidt hem en zijn vader sterft alsnog. Gedesillusioneerd verlaat Johnny de stad en laat zijn hele leven, waaronder zijn vriendin Roxanne, achter zich. Jaren later is Johnny een beroemde motorstuntman waarbij hij zijn leven willens en wetens in de waagschaal legt voor zijn stunts. Dan komt hij zijn voormalige vriendin weer tegen, maar ook Mephistopheles. Mephistopheles belooft Johnny hem los te laten van zijn contract als hij de "Ghost Rider" wordt en een bepaalde opdracht volbrengt.

geplaatst op 28 januari 2014, 22:41 uur, permalink
Een paar jaar geleden kreeg ik geen genoeg van deze film speelde hem steeds weer af. Het is een leuke film om te kijken maar het moet wel jou genre zijn en als je van en als je van superhelden films houdt zal hij je wel bevallen.

De Ghost Rider is trouwens een Marvel superheld, denk dat het wel handig is om te weten als je de film gaat kijken of hebt gezien.

avatar van VforVictor
geplaatst op 18 juni 2014, 23:35 uur, permalink
Vond em niet zo slecht als vele beweren, het was gewoon op en top vermaak
en Eva Mendes natuurlijk, die tieten rolde er bijna uit gheghe

geplaatst op 21 juli 2014, 3:01 uur, permalink
top film. deel 2 daarentegen is alles behalve goed

avatar van Kondoro0614

geplaatst op 15 september 2014, 19:06 uur, permalink

geplaatst op 7 november 2014, 14:02 uur, permalink
Tarkus schreef:
Mooie film, goed geacteerd, prachtige stunts en special effects.
Alleen, ik vind dat Nicolas Cage niet goed is in zulke rollen, daar had men een andere acteur voor kunnen kiezen.
Peter Fonda daarentegen was wel goed in zijn rol, en het was leuk hem nog eens aan het werk te zien.
Ook Eva Mendes is goed ik haar rol en altijd leuk om zien.
Maar het verhaal had beter uitgewerkt kunnen worden, in het begin van de film was het allemaal een beetje verwarrend, naar het einde toe wat beter.
Toch heb ik best genoten van deze prent, al was het maar om de soms verbluffende special effects.

Ik blijf bij mijn eerdere mening, mooie film die het vooral moet hebben van de speciale effecten.
Nicolas Cage heeft al betere dingen laten zien (slechter ook trouwens) dan in deze film.
Maar het is leuk.