Gun Shy (2000)

2,43

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Eric Blakeney
met Sandra Bullock, Liam Neeson en Oliver Platt

De legendarische geheimagent Charlie heeft last van posttraumatische stress en zoekt psychiatrische hulp om zijn angsten voor maffialeider Fulvio Nesstra te overwinnen. Hij komt in een therapiegroep terecht, waar de verpleegster Judy Tipp alles in het werk stelt om hem weer aan de slag te krijgen. Door haar aanwezigheid neemt Charlies leven een nieuwe wending: na weken van eenzaamheid voelt hij zich als herboren en lijken alle problemen eensklaps verdwenen.

6 BERICHTEN1 MENING

geplaatst op 26 maart 2005, 10:23 uur, permalink
Domme, domme film.

Ik dommelde steeds maar in... 2*

geplaatst op 10 april 2005, 9:34 uur, permalink
Het is een film... leuk voor als je grieperig bent misschien. 1.5 *

avatar van dalma
geplaatst op 29 juli 2005, 13:01 uur, permalink
een niet echt spannende film, maar ben blijven kijken omdat plots sandra bullock tevoorschijn kwam. naar het einde toe boeide de film mij iets meer, maar ook niet meer dan dat.

geplaatst op 20 augustus 2008, 18:02 uur, permalink
Wie weet hoe dat nummer heet die je meteen aan het begin hoort?

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
geplaatst op 31 oktober 2009, 18:25 uur, permalink
Komedies zijn altijd wel een gevaarlijk genre en één dat nooit echt in de toplijsten zal terechtkomen. Deze film begint nogal vaag en heeft weinig inhoud. Maar na een tijd komt de sfeer er toch wat in en zijn er toch enkele grappen die wel werken. Helaas worden die afgelost met cliché jokes rond shit, homo's en maffia. Maar de rest valt best wel mee en zelfs het verhaaltje is niet slecht. Het acteerwerk houdt de film recht en vanaf de 2e helft wordt de film zelfs beter. Slecht begonnen, maar toch nog goed gekomen.

avatar van MC:T
geplaatst op 3 januari 2010, 3:10 uur, permalink
Enorm spijtig dat Liam Neeson deze rol heeft geaccepteerd.
Hij heeft in deze film niet slècht geacteerd, maar door het slappe verhaaltje, de belachelijke cliché's en de mindere prestaties van zijn tegenspelers, verliest zijn rol alle waardigheid.
Nochtans heeft hij zichzelf al bewezen op top niveau! (Rob Roy, Schindler's List, ...)
De film wordt ook nooit echt grappig. Tenzij je een afwijking aan je lachspieren hebt, zal je waarschijnlijk niet moeten lachen.
En ten slotte, die Fulvio was ronduit een belachelijk en dom karakter die als een inktvlek deze film bevuilt
1,5*. Sorry, dat is alles dat hij krijgt