MENU

Ghost Rider (2007)

2,68

Verenigde Staten / Australië
Actie / Fantasy
114 minuten / 123 minuten (extended cut)

geregisseerd door Mark Steven Johnson
met Nicolas Cage, Eva Mendes en Sam Elliott

Om zijn stervende vader te redden, verkoopt motorstuntman Johnny Blaze zijn ziel aan Mephistopheles. Maar de duivel misleidt hem en zijn vader sterft alsnog. Gedesillusioneerd verlaat Johnny de stad en laat zijn hele leven, waaronder zijn vriendin Roxanne, achter zich. Jaren later is Johnny een beroemde motorstuntman waarbij hij zijn leven willens en wetens in de waagschaal legt voor zijn stunts. Dan komt hij zijn voormalige vriendin weer tegen, maar ook Mephistopheles. Mephistopheles belooft Johnny hem los te laten van zijn contract als hij de "Ghost Rider" wordt en een bepaalde opdracht volbrengt.

avatar van rambam3
geplaatst op 13 februari 2012, 21:07 uur, permalink
in 1 woord; vreselijk.

geplaatst op 18 februari 2012, 14:41 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Ik heb wel vermaakt met deze film, vooral om de Ghostrider er erg cool uitziet...maar eigenlijk is dit een hele slechte film. Verhaal gaat nergens heen en er zitten een paar irritante fouten in. (bijvoorbeeld: aan het einde wordt het weer dag en kan hij dus niet veranderen in Ghostride, maar als hij zijn hand in het donker houdt verandert hij toch....het hoeft dus helemaal geen nacht te worden LOL!.
Zoals al boven geschreven biedt de vijand erg weinig weerstand. Had meer ingezeten. Waarom vermoord zijn tegenstander hem niet als hij Johnny is en zijn hand om z'n keel heeft??? Nee, hij gaat natuurlijk eerst wachten tot hij Ghost Rider is!
De hele film had meer ingezeten kwa verhaal, acteerprestaties etc.

Maar, ik heb me er toch mee vermaakt.

avatar van jipt
geplaatst op 21 februari 2012, 17:48 uur, permalink
Suffe bende met een vreselijk slecht acterende Nicolas Cage (en de rest van de cast). Lelijke special effects en een vreselijk biblistisch verhaaltje. Wat was dit tam zeg, vooral de bad guy was een vreselijke nozem. Gelukkig zaten er een paar leuke Evil Knievel stukjes in, een wat brandende motorstukjes anders was er helemaal geen lol meer aan te beleven.
2*. Ben wel benieuwd naar het 2de deel aangezien de mannen van Crank daar achter zitten (olé).

avatar van Dragonslayer
geplaatst op 22 februari 2012, 22:51 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Zojuist extended cut gezien. Aan de ene kant leuk... andere kant helemaal niet.

Ik vond het in het begin leuk om het verhaal te volgen, maar het wordt niet echt interessanter naarmate de film volgt. Zoals hieronder gezegd, het gaat helemaal nergens heen, geen plotwendingen enz. Wordt bovendien ook niet super geacteerd, Nicolas Cage doet het gelukkig wel goed. Het moet het vooral hebben van de special effects waar ik van genoot. Alleen dan weer zo jammer dat ze het belangrijkste, de ghostrider-vorm, weer verknald hebben. Jesus wat is dat schedel nep. Leek net zo'n schedel van zo'n nep-skelet wat je misschien bij de dokter wel eens ziet staan, maar dan brandend. Ze hadden het beter een bruine tint kunnen geven in plaats van dat vreemde wit.

Waar ik me vooral erg aan stoorde was dat de film nergens echte hoogtepunten heeft. Steeds wanneer je denkt 'omg nu gaat er een cool gevecht komen' gebeurt dat uiteindelijk niet. Het probleem is dat de badguys zich ALLEMAAL vrijwel meteen laten afmaken zonder een echt gevecht of coole actiescène. Dit punt maakt de film voor mij helaas kapot, elke keer die teleurstelling. En zoals ergens hieronder gezegd viel dit me idd ook op: Blackheart leek op het laatst enorm sterke krachten te krijgen maar als het puntje bij het paaltje komt merk je daar weinig van. En nee er komt geen super eindgevecht. Hij laat zich uiteindelijke afmaken door de standaardkracht van de ghostrider en je denkt van: oja inderdaad, nu werkt het wel op hem.

Conclusie, erg matige film. Met verstand op 0 is ie misschien wel te pruimen als je je verveeld.

geplaatst op 18 maart 2012, 17:14 uur, permalink
Op zich helemaal geen slechte film. Alleen verwacht er niet te veel van, zoals de cover al doet vermoeden en de beschrijving doet bevestigen. Is dit een genre waar je van moet houden. En anders, gewoon niet kijken.

