Ilsa: She Wolf of the SS (1975)
Genre: Oorlog / Erotiek
Speelduur: 96 minuten
Alternatieve titel: Ilsa, la Louve des SS
Oorsprong:
Canada
Geregisseerd door: Don Edmonds
Met onder meer: Dyanne Thorne, Gregory Knoph en Tony Mumolo
IMDb beoordeling: 5,1 (8.170)
Gesproken taal: Engels en Duits
On Demand:
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Ilsa: She Wolf of the SS
"The most dreaded Nazi of them all!"
Tijdens de Tweede Wereldoorlog worden in kamp nr.9 meisjes opgeleid om dienst te doen in Duitse veldbordelen. Ondertussen viert kampcommandant Ilsa haar nymfomanie bot op de mannelijke dwangarbeiders.
Externe links
Acteurs en actrices
Ilsa
Wolfe
Mario
Anna
Maigret
Binz (as C.D. Lafleuer)
Gretchen
General (as Wolfgang Roehm)
Richter
Prisoner (onvermeld)
Video's en trailers
Reviews & comments
Piratje
-
- 414 berichten
- 421 stemmen
Een erotische film die totaal niets met de werkelijkheid te maken had of heeft.
Het is wellicht wel een parodie op de medische proeven die de Duitsers tijdens de WOII uitvoerden. Maar niet enkel met blote vrouwen en sex.
Dus voor mij gewoon porno trachten te lijmen met een werkelijke situatie.
De meeste reacties zitten ook met dit idee dat zoiets tijdens de oorlog kon of gebeurde.
De film op zich is vrij slordig gefilmd en vooral slecht geacteerd. Begrijpelijk om zovele vrouwen in hun totale blootje op het doek te krijgen. Ik denk echt niet dat vandaag nog zo'n prent mogelijk is.
Amuzement is deze film zeker niet en het verhaal is volledig voorspelbaar. Ook het happy end ligt in dezelfde verwachting.
Ik vind het alleen afschuwelijk hoever een scenarist en de rest van dit filmcorps hun gedachten kunnen laten drijven op de schijn van een waargebeurd verhaal.
Porno tot daar toe maar niet koppelen aan een eventueel waar gebeuren. Dat is je gewoon op een ander been zetten en vooral op andere gedachten brengen. Het was al erg genoeg.
Dit is gewoon gruwel en sadisme van de bovenste plank en heeft niet eens erotische trekjes. Ook al gaat het anderhalf uur over niets anders dan bloot, sex en geweld.
Om 0 te geven moet ik het op 0,5 houden. Maar niets uit deze film doet me aan oorlog of sex denken.
umbra
-
- 3657 berichten
- 3418 stemmen
lekker amusant filmpje, oorlogfilm zou ik het ni echt noemen lol :'D eerder lekkere exploitation beetje loos acteerwerk, maar dat doet hier niet toe, gewoon heerlijke b-film, helemaal niet shockerend fzo, maarja ik ben een über fan van cult, B-films, horror, wansmaak, extreme stuff =p
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Die Dyanne Thorpe lijkt wel 50 in deze film, terwijl ze destijds 32 jaar oud was... Daar werd ik niet heet, niet geil van. Weinig erotisch dus en verder kent de film een hoop onzinnige folteringen die snel begonnen te vervelen (al was de make-up nog wel redelijk in orde voor zo'n B-filmpje). Tsja; ik heb 'm gezien, maar ik beleef veel meer plezier aan zo'n woman in prison flick met Pam Grier uit de 70's. Veel leukere exploitation!
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4063 stemmen
Mijn voorkeur gaat ook uit naar de (bij wijlen briljante) Jack Hill/Pam Grier films, maar moet zeggen dat deze She-Wolf er ook wel mocht zijn, gewoon omdat ze all the way gegaan zijn. Het uitzinnig perverse Nazi-sado-masochisme, de constante naaktheid, geweld en gore, en dan ook nog een degelijke battle-scene... Vunzig, wansmakelijk maar leuk grindhouse product.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Oef, nog veel beter dan verwacht. Blijft een prachtig bewijs van hoe de DVD-markt in Nederland ook ooit heel avontuurlijk en rijkelijk gevuld was. She Wolf of the SS, Tigress of Siberia en Haremkeepers of the Oilsheiks zijn in een prachtige set verenigd. Bovendien bestaat er nog een Nederlandse (Nazi Cult) set met Elsa Fraulein SS, Jailhouse Wardess, Shewolf of Stilberg, Convoy of Girls, Special Train for Hitler en Nathalie Rescued from Hell. Genoeg moois nog voor de boeg dus. Als ze maar een beetje in de buurt weten te komen van de krankzinnige, lugubere schaamteloosheid van deze Ilsa... dan zit ik gebakken. Über sadistische nazisploitation met een fenomenale Thorne; een vrouw met ballen. In tegenstelling tot de meeste mannelijke gevangenen . Voor mij (bijna) het hoogst haalbare wat betreft exploitation cinema.
