Genre: Drama / Roadmovie
Speelduur: 85 minuten
Oorsprong:
Nederland
Geregisseerd door: Norbert ter Hall
Met onder meer: Kitty Courbois, John Wijdenbosch en Paul Hoes
IMDb beoordeling: 6,4 (71)
Gesproken taal: Nederlands
On Demand:
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Monte Carlo
De oude rijke dame mevrouw Tuyl van Serooskerken neemt de jonge, trotse, zwarte en uit de 'arbeidersklasse' afkomstige Danny Schat aan als haar chauffeur voor een rit naar Monte Carlo. De 21-jarige jongen wordt goed betaald, maar weegt dat wel op tegen de reeks van vooroordelen die hij tijdens de reis moet incasseren? Aanvankelijk houdt mevrouw Serooskerken de touwtjes strak in handen, maar beetje bij beetje neemt Danny de leiding over en aan het eind van de reis is er tussen de twee tegenpolen een hechte band ontstaan.
Externe links
Acteurs en actrices
Hotel manager
Weduwe van Tuyl van Serooskerken
Harald
Halima
Police Inspector
Agente
Neighbour
Garage owner
Danny Schat
Video's en trailers
Reviews & comments
gotti
-
- 14029 berichten
- 5643 stemmen
Niet al te best. Weijdenbosch acteert als een dweil en Courbois kan beter.
robertus65
-
- 1130 berichten
- 0 stemmen
De film begint aardig met allerlei botsingen tussen jong en oud, maar de tweede helft van de film wordt het steeds onfgeloofwaardiger.
Volgens mij heeft Prins willem alexander ook naar deze film gekeken, want ik weet nu ook waar hij de naam Ariane vandaan heeft.
niethie
-
- 7308 berichten
- 6524 stemmen
Minste film uit het No More Heroes project. Het verhaal kon me opzich wel boeien maar het feit dat de twee hoofdrolspelers een hele matige chemie hebben en vooral die- Danny figuur een ontzettend irritant mannetje was maakte het redelijk ontoegankelijk. Verder keek het nog best prima weg allemaal, al had er duidelijk meer in had gezeten.
2,5 sterren
neo
-
- 15405 berichten
- 9542 stemmen
Heb onbewust opvallend lang gewacht met het kijken van deze laatste film van het No More Heroes project. Monte Carlo kent een dertien in dozijn script. Bij een film waarin twee tegenovergestelde polen naar elkaar toe groeien is een goede chemie tussen de twee acteurs vereist. In deze film gaat dat even goed en lijken de twee acteurs wel redelijk aan elkaar gewaagd. Er valt wat lachen om het knorrige en chagrijnige gedrag van beiden en er zitten wat scherpe dialogen in. Maar vanaf het moment van de omwenteling wordt het steeds wat lastiger om te geloven in het het veranderende gedrag van vooral de oude dame. Sommigen zouden het komedie kunnen noemen.
De functie van het drietal kleurfilters ontgaat mij ook compleet. Was het een stijlmiddel om iets duidelijk te maken? En wat dan? De muziek van Fons Merkies was een positieve noot in deze hele film.
De No More Heroes reeks bracht helaas niet alleen maar kwalitiatief hoge films voort. Met Grote Blijdschap, Amnesia en Iles Flottantes zijn alle drie sterke films, terwijl de twee overigen (Monte Carlo, Drift) middelmatig zijn.
mister blonde
-
- 12461 berichten
- 5409 stemmen
Clichématig en ongeloofwaardig gebeuren. Het concept is al zo vaak gebruikt. Twee tegenpolen die om wat voor reden dan ook moeten samenwerken. Eerst mogen ze elkaar niet, ze maken een ontwikkeling door en het resultaat is wederzijds respect. Op zich geeft dat niet, het kan zomaar een leuke film opleveren. Hier lukt dat niet. Sowieso is het hele uitgangspunt al stupide. Zoonlief regelt voor zijn moeder een trip naar Monte Carlo. De enige oplossing die hij kan bedenken is om de leerling automonteur daarvoor in te schakelen. Hij kent deze jongen niet echt (hij blijkt een crimineel te zijn en geen rijbewijs te hebben). Het inhuren van een echte chauffeur is blijkbaar niet opgekomen in zijn denken.
