MENU

Star Wars Holiday Special (1978)

1,14

Sciencefiction / Avontuur

geregisseerd door David Acomba en Steve Binder
met Mark Hamill, Harrison Ford en Carrie Fisher

Han Solo en Luke Skywalker trekken ten strijde tegen het rijk om de familie van Chewbacca te bevrijden, zodat zij in de gelegenheid zullen zijn hun nationale feestdag te vieren.

Pastichio Rocker
geplaatst op 19 september 2008, 12:50 uur, permalink
Zat George Lucas aan de drugs toen hij dit bedacht?

geplaatst op 23 oktober 2008, 11:53 uur, permalink
Pastichio Rocker schreef:
Zat George Lucas aan de drugs toen hij dit bedacht?

Hahhaahahahahaha _O^

geplaatst op 23 oktober 2008, 18:31 uur, permalink
veron35 schreef:
Ik heb hem hier net gezien.

Bedankt, ik heb hem ook gezien
Wat een vreselijk stuk derrie.

geplaatst op 7 december 2008, 19:24 uur, permalink
Dit is gewoon 1 grote grap! _O^

avatar van Drs. DAJA
geplaatst op 19 januari 2009, 10:19 uur, permalink
George Lucas geeft ons een kijkje in de wondere wereld van LSD.

avatar van starwars321
geplaatst op 25 juli 2009, 21:57 uur, permalink
george lucas dacht ik ga eens wat paddo's eten om ideeen te krijgen voor een nieuwe star wars film

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
geplaatst op 24 december 2009, 15:55 uur, permalink
Zo'n film waarbij aan het einde slechts n vraag in je hoofd zit; 'waar heb ik in hemelsnaam net naar gekeken?'. Een idiote aaneenschakeling van verhalen over familie langharige beesten die enkel oervervelend lopen te brabbelen, idiote karakters die uit het niets beginnen met liedjes zingen, kleine mensjes met een uiterst saaie dans, een belabberd getekend animatie-avontuur van Star Wars- figuren en een echt niet door te komen instructiefilmpje ... met n of andere vent .. met zo'n .. ding. Nee, heb eerlijk gezegd geen idee waar dat over ging. Heb geen idee waar de hele film over ging.

Uit nieuwsgierigheid dit vreemde project, waar zelfs George Lucas ook niet al te blij mee schijnt te zijn, maar eens bekeken. Ik wist dat het niet bepaald hoogstaand zou zijn, maar dt had ik toch ook weer niet verwacht. Je zou zowaar meer respect voor Phantom Menace en Attack of the Clones kunnen krijgen. Maar dat doen we niet, hoor.

0,5 sterren. Omdat ik in een gulle bui ben.

avatar van tommykonijn
geplaatst op 22 oktober 2011, 18:42 uur, permalink
Uiteraard verwachte ik hier niks van. Ik had al de reacties hier gelezen en die waren erg slecht. Ik had ook nog nooit van deze TV-Film gehoord, en heb hem dan ook bekeken via de link die hier op de site werd gegeven.

Ik wilde deze vakantie nog eens alle Star Wars-delen gaan kijken. Maar goed dat ik deze eerder zie dan de originele reeks anders had ik een teleurstellend einde gehad. De special-effects zijn echt lachwekkend. Eigenlijk de hele film. Maar daardoor was het wel soms leuk om te kijken. Heerlijk lomp. Heel veel dingen die ik niet zag aankomen, zoals het vele zingen in de film en het erg idiote begin. R2D2 as R2D2....
Eigenlijk draait de hoofdzaak dus om het gezin van Chewbacca. Ik moet zeggen dat die kleine Chewbacca wel schattig was maar het was vervelend dat ze in hun eigen 'Wookie'-taal spreken. Dus moet je het voornamelijk hebben van de gebaren en die waren soms nauwelijks te volgen. Opeens duikt er een cartoon op, en er dook eigenlijk heel veel op (zoals die dansende mannetjes aan het begin op dat 'bord'/tafel). Een beetje een hysterische film. Ach... Het is slecht, natuurlijk. Dat had ik al gedacht. Misschien daarom dat ik er soms nog wel het leuke van in kon zien. Leuk om gezien te hebben, maar echt niet meer dan dat. De liedjes zijn namelijk verschrikkelijk en er zijn dan ook maar enkele dingetjes uit te halen om de film nog net iets boven 'bagger' uit te tillen (naar mijn mening dan).

avatar van king-kevino
geplaatst op 3 maart 2012, 12:19 uur, permalink
wat een meuk zeg ! maar juist daarom wel grappig om te zien

avatar van alvinvdv
geplaatst op 13 maart 2012, 1:13 uur, permalink
Ik denk dat dit zowat de slechtste film ooit is!
Zonde van de tijd....
na 5 minuten dan ook afgezet.

0,5 ster is nog zeer mild!

avatar van Dopke
geplaatst op 26 maart 2013, 23:05 uur, permalink
Het doet denken aan een amateuristische youtube fanparodie, waarbij de humor zo slecht is dat de gemiddelde kijker na enkele minuten af zal haken. Maar juist omdat het gemaakt is met de originele crew en het vrij serieus bedoeld lijkt (met de kanttekening dat het duidelijk gericht is op kinderen) maakt dit echt tot een prachtig, uniek campy pareltje. Belangrijk is denk ik, zoals bij bijv. de films van Edward D. Wood, dat dit soort onzin niet verveeld en dat doet het dan ook absoluut niet. De hele film door begrijp je wel wat de intentie was van de makers; simpelweg lichtvoetig vermaak zonder enige serieuze pretenties, maar de ene sketch is nog waziger dan het andere (die rockband, wtf?) waardoor je je echt af gaat vragen wat de makers bezielde. Overigens was de animatie sequence met Boba Fett best tof en voor Star Wars liefhebbers zeker de moeite waard om op te zoeken. Star Wars is zon ongelooflijk iconisch begrip geworden dat het geweldig is om te zien dat er zon fout aftreksel is gemaakt. Ik heb erg genoten.