132.217 gebruikers | 82.973 films | 30.189 regisseurs | 3.422.116 berichten | 4.776.389 stemmen
 

Lost in Translation (2003)

 

 

Lost in Translation (2003)
3536 stemmen | gemiddelde 3,75
mijn stem:
alle leeftijdenVerenigde Staten / Japan
Drama / Komedie
104 minuten

geregisseerd door Sofia Coppola
met Bill Murray, Scarlett Johansson en Anna Faris

Bob Harris en Charlotte zijn twee Amerikanen in Tokio. Bob is een filmster die tijdelijk in Japan verblijft voor een whisky-commercial, terwijl de jonge Charlotte is meegesleurd door haar echtgenoot, een overwerkte fotograaf. Als ze op een avond de slaap niet kunnen vatten, ontmoeten Bob en Charlotte elkaar in de luxe hotelbar. Deze toevallige ontmoeting ontaardt al snel in een verrassende vriendschap en Charlotte en Bob besluiten om samen Tokio te ontdekken.

Deze film staat op nummer 250 in de top 250
» volledige top 250

 

 

gebruiker
bericht

 

quote
5,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 26 januari 2010, 13:27 uur
stefan dias schreef:
Laten we nog maar eens even de ouderwetse woorden 'magie' en 'chemistry' bovenhalen.


Oe, en wat dacht je van "J pop" en "Rijst Whiskey"

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 27 januari 2010, 22:57 uur
Een erg mooie film die een mooie opbouw kent. Ik heb 102 minuten vol aandacht naar het scherm gekeken, en ik heb genoten.

Toch heb ik het idee dat er iets ontbrak.. ik kan het zelf niet verklaren.
De tijd zal het leren ;)

 

» Laagste prijs voor deze film op DVD

Lost in Translation (€ 6,99)
exclusief € 1,95 verzendkosten

Lost in Translation (€ 7,99)
gratis verzending

Lost in Translation (€ 9,50)
gratis verzending


» alle winkels en formaten voor deze film

quote
2,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 6 februari 2010, 18:01 uur
Aan het eind van de film had ik zoiets van 'was dit het nou?'. Als het de bedoeling is geweest om de kijker met een leeg gevoel achter te laten is het ze goed gelukt. Maar not my cup of tea

 

quote
5,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 6 februari 2010, 20:01 uur
sverzijl schreef:
Aan het eind van de film had ik zoiets van 'was dit het nou?'. Als het de bedoeling is geweest om de kijker met een leeg gevoel achter te laten is het ze goed gelukt. Maar not my cup of tea


Jaja, dit is nu typisch zo'n film waar sommige mensen niets mee kunnen.
Maakt niets.
Ben er namelijk wel verliefd op.

 

quote
5,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 6 februari 2010, 23:48 uur
Idd, de grootste Love it/hate it film die ik ken.
I love it!

 

quote
4,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 7 februari 2010, 15:18 uur
Roel Bogers schreef:
Idd, de grootste Love it/hate it film die ik ken.
I love it!


Oh jee, moet ik dat nou gelijk ontkrachten? Net de film gezien, vond het een hele mooie film, maar vond het tegelijkertijd net niet allemaal. Didn't really Love it, but certainly didn't hate it..

3,5*

 

quote
5,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 8 februari 2010, 0:36 uur
Meh, ok dan. Je hebt altijd uitzonderingen.
Maar als je de (paginas aan) comments hiervoor leest kun je die conclusie toch wel trekken.

 

quote
5,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 9 februari 2010, 16:51 uur
Inderdaad.
De film ligt er gewoon niet al te dik bovenop, wat te veel andere films wel hebben. En daarom is ie geniaal, in zijn subtiliteit.

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 10 februari 2010, 17:23 uur
De film weet bij je als kijker gewoon een bepaald gevoel over te brengen, en daarom vindt ik het helemaal niet erg dat er (bijna) niks gebeurd in de film. Toen ik de film voor het eerst zag wist ik niet zo goed wat ik er van moest vinden, ik had ook het idee dat er iets miste, maar als je hem herkijkt weet je al wat je kan verwachten en kan je dus lekker genieten van deze prachtige film en tot de conclusie komen dat er helemaal niets mist, het is perfect zo.

 

quote
3,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 10 februari 2010, 20:39 uur
Nakkie13 schreef:
En daarom is ie geniaal, in zijn subtiliteit.