alexspyforever
-
- 21062 berichten
- 2328 stemmen
Ik heb al redelijk wat exploitatiefilms gezien ook met WO II als periode setting. Deze gaat dus nog een stapje verder van wat ik tot nu toe heb gezien. Ik denk dat de toon werd gezet destijds met de Olga reeks uit 1964. Zij kickte er ook op om vrouwen te martelen en er mee in bed te duiken. Ilsa is ook zo een type maar laat het vuile werk eigenlijk liever opknappen door andere vrouwen terwijl ze toekijkt. Ze is zo vol van haar theorie dat vrouwen zo veel meer aan kunnen dan mannen maar heeft dan wel een man nodig om haar te bevredigen. Seks is er niet erg veel, wel erg veel vrouwelijk naakt maar dat is niet vreemd aan de jaren 70 zeker omdat we deze film ook wel onder softcore kunnen categoriseren. Verhaal is absoluut niet goed, karakters 1-dimensionaal en is eigenlijk best saai te noemen (speelduur is ook te lang). Jammer dat er maar een hele kleine rol was voor de geweldige Uschi Digard. Een soort Martyrs a la lettre maar Dyanne Thorne als Ilsa is uiteindelijk toch niet zo indrukwekkend als ik had gehoopt. Geef me dan toch maar liever Olga. Neen, voorlopig hoef ik de andere Ilsa films niet te zien.
shrink
-
- 1977 berichten
- 2228 stemmen
Matig filmpje. Ik had graag iets meer gezien, maar een film als SAW bestond toen nog niet. Mooie dame trouwens die Dyanne Thorne. Persoonlijk vond ik het einde van de film wel aardig. De rest was eigenlijk niks.
Theunissen
-
- 11414 berichten
- 5338 stemmen
Uit eerbetoon voor de rondborstige Dyanne Thorne (dit jaar overleden) en omdat dit waarschijnlijk de bekendste "Nazisploitation" film is (overigens niet de eerste), heb ik hem gisteren nog eens herzien.
In dit verhaal welke zich afspeelt op het einde van de Tweede Wereldoorlog, draait het om Ilsa (Dyanne Thorne) die een concentratiekamp runt, te weten "Kamp 9", en waar zij medische experimenten uitvoert op gevangene vrouwen en haar nymfomane neigingen de vrije teugel laat op gevangene mannen. Na een avond seks met hun, wordt hun zaakje er af gehakt, zodat ze nooit meer met iemand anders seks kunnen hebben. De zaken veranderen als de Amerikaan Wolfe (Gregory Knoph) in het kamp wordt geplaatst. Aangezien deze een machine is op seksualiteit (hij kan namelijk zijn orgasme inhouden zolang hij wilt), kan hij ongelimiteerd seksueel plezier leveren aan Ilsa. Hierdoor mag hij zijn zaakje behouden en vaker seks met haar hebben. Deze situatie zorgt ervoor dat hij een plan kan bedenken om te ontsnappen, omdat hij Ilsa feitelijk in zijn macht heeft.
Deze film moet je natuurlijk vooral kijken vanwege de destijds 38 jarige rondborstige Dyanne Thorne, ze mocht er best wezen in haar diverse nazi outfits en haar flinke borsten zijn al gelijk tijdens de opening te zien als ze ligt te neuken met een gevangenen genomen man (die te snel klaarkomt), waarna ze een douche neemt. Voor de man loopt het slecht af, want hij wordt persoonlijk door Ilsa gecastreerd, waarbij ze tegen hem zegt:
"Als een gevangene eenmaal met mij heeft geneukt zal hij nooit meer met 'n vrouw neuken. Wie het overleeft, zal zich alleen nog de pijn van het mes herinneren waarmee ik je ga castreren."
