Kate & Leopold (2001)

2,87

Romantiek / Komedie

geregisseerd door James Mangold
met Hugh Jackman, Meg Ryan en Liev Schreiber

Kate McKay is een zakenvrouw die niet meer gelooft in de liefde. Op een dag stelt haar ex Stuart haar voor aan zijn gast, Leopold. Stuart zegt dat Leopold een graaf is uit de 19e eeuw, die hier gekomen is door een breuk in het tijd-ruimte continuüm. Kate gelooft hier niets van, en denkt dat Leopold een acteur is die niet weet wanneer hij moet stoppen met het spelen van zijn personage. Terwijl Leopold alles leert over de 21e eeuw, moet Stuart op zoek naar een manier om Leopold terug te krijgen naar zijn eigen tijd.

81 BERICHTEN11 MENINGEN

geplaatst op 7 juni 2009, 14:07 uur, permalink
Na al die tijd boeit die film mij nog steeds
Vooral met Hugh Jackman Hottiiee!

avatar van Tigerlily
geplaatst op 21 juni 2009, 0:05 uur, permalink
Wat een leuke film! Lekker simpel voor op een zondagmiddag. Gewoon kijken en niet nadenken 😛 Ik heb laatst Wolverine gezien en het was raar om Jackman en Schreiber samen te zien zonder dat ze mutanten waren 😉 Meg Ryan vind ik toch echt te oud worden voor dit soort films, maarja deze is dan ook al weer 8 jaar oud^^
Jackman is wel erg knap ^^

3,5 sterren

geplaatst op 5 juli 2009, 0:26 uur, permalink
Lekker voorspelbare film, en toch ondanks dat erg leuk om te kijken. Heerlijk wegzwijmelen bij de romantische HERTOG (jawel het staat verkeerd in de beschrijving) en de koppige zakenvrouw.
Ik zou zeggen: Maak popcorn, trek je joggingbroek aan en geniet.

avatar van drlina
geplaatst op 6 augustus 2009, 19:20 uur, permalink
Elke keer als die op tv is, moet ik hem zien. Dus dat wordt vanavond weer kijken en genieten!

avatar van acrazylady
geplaatst op 6 augustus 2009, 20:08 uur, permalink
een film die geweldig blijft. Hugh is jammie en Meg vind ik leuk in dit soort films.

geplaatst op 7 augustus 2009, 1:13 uur, permalink
Wel een gezellige film die iets te lang duurde. Hugh Jackman is altijd erg leuk om naar te kijken. Meg Ryan is Meg Ryan doch nu met siliconen lippen. Ik moest er maar naar blijven staren......ach, wel entertaining. Dankzij de vele commercial breaks de afwas gedaan, de vuilniszak verschoond, naar de wc geweest enz. en toch pakte ik de film steeds weer op.
Het leukst vind ik de ontdekking dat ik Liev Schreiber steeds meer ga waarderen. Leuk sprookje deze film op alweer een hete zomeravond........
Drie sterren voor Hugh en Liev.

avatar van Parisa
geplaatst op 7 augustus 2009, 12:22 uur, permalink
Heerlijke romcom. Lekker gelachen, goed geacteerd, net iets meer een twist dan bij 'gewone romcoms'. Fijne vertolking van de 19e eeuw ook.

avatar van tommykonijn
geplaatst op 7 augustus 2009, 14:25 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Niet echt een speciale of apparte film, maar hier en daar zeker grappig. Hugh Jackman en Meg Ryan waren erg goed bezig, en vooral de eerste helft van de film is leuk. Een beetje voorspelbaar, werd het wel (je ziet al aankomen dat de personage's van Jackman en Ryan bij elkaar komen).. Maar ja, het was wel vermakelijk en ik heb er de avond mee omgekregen.