Nu ja goed, daar wil ik nog wel overheen stappen. De hele cliché instelling van beide partijen, waarin ze elkaar niet liggen, niets van elkaar moeten weten etc. etc. vond ik wel vrij vervelend. De nette oude dame ontdekt dat de jongen een pistool bij zich heeft, geen rijbewijs heeft en tasjes van oude dames pikt.. Toch ziet zij ruimte om halverwege de film vanuit het niets respect voor hem te krijgen en opeens zijn ze dikke vrienden. Dat daar geen aanleiding voor geweest is maakt niet uit, want zo hoort het nu eenmaal in films.
De vrouw is een deftige dame die beslist niet gek is. Ze spreekt haar talen redelijk en geeft ook in andere scenes blijk niet achterlijk te zijn. Er is echter een situatie nodig waarin ze geen geld hebben en dus is er bedacht dat de dame op de momenten dat het uitkomt niet helemaal 100% is. Zo heeft ze geld bij zich dat niets meer waard is en een paspoort dat al 20 jaar verlopen is. En dus is het voor de deftige dame nodig om te veranderen in een oplichtster en een overvaller. That makes sense!
Ik vond de karakterontwikkeling dan ook om te janken. Bedacht, niet kloppend en daardoor vervelend. Als dat nu goed gemaakt wordt door een amusante onzinfilm is dat nog niet zo erg, maar ook dat is niet zo. De meeste gebeurtenissen zijn niet echt boeiend. Visueel is het om te janken. Vrij inspiratieloos in beeld gebracht op een of twee mooie shots na. De verschillende kleurenfilters, die nogal willekeurigv worden ingezet doen nogal sneu aan. Ik vond Weijdenbosch ernstig te kort komen.
Hoewel de tweede helft van de film nogal belachelijk overkomt, levert het in elk geval enkele aardige scenes op. Daardoor nog 1,5 sterren.
Donkerwoud
-
- 8026 berichten
- 3576 stemmen
Je weet al genoeg als de film opent met een oudere mecanicien die een klassieke Mercedes bepotelt alsof het een vrouwenlichaam is. Poging tot humor gefaald. 'Monte Carlo' (2001) heeft van begin tot eind iets wat het ongemakkelijk maakt. Het oogt gedateerd en amateuristisch met lelijke grijsblauwe shots. Volgens mij is het 'expres' gedaan om het een nostalgische vibe te geven, maar het oogt eerder goedkoop dan smaakvol. Op de achtergrond jengelt een sentimentele draak van een soundtrack, die soms de murmelende en slecht opgenomen dialogen wegdrukt omdat het vioolspel zo nadrukkelijk aanwezig erdoorheen klinkt. Kitty Courbois is best aardig als de oudere raciste die moet wennen aan een nieuwe wereld die ze niet meer herkent, maar haar tegenspeler (John Weijdenbosch) vuurt enkel staccato dialogen af die op den duur tegen gaan staan. Het helpt ook niet mee dat ze de halve speelduur tegen elkaar emmeren of ze wel of niet terug naar Nederland gaan.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11456 berichten
- 4880 stemmen
Apart dat dit werd uitgezonden ter gelegenheid van de dood van Kitty Courbois. Afschuwelijke film. John Wijdenbosch viel me eigenlijk nog wel mee, maar de film is zo oninteresssant dat dat teniet werd gedaan. Niet grappig, niet meeslepend, niet mooi.
1,5*
Het laatste nieuws
De tien best beoordeelde films van de jarige Brendan Gleeson (69)
Rebel Wilson doet boekje open over wangedrag 'Borat'-acteur Sacha Baron Cohen, Austin Butler speelt alcoholverslaafde oud-honkballer | MovieMeter Recap
'Red Oaks' op Prime Video snijdt serieuze onderwerpen aan met veel humor: 'Dit verdient een cultstatus'
Welke films worden vanavond uitgezonden op televisie?
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.