Naderhand zien we de flinke borsten van Dyanne Thorne nog twee keer in volle glorie en dat als ze gaat neuken met de Amerikaan Wolfe. Bij de eerste keer (na circa 30 minuten) zegt ze tegen hem:
"Ik verlang naar je. Ik wil je in me voelen."
Waarop hij dan antwoordt:
"Ik zal u bevredigen."
En bij de tweede keer (na circa 50 minuten) heeft hij eerst seks met de twee blonde hulpjes (gespeeld door Rodina Keeler en Jo Jo Deville) van Ilsa (die overigens ook blond is), die genietend zit toe te kijken vanaf een stoel. Als hij de twee hulpjes inmiddels een orgasme heeft bezorgt, zegt hij tegen haar:
"Kleed je uit terwijl ik naar je zit te kijken. Langzaam. Laat alles maar goed zien. Langzaam. Je bent heel mooi, Ilsa."
Het lijkt erop dat ze het naderhand ook nog een keer gaat doen met generaal Waldecks (Richard Kennedy), die haar een blonde godin vindt, maar deze wilt dat ze alleen haar broek en broekje moet uittrekken (daarna moet ze weer haar laarzen aantrekken) waarna ze over hem heen moet plassen (hij ligt er al klaar voor) Hij zegt dan ook tegen haar:
"Kom, alstublieft. U moet het doen. Nu. Over mij heen."
Daarna hoor je overigens plassende geluiden Die generaal Waldecks was overigens een smerig zwijn en om hem te plezieren heeft Ilsa tijdens een etentje een volledig naakte gevangene vrouw (Sandy Richman) op een blok ijs laten zetten met een strop om haar nek (als het ijs smelt, zal ze verhangen).
Dyanne Thorne is natuurlijk niet de enige vrouw die naakt is te bewonderen, want ook veel gevangenen genomen vrouwen zijn naakt te bewonderen (dat meestal van top tot teen en dat o.a. Sharon Kelly, Maria Marx, Donna Young en Jacqueline Giroux) en dat o.a. als ze door Ilsa persoonlijk worden gekeurd (daarna worden ze overigens gesteriliseerd) en verder natuurlijk de twee mooie hulpjes van Ilsa, waarbij ik vooral Rodina Keeler een opvallende verschijning vond. De eerste keer dat de hulpjes topless (daarbij zijn hun borsten geolied, oftewel bezweet) te zien zijn is na circa 25 minuten, waarbij ze een gevangene genomen man en vrouw (die samen met elkaar hebben gepraat en dat mag niet in "Kamp 9") met de zweep slaan (tot bloedens toe), waarna ze worden opgehangen als voorbeeld voor de andere gevangenen.
De vrouwen in "Kamp 9" worden overigens behoorlijk gemarteld en daarbij zien we o.a. het eraf trekken van tenen (zag er best goor uit) en vrouwen die worden gegeseld, gekookt, opgeblazen in een hoge drukkamer (de rondborstige Uschi Digard die ook te zien is in een aantal Russ Meyer films), gebrand (vuur in de vagina) en gemarteld worden met met een onder stroom gezette flinke dildo. Eén gevange vrouw, te weten Anna (Maria Marx), weet deze verschillende martelingen vol te houden en wilt op het einde afrekenen met Ilsa die met haar polsen en enkels is vastgebonden op bed door Wolfe.
In de eerste circa 85 minuten van het verhaal draait het verhaal om het bloot, martel scènes en seks scènes tussen Ilsa en de Amerikaan en de laatste circa 10 minuten draait vooral om de uitbraak en de afrekening. En de uitbraak begint met Wolfe, die iets anders wilt gaan doen met Ilsa (hij zegt dan ook tegen haar "Alles wat we hebben gedaan. Het genot, alle extase... valt in het niet bij dit."), die haar vastbindt op bed, waarna de uitbraak in het kamp begint (daarbij wordt o.a. de keel doorgesneden van een Duitser) en we belanden in een vuurgevecht (o.a. voorzien van slow-motion beelden waarbij nazi’s schietend uit hun schuilplaats komen), waarbij o.a. wordt afgerekend met de twee hulpje van Ilsa (worden geëxecuteerd).