avatar van Karl van H.
geplaatst op 7 augustus 2009, 21:06 uur, permalink
Een bepaalde aflevering van animatieserie Family Guy kent een scène waarin de hoofdpersonages een televisiefilm plegen te kijken, getiteld 'Drukke carrièrevrouw die iets mist in haar leven, maar heeft het te druk is met haar carrière om het te beseffen', waarin op heldere wijze wordt uitgelegd dat alle problemen van een dergelijke dame binnen 90 minuten kunnen worden opgelost met hulp van een mannenpenis. Kate & Leopold is deze film, en kent derhalve geen verrassingen, en voelt bij tijd en wijle behoorlijk belachelijk aan. Een tussendoortje, uiteraard, doch niettemin vermakelijk.

avatar van thunderball
geplaatst op 9 augustus 2009, 0:34 uur, permalink
Deze van de week "verplicht mee gekeken".
Aardige, maar nergens echt bijzondere romantische comedy.
Met het gegeven van reizen via een breuk in de tijd (of zo iets?) had meer gedaan kunnen worden ipv dat het allemaal erg voorspelbaar bleef.
Jackman doet het redelijk en Ryan is altijd wel goed in dit soort films. Jammer dat de rol van Schreiber relatief klein was, omdat hij zeker in het begin en ook tegen het einde van de film toch wat extra's wist toe te voegen.
Nooit geweten dat hij en Jackman al voor Wolverin samen in een film hadden gezeten.

Ik geef de film wel een voldoende, maar dan ook maar net.

Een zes, ofwel 3 sterren.

avatar van TragieStar.*
geplaatst op 16 augustus 2009, 16:21 uur, permalink
Kate & Leopold.

Een grappige en leuke film.
Er zit ook wel wat drama in. En vooral Romantique.
Het verhaal begon een beetje warrig maar toen begon het echt leuk te worden.
Ik heb erg veel genoten. Meg Ryan acteert leuk, maar ik heb er eigenlijk niks mee. Hugh Jackman acteerd ook wel goed alleen hij kan het beter in andere films. En had totaal niet verwacht dat hij in deze film zou spelen.
De film is zeker wel voorspelbaar.
Alleen het einde vond ik nog al raar. En een beetje te snel.

Toch leuk voor een keer gezien te hebben!

geplaatst op 15 januari 2010, 17:25 uur, permalink
Grappige film die geïnspireerd lijkt op de 'Back to the Future' cyclus; alleen romantischer. Voorspelbaar, maar bij dit soort films maal je daar niet om. Prima geacteerd ook.

avatar van Aapje81
geplaatst op 27 december 2010, 16:30 uur, permalink
Groot pluspunt is de rol van Hugh Jackman. Hij is hier charismatisch en charmant en trekt de hele film naar zich toe. Groot nadeel is echter Meg Ryan. Waarom zij in zoveel romantische komedies zit is mij werkelijk een raadsel want chemie met haar tegenspeler heeft zij zelden tot nooit. Daarnaast kakt de film halverwege enorm in en dat maakt het kijkplezier niet groter. Maar zoals gezegd Jackman is overtuigend en dat is voldoende reden om hier toch nog wat punten aan te geven.

geplaatst op 16 juni 2011, 20:36 uur, permalink
Heb de film om half 2 's nachts nog liggen kijken, omdat ik niet kon slapen. Een heel lekker te kijken film, wel redelijk voorspelbaar, maar niet storend. Film die echt goed is om lekker gedachteloos naar te kijken.

avatar van Fran
geplaatst op 16 juni 2011, 22:39 uur, permalink
Ik vind deze film eigenlijk helemaal niet leuk terwijl dit toch een typisch filmpje voor mij leek te zijn. Ik vind ten eerste dat er 0,0 % chemie is tusen Ryan en Jackman. En daarnaast vind ik het verhaal ook nog eens erg saai verlopen. Jammer, het verhaal klinkt zo leuk dus ik vind het wel een gemiste kans. Het einde van de film kwam ook erg afgeraffeld op me over.

geplaatst op 17 november 2011, 19:32 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik ben over het algemeen nooit direct afwijzend tegenover bepaalde genres, met uitzondering van het walgelijke romantische comedy genre. Serieus, Julia Roberts, Richard Gere, Hugh Grant en Meg Ryan kunnen me allemaal gestolen worden in die zoetsappige kwelfilms. Deze film heeft nog steeds in de vorm van Meg Ryan een gigantisch jeukpunt, want de beste dame heeft voor mij echt totaal geen uitstraling en is ook qua uiterlijk niet aantrekkelijk genoeg om haar gemis aan acteertalent nog te verhelpen.