Ik vond het een vermakelijke film, op enkele gigantisch neppe stukjes na. Maar al met al, vermakelijk, als je er van houdt.

avatar van DjFrankie
geplaatst op 18 maart 2012, 22:47 uur, permalink
Nee zeker niet slecht, alleen af en toe te over the top.

geplaatst op 3 april 2012, 23:46 uur, permalink
Er zit weinig lijn in dit komische avonturenverhaal; bovendien is er het onwaarschijnlijke scenario met behoorlijk wat zwakke plekken. Waarschijnlijk werkt het verhaal als strip, maar op het witte doek schiet het zijn doel voorbij en is het te idioot en lachwekkend en zijn de voorspelbare actiescènes te traag. Het goed spel van Nicolas Cage redt de film nog enigszins.

avatar van speedy23
geplaatst op 14 april 2012, 19:00 uur, permalink
gauke schreef:
Het goed spel van Nicolas Cage redt de film nog enigszins.

Komaan zeg.

Eén ding vond ik verschrikkelijk. Welke idioot heeft Cage gecast? Hij liep te acteren alsof hij een koksnoot in zijn achterste had steken. En welke deurmat had hij op zijn hoofd? Daar kon men toch een jongere acteur voor nemen...

CJN11
geplaatst op 30 april 2012, 9:23 uur, permalink
Beter dan fantastic four!!!!!

geplaatst op 1 mei 2012, 9:41 uur, permalink
De film lijkt een beetje te veel te willen want hij gaat soms erg uit de bocht. Actie ziet er strak uit,m aar de duivel hadden ze iemand anders moeten casten. Hij is ook totaal niet aangsaanjangend. Ik hoop dat deel 2 een stuk beter is. Wel 3 sterren nog omdat ik wel geamuseerd ben..

avatar van Triple G
geplaatst op 7 juni 2012, 22:42 uur, permalink
Tja, dit houdt het wel tussen belachelijk en acceptabel over de top. Deels vermakelijk met dus een aantal aardige scenes en deels tenenkrommend akelig. En toch zonder al te veel moeilijkheden uitgekeken. Waar zou dat aan gelegen hebben?

avatar van Hollywood007
geplaatst op 3 juli 2012, 11:22 uur, permalink
Ik had hier meer van verwacht. Soms had ik het gevoel dat ik meer in een video game zat dan in een film. Het was er een beetje over en dat stoorde me.
Het verhaal op zich had beter uitgewerkt kunnen worden volgens mij.
De acteerprestaties van Nicolas Cage zijn niet veel soeps. Jammer want we weten dat hij beter kan dan dit. De enige van wie ik genoten heb in deze film is Sam Elliott.

avatar van Boeikens
geplaatst op 14 juli 2012, 14:57 uur, permalink
Vermakelijke Fantasy-Horror met goede FX.

Cage is hier zeker niet op zijn best maar valt me ook niet zo tegen als verwacht na alle negatieve reacties.

avatar van Ralf81
geplaatst op 1 september 2012, 11:15 uur, permalink
Vermakelijk, maar niet meer dan dat.

avatar van rep_robert
geplaatst op 14 september 2012, 9:26 uur, permalink
Slechte special effects en een saaie bad guy nekken deze langdradige Cage flick uiteindelijk. Er zit op zich veel potentie in de film, maar alles wordt zo cliché matig verteld(vooral in het begin) dat het moeilijk is om echt in de film te komen.

avatar van jappieBM
geplaatst op 17 november 2012, 3:00 uur, permalink
CJN11 schreef:
Beter dan fantastic four!!!!!

dat zegt veel

avatar van thunderball
geplaatst op 21 december 2012, 18:56 uur, permalink
Deze film leek me bij de release niet veel en heb hem destijds dan ook overgeslagen.
Echter telkens wanneer hij op TV komt zit ik toch te kijken en ben hem eigenlijk steeds leuker gaan vinden. Tijdje terug dan ook aangeschaft.

Perfecte rol voor Cage, die een aantal keren volledig uit zijn dak kan gaan.
Mooie SFX, een paar coole actiescene's, een vlot verhaal, een ontzettend lekkere Eva Mendez en leuke bijrollen van Peter Fonda en Sam Elliot. Vooral de scene waarin die laatste te paard naast Cage op de motor rijdt is pure filmmagie!

Voor mij een aanrader!

Een dikke acht, ofwel vier sterren.

avatar van erik1677
geplaatst op 21 december 2012, 18:59 uur, permalink
De eerste vind ik nog wel goed, maar die 2e vind ik wel zo'n flutfilm.

avatar van tattoobob
geplaatst op 26 december 2012, 19:03 uur, permalink
Deze was best aardig.....ik ga me niet wagen aan deel twee,ik heb daar nog niets goeds over gehoord!!!

avatar van Aapje81
geplaatst op 12 januari 2013, 18:43 uur, permalink
Typische Nicolas Cage film. Het kijkt allemaal heerlijk weg, duurt net iets te lang en gaat eigenlijk nergens over. Het charisma van Cage en Sam Elliot maakt deze film zeker het kijken waard.