Omdat veel andere films er wel 'dik bovenop liggen' is deze geniaal omdat 'het er niet al te dik bovenop ligt' :? Echt uitermate onnavolgbaar geniaal inderdaad, vooral uniek ook.

jordideboer schreef:
dat er helemaal niets mist, het is perfect zo.
Waarom dan toch niet de maximale waardering voor de perfecte film?

Ik krijg eigenlijk een beetje het idee dat mensen die nog niet zoveel kaas gegeten hebben van 'subtielere films' Lost in Translation totaal de hemel in prijzen, tot ze er achter komen dat de subtiliteit en sfeersetting in deze helemaal niet zo geniaal en ook alles behalve uniek is in de filmgeschiedenis..

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 10 februari 2010, 23:20 uur
DwarreI schreef:
Waarom dan toch niet de maximale waardering voor de perfecte film?


Mijn opmerking was meer bedoeld om aan te geven dat het (voor mij althans) niets uitmaakt dat er weinig gebeurd in de film. Voor veel mensen is dat een probleem gebleken, voor mij dus niet. En een 4,5 geeft volgens mij ook wel aan dat ik dit een zeer goede film vind.

DwarreI schreef:
Ik krijg eigenlijk een beetje het idee dat mensen die nog niet zoveel kaas gegeten hebben van 'subtielere films' Lost in Translation totaal de hemel in prijzen, tot ze er achter komen dat de subtiliteit en sfeersetting in deze helemaal niet zo geniaal en ook alles behalve uniek is in de filmgeschiedenis..


Volgens mij wordt er helemaal niet beweerd toch dat deze film uniek is oid? Jij kan het natuurlijk niet zo vinden, maar op veel mensen heeft deze film blijkbaar een goede, misschien zelfs wel anders dan bij andere films, indruk achtergelaten, dan is het toch niet meer dan normaal om een paar lovende woorden achter te laten en veel sterren geven?

 

quote
5,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 11 februari 2010, 14:26 uur
DwarreI schreef:
[Omdat veel andere films er wel 'dik bovenop liggen' is deze geniaal omdat 'het er niet al te dik bovenop ligt' :? Echt uitermate onnavolgbaar geniaal inderdaad, vooral uniek ook.



Te veel films douwen hun boodschap in je strot, oorlog is slecht, racisme is slecht Etc.
Dan zijn het vaak nog steeds goede films hoor.
Ik houd echter vaak van films die een boodschap wat subtieler over brengen en waar je nog lang over na denkt.

 

quote
5,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 11 februari 2010, 19:51 uur
Ik weet niet wat de boodschap van de film is, volgens mij is er geen. Het is gewoon een film over twee eenzame mensen die elkaar vinden in een vreemde stad. Het is mijn favoriete film omdat deze film mij altijd beter laat voelen.

Hetzelfde geldt voor High Fidelity, het hoeft geen fantastisch gemaakte, originele film te zijn of wat dan ook, dat zijn niet de criteria waarop ik mijn favoriete films kies.

 

quote
5,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 12 februari 2010, 9:20 uur
Eigenlijk heeft het geen boodschap nee. En dat hoeft ook niet, des te minder om je druk over te maken, des te meer reden om puur te genieten.

Gewoon een film van een gebeurtenis. Zo kun je ook een film maken over het wachten op de bus. Zet mij 2 uur in een bushokje, als het goed gedaan wordt kan het een leuke film zijn.
Trouwens, dan wil ik ook Scarlett als tegenspeelster. 2 Uur met mevrouw Johansson in een bushokje zie ik wel zitten. "oef, wat is het koud."

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 12 februari 2010, 10:14 uur
Roel Bogers schreef:
Trouwens, dan wil ik ook Scarlett als tegenspeelster. 2 Uur met mevrouw Johansson in een bushokje zie ik wel zitten. "oef, wat is het koud."

Wie niet. Misschien knapt ze daar wel op af. :P

 

quote
5,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 12 februari 2010, 15:37 uur
Ah! Hij is weer uit de top 250! Stemmen dames en heren!

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 12 februari 2010, 16:19 uur
Roel Bogers schreef:
Ah! Hij is weer uit de top 250! Stemmen dames en heren!


Inderdaad, echt waardeloos, dit werk is totaal underrated.
Een van de betere in zijn soort :)

 

quote
3,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 14 februari 2010, 15:55 uur
Roel Bogers schreef:
Hij is weer uit de top 250!
*:)*

 

quote
5,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 15 februari 2010, 16:33 uur
Gisteren weer gezien en verhoogt naar een 5, daardoor is ie nu 3.75!