Maar gelukkig is daar Hugh Jackman die zich met recht de held van de film mag noemen. Hij speelt een fantastische rol en krijgt leuke teksten mee, die me spontaan het standaard verloop van dit soort films (conflict/opbloeiende liefde/conflict/happy ending) deed negeren. Daarnaast was het tijdreisverhaaltje dan misschien wel slecht uitgewerkt, maar het maakt een film als deze toch een stuk interessanter dan hij zou zijn geweest als het gewoon een cultuurshock was omdat Jackman een Britse graaf zou zijn. Daarnaast, het allergrappigste blijft dat Schreibers personage in feite seks heeft gehad met iemand die uiteindelijk een van zijn voorouders is, hoe hilarisch is dat?

Afgezien van Schreiber en vooral Jackman bevat deze film geen wereldschokkende acteerprestaties, maar alsnog is het voor mij leuk genoeg om met recht de enige romantische komedie die ik trek genoemd te worden. Als Hugh Jackman hier door Hugh Grant was gespeeld was de film al meteen compleet anders verlopen overigens, uiteindelijk draait het er toch behoorlijk om of de hoofdrolspeler me niet al vanaf de eerste minuut irriteert.

avatar van qwertzu
geplaatst op 21 november 2011, 22:40 uur, permalink
Leuk filmpje, niet te serieus nemen gewoon lekker met een pot thee en een stuk chocolade op de bank.
Gewoon over je heen laten komen en lekker van genieten!

Enigste minpuntje het opgespoten gezicht van Meg Ryan, zooo zonde wat die vrouw met haar leuke frisse uitstraling heeft gedaan!
Was juist altijd zo´n lekker fris on-hollywood achtig type, maar helaas kon ze de verleiding van altijd "jong" blijven niet weerstaan!

avatar van ibendb
geplaatst op 4 december 2011, 23:53 uur, permalink
Een aangename romantische film.

Kate & Leopold duurt wel wat lang, maar ik heb mij genoeg vermaakt. Er was geen humor in de film, maar ik had wel eens nood aan een romantisch drama. De film heeft wel een voorspelbaar einde. Desalniettemin heeft deze film een geweldige sfeer. 3*.

avatar van Masterbrain
geplaatst op 20 september 2012, 23:10 uur, permalink
Leuke Romantieke Fantasie film.

avatar van J.Ch.
geplaatst op 23 oktober 2012, 13:14 uur, permalink
Waarom moet Meg Ryan hierin nou weer rondlopen? Behalve met haar afschuwelijke kapsel zorgt ze ook met haar ondermaatse acteerprestatie ervoor dat ik deze film niet bepaald goed kan noemen. En wat is dat jammer! Tijdreizen en romantische film passen wat mij betreft prima bij elkaar, zeker wanneer de film geen poging doet om al te serieus te zijn. Het plotje stelt niet veel voor, maar voor een film als deze hoeft dat niet per se een probleem te zijn als de acteurs maar goed bezig zijn. Hugh Jackman vind ik hier helemaal niet slecht, integendeel. Het kost hem niet veel moeite om in 21e-eeuws New York er uit te zien als een Britse graaf van anderhalf eeuw eerder. Hij was verbazingwekkend geloofwaardig en charmant - zeker geen straf om naar te kijken. Maar dan Meg Ryan... Haar aanwezigheid was tenenkrommend, helaas. Zowel alleen als in samenspel met Jackman faalt ze vrijwel elke scène. Zo'n zonde, dit had de film nog wel een extra ster op kunnen leveren. Nu blijft Kate & Leopold voor mij steken op 2,5 ster.

avatar van Dominootje
geplaatst op 3 februari 2014, 18:21 uur, permalink