Boven gemiddeld.

avatar van Illum Sphere
geplaatst op 3 maart 2013, 18:02 uur, permalink
Eigenlijk hoef ik mijn beoordeling niet toe te lichten. Deze film is een enorme mislukking die eigenlijk nog slechter is dan de gemiddelde b-film. Er zit werkelijk niets in die iets van kwaliteit is. Maat dat komt er een beetje van als je de minst boeiende 'superheld' gebruikt als onderwerp...

avatar van FunkStarr
geplaatst op 9 april 2013, 20:40 uur, permalink
Een herziening heeft het alleen nog maar erger gemaakt eigenlijk. Wat een kinderachtig filmpje met misschien wel de slechtste special effects ooit voor een film uit 2007. Ik dacht ik geef het nog een 2e kans, maar helaas, dit is echt bagger met een hoofdletter B.

avatar van stultmeister
geplaatst op 16 mei 2013, 22:00 uur, permalink
Oei, het acteerwerk is niet best in deze film en de dialogen zijn tenenkrommend. Op zich is het personage ghostwriter best materiaal om een coole film van te maken, maar hier slaan ze toch echt de plank mis. 1,5 ster

geplaatst op 19 augustus 2013, 23:09 uur, permalink
"The thing about legends is... sometimes, they're true." ...
" !!!

Heerlijk genieten
!!! Heerlijke genre film waar er heerlijk met 'spek' werd geschoten !
De SFX waren mooi net zoals enkele coole actie scènes !
Nicolas Cage zet een coole rol neer waar je je geen verdere vragen moet bij stellen ..., gewoon
heerlijk popcorn entertainment dat verder niks meer wil zijn
!
Dit soort genre films is gemaakt om te vermaken ..., en dat deed het met volle teugen
!
Verder heerlijke bijrollen van ondermeer Peter Fonda, Eva Mendes en Sam Elliott !

avatar van witboek
geplaatst op 8 september 2013, 16:39 uur, permalink
Wat ik niet begrijp zijn de twee acteurs voor één rol. Eerst heb je een jonge kerel en nadien is NCage Johnny

geplaatst op 21 januari 2014, 14:08 uur, permalink
Niet echt goed en niet echt slecht, soms wel een beetje ongeloofwaardig.

avatar van MovieMind
geplaatst op 23 januari 2014, 15:00 uur, permalink
licht vermakelijk tussendoortje..
Aardig verhaal dat redelijk uitgewerkt is.
Zoals de score al aangeeft geen topfilm, maar leuk genoeg om eens te kijken.

avatar van lovecraft
geplaatst op 23 januari 2014, 15:39 uur, permalink
Mijn god, wat een domme film.

avatar van John Church
geplaatst op 24 januari 2014, 20:19 uur, permalink
Deze film is troep. Hele entertainende..troep XD. Haha, ik vind deze film stiekem leuk. Misschien toevoegen aan The Avengers
?

avatar van RuudC
geplaatst op 25 januari 2014, 17:14 uur, permalink
Wat een negativiteit weer!

Waarschijnlijk schept het logo van Marvel torenhoge verwachtingen. Ik snap best dat dit niet op kan tegen een Iron Man, Thor of The Avengers, maar uit de Marvel-stal heb ik nog geen film gezien die met zoveel plezier is gemaakt als Ghost Rider. Dit is duidelijk een zij-projectje. Een waarin de makers zo te zien een hoop vrijheid gekregen hebben over de invulling. Het zal me een worst wezen of dit op een comicreeks gebaseerd is, laat staan hoe nauwkeurig de eventuele verfilming is.

En dan nodig je een acteur in als Nicholas Cage, die vaker voor dit soort pulpfilms komt opdraven. Cage blinkt zelden uit, maar hij is een betrouwbare kracht. Eerlijk gezegd levert hij hier verder prima werk af. Sam Elliot is ook altijd een prettig gezicht. Eva Mendes is, zoals verwacht, weer compleet inwisselbaar. Echt een mooie meid is ze nou ook weer niet.

Het ‘niks-moet’gehalte straalt de gehele film door. Zowaar is er lekker vlotte muziek. Het verhaal is niet heel interessant en ook de badguys worden nauwelijks uitgediept, maar zodra de Ghost Rider in lelijke special effects op jacht gaat, is het genieten geblazen. Zelfs de manier waarop de schurken worden opgeruimd, mag er wezen. Ghost Rider is een leuke, doch slechte film die ook met de herziening niet tegenvalt. In Ghost Rider worden leuke thema’s aangesneden. Ik ben wel benieuwd naar het vervolg.

geplaatst op 28 januari 2014, 22:41 uur, permalink
Een paar jaar geleden kreeg ik geen genoeg van deze film speelde hem steeds weer af. Het is een leuke film om te kijken maar het moet wel jou genre zijn en als je van en als je van superhelden films houdt zal hij je wel bevallen.

De Ghost Rider is trouwens een Marvel superheld, denk dat het wel handig is om te weten als je de film gaat kijken of hebt gezien.

avatar van VforVictor
geplaatst op 18 juni 2014, 23:35 uur, permalink
Vond em niet zo slecht als vele beweren, het was gewoon op en top vermaak
en Eva Mendes natuurlijk, die tieten rolde er bijna uit gheghe

geplaatst op 21 juli 2014, 3:01 uur, permalink
top film. deel 2 daarentegen is alles behalve goed