 

quote
4,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 15 februari 2010, 20:06 uur
Ik wil hem ook nog eens zien, maar ik ben bang dat hij gaat tegenvallen. Het ging mij vooral om de sfeer en personages hier. Zal ik hem nog eens kijken of zeggen jullie dat hij dan toch minder wordt?

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 15 februari 2010, 23:08 uur
Wordt alleen maar beter zou ik zeggen, nu je weet wat je van de film kan verwachten kan je er optimaal van genieten 8) De sfeer die blijft er wel, en waarschijnlijk wordt die alleen maar beter omdat je bij een herziening toch andere dingen ziet die je de eerste keer niet opvielen.

 

quote
4,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 16 februari 2010, 1:19 uur
Ok, bedankt. Dan zal ik hem binnenkort nog eens opzetten.

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 16 februari 2010, 16:40 uur
Ik vond deze film dus echt weinig aan, kon me echt totaal niet boeien.
En aangezien er bij genre ook komedie wordt vermeld hoopte ik no dat de film toch een beetje humor zou hebben, maar helaas ik kon zelfs geen leuke subtiele humor vinden.
Hoeft geen probleem te zijn natuurlijk, maar verder kon deze film me ook totaal niet raken.
Eigenlijk enige pluspunt in de film die ik kon vinden was Johansson.

 

quote
5,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 16 februari 2010, 17:58 uur
Wie is dat vrouwtje in je avatar?

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 16 februari 2010, 19:43 uur
Qar schreef:
Ik vond deze film dus echt weinig aan, kon me echt totaal niet boeien.
En aangezien er bij genre ook komedie wordt vermeld hoopte ik no dat de film toch een beetje humor zou hebben, maar helaas ik kon zelfs geen leuke subtiele humor vinden.
Hoeft geen probleem te zijn natuurlijk, maar verder kon deze film me ook totaal niet raken.
Eigenlijk enige pluspunt in de film die ik kon vinden was Johansson.

Ik snap op zich wel je kritiek. Zo'n film zal gewoon niet iedereen aanspreken. En ja, komedie, dat is het inderdaad niet echt,

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 16 februari 2010, 21:42 uur
Peter Ho schreef:
Qar schreef:
(quote)

Ik snap op zich wel je kritiek. Zo'n film zal gewoon niet iedereen aanspreken. En ja, komedie, dat is het inderdaad niet echt,

In mijn ogen is dit eigenlijk gewoon een drama en het is inderdaad puur dat ik niet van deze film houd. Want over het algemeen kan een goede drama film me wel bekoren.

Ik heb alleen wel een vraagje, wat zijn eigenlijk de echt sterke punten van deze film. Aangezien ik er zelf niet veel aan vond kon ik ze zelf niet zo vinden namelijk.

Miron schreef:
Wie is dat vrouwtje in je avatar?

Dat is Kristen Stewart, ja die van dat Twilight-gedoe. Maar buiten die films om is ze echt een goede actrice.

 

quote
3,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 17 februari 2010, 11:36 uur
Ik heb gisteren deze film gezien, en in de videotheek stond deze tussen alle onzinnige romantische komedies, dus ik had er niet zo'n vertrouwen in, datie heel goed was, maar ik vond hem erg mooi. Ik snap alleen niet zo goed waarom hij daar stond. T was nou geen romcom

 

kramersietse
quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 17 februari 2010, 18:47 uur
Wat een megatalent die Scarlett! Moet je maar kunnen een gerennomeerde Hollywood acteur als die Bill Murray toch is zo partij kunnen geven.

Hoe oud was die Johansson in deze film eigenlijk, echt nog maar begin 20, toch?

Zag haar ook 2 keer terug in een film van en met Woody Allen, en weer blies ze mij van de sokkel. Mag ontzettend graag kijken naar haar, ook qua figuur haha.

Bill Murray vond ik altijd meer een grappige dan een goeie acteur, na deze film waardeer ik nu ook meer zijn serieuze kant van acteren. Hij is ontzettend gestegen in mijn achting.

Een dikke 3,5 geef ik deze film. Na herziening gaat ie waarschijnlijk naar een 4.

 

quote
4,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 20 februari 2010, 19:35 uur
kramersietse schreef:

Hoe oud was die Johansson in deze film eigenlijk, echt nog maar begin 20, toch?

ze was 19 toen

 

quote
5,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 22 februari 2010, 17:26 uur
Echt waar? Dat wist ik niet! Echt superknap voor een 19 jarige.
Maar Ik was allang betoverd voordat ze kon beginnen met acteren.