Titan A.E. (2000)

2,97

Animatie / Sciencefiction

geregisseerd door Don Bluth, Gary Goldman en Art Vitello
met de stemmen van Matt Damon, Drew Barrymore en Bill Pullman

Het is de 31e eeuw: de aarde is vernietigd door buitenaardse wezens. Een paar van de laatste mensen gaan opzoek naar een gigantisch apparaat dat in staat is om een nieuwe Aarde te maken.

35 BERICHTEN4 MENINGEN

avatar van SandLover
geplaatst op 19 oktober 2011, 21:16 uur, permalink
Nogal tegenvallend dit. Beroerd script, dramatisch alien design en muziek deugt ook niet. 2 voor de moeite.

avatar van gizmo_o
geplaatst op 8 december 2011, 9:58 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Madecineman schreef:
Echt heel jammer dat hier niet wat meer zorg aan het verhaal besteed is. De animaties zijn soms erg mooi zoals inderdaad het begin van de film en de scene met die "wake angels" maar ook die gigantische ijskristallen die tegen elkaar botsen vond ik erg goed gedaan. Normaal gesproken vind ik een animatiefilm mooier als deze in een stijl gemaakt is maar eigenlijk stoorde de overgangen van 2D naar 3D animatie mij hier helemaal niet zo.

Wel erg jammer dat het verhaal en de plot zo slapjes zijn. Ik bedoel waarom wilden de Drej nou de hele mensheid vernietigen en waarom was de Titan nu zo enorm gevaarlijk voor deze aliens? Leek mij vrij essentieel voor het verhaal maar nee hoor niks hierover.
Ook de plottwist met Korso die ineens van goodguy naar badguy en uiteindelijk weer terug naar goodguy ging kwam een beetje uit een wormhole vallen. En waarom eigenlijk die samenwerking met de Drej? Wat voordeel kon Korso halen uit een verdrag met een soort die alle mensen wil uitroeien als ongedierte??? Allemaal esssentiele verhaallijnen die zeer mager worden uitgewerkt. Helaas want zoals ik al zei de animaties zijn echt de moeite waard en zorgen uiteindelijk toch nog voor een krappe 3*

Hier ben ik het mee eens, mij stoorden die overgangen ook niet. Daarbij vond ik sommige scenes indrukwekkend mooi gemaakt, zoals bijv. de botsende ijskristallen. Het was voldoende spannend om niet saai te worden en de muziek was goed, maar het verhaal had inderdaad beter uitgewerkt kunnen worden.

Vermakelijk, niet meer en niet minder, 3*.

avatar van RuudC
geplaatst op 16 juli 2012, 10:49 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Na de release compleet in de vergetelheid geraakt. Niemand heeft het er over en dat heeft Titan A.E. niet verdiend. Het is geen topper, maar het zou niet misstaan in de huidige golf van post-apocalyptische films. Titan A.E. biedt toch een erg vermakelijk verhaal over een vernietigde aarde en een groepje overlevenden die een nieuw bestaan zoeken. De Drej zijn doorsnee badguys, maar de andere aliensamenlevingen, mooie achtervolgingen en het schip dat voor een doorstart van de Aarde moet zorgen, bieden genoeg mogelijkheden voor een leuk verhaal. De tekenstijl herinnert aan de betere animatiefilms uit de jaren tachtig en negentig. De toevoeging van computeranimaties vind ik minder geslaagd. De film richt zich duidelijk op de wat oudere jeugd. Echt diepgaand is dit Star Wars esque spektakel niet. Vermakelijk is het wel.

avatar van baspls
geplaatst op 28 september 2012, 15:46 uur, permalink
Geweldige film. Fantastisch verhaal en nog Grappig ook.
De Personages (2D) van Don Bluth vind ik schitterend getekend en ge animeert.
de 3D Computer Animaties vind ik wat minder. die zijn te ongedetailleerd.
Niet de Beste Bluth film maar wel een hele goede.

avatar van baspls
geplaatst op 28 september 2012, 15:50 uur, permalink
mnrk schreef:
Een animatie film zoals je nu niet meer zal zien...

Dat is niet helemaal correct. er waren later ook nog zulke films.
dit is ook geen handgemaakte film. de personages zijn met de hand getekend en in de computer gezet en alle die andere dingen zijn 3D Computer animatie. voral dat laatste gebeurt nog steeds .en als je het mij vraagt ook nog veel te vaak.