Wolfe en een vrouw, te weten Rosette (Jacqueline Giroux), verlaten dan het kamp en de rest blijft achter, waarna er Duitse verstrekking komt die gaat afrekenen met hun. Daarbij lijkt het in eerste instantie dat de gevangene Anna gaat afrekenen met Ilsa, maar als zij haar wilt doden met een mes, bezwijkt ze uiteindelijk aan haar verwondingen tijdens de vele martelingen (o.a. levend gekookt). Maar toch wordt Ilsa uiteindelijk gedood (dat wordt wel niet in beeld getoond en daarom natuurlijk ook nog de vervolgdelen) en dat door nazi Richter (Lance Marshall), die in opdracht van generaal Waldecks het kamp komt vernietigen en daarbij bericht hij ook:
"Generaal ? Uw orders zijn uitgevoerd. Kamp 9 bestaat niet meer. U kunt de Reichsführer vertellen dat
de Geallieerden niets zullen vinden. Ze komen het nooit te weten.".
Hoewel een goede of leuke verhaallijn ontbreekt in "Ilsa: She Wolf of the SS" en het acteerwerk ook niet al te best is, heb ik me dit keer wel beter vermaakt met deze Oorlog / Erotiek film (je hoort daarin ook de nummer één uit de "Top 40" van die tijd, namelijk "Die Fahne hoch !" van Horst Wessel). En omdat Dyanne Thorne begin dit jaar is overleden, verhoog ik ook mijn stem uit eerbetoon aan haar van 2,5* naar 3,0*.
joolstein
-
- 9156 berichten
- 7610 stemmen
Het is maar moeilijk voor te stellen dat deze film de spil moet zijn geweest voor een gezellig avondje uit! En dan bedoel ik niet een klein publiek in één of ander vunzige achterafzaaltje. Nee, gewoon de grote bioscopen (al waren het denk ik toen wel minder grote ketens) waar men dan in het weekend gezellig met zijn allen naar een beroerde film met soft-erotiek zat te gluren. Daarbij ga het niet zozeer over de inhoud met een combinatie van seks-en-geweld in een nazi-jasje maar veel meer hoe middelmatig tot slecht dit was gemaakt! Wilden men werkelijk geld betalen voor een film die zo ondermaats was? Camera en acteerwerk en al het andere met betrekking tot de film waren tegen het amateuristische aan! De reden dat je misschien nog wilden kijken...de gore-effecten tja die zijn er maar mondjesmaat. Desalniettemin na het zien van meerder andere nazi-exploitatiefilms zijn die tortuur-scènes wel een stukje beter en met bloed! Er was zelfs een scene die een ongemakkelijk gevoel gaf. Helaas maakt de film ook meteen vanaf de eerste scènes duidelijk dat veel meer draait om de dames zoveel mogelijk uit de kleren te laten gaan. De film is niet meer dan een aaneenschakeling van bloot en seksscènes met af-en-toe een marteling. En dat alles eindig in een hele simpele shootout in slow-motion.
Petina
-
- 419 berichten
- 2308 stemmen
Ik dacht dat Salò o Le 120 Giornate di Sodoma (Film, 1975) - MovieMeter.nl een zieke film was maar deze ken er ook wat van...
Shadowed
-
- 8385 berichten
- 5269 stemmen
Echt ellendig om uit te zitten. Het complete bestaan van het zogenaamde Nazisploitation-subgenre ontgaat me ook volledig. Zeker als regisseur Don Edmonds er nog een grote dosis erotiek overheen kwakt. Persoonlijk lijkt het me totaal niet opwindend om erotiek te vermengen met bijzonder gemeen uitgewerkte horrorexperimenten, waardoor ik onzeker was over wat ik precies met Ilsa: She Wolf of the SS aan moest. De grootste troef is echter het personage van Dyanne Thorne (Ilsa zelf). Ze toont zich een compleet incapabele actrice en het ontbreekt haar volledig aan enige charisma en/of dreiging. Dit idiote figuur zorgt ervoor dat de opeenstapeling van opvallend schokkende ideeën regelmatig niet serieus te nemen zijn, maar haar medespelers zijn daarnaast absoluut niet veel beter. Wanneer Edmonds dan afsluit met een actierijke finale is de rommeligheid al helemaal compleet en moest ik mezelf echt even uitdagen om achter het precieze doel van de film te komen. De uiteindelijke punten gaan uit naar enkele schokkende momenten die me even wisten te verbazen, maar verder is dit een kreupele productie op vrijwel elk vlak.
Pre- en sequels
Ilsa, the Tigress of Siberia
1977
15 reacties
Greta, Haus ohne Männer
1977
17 reacties
Ilsa, Harem Keeper of the Oil Sheiks
1976
14 reacties
Het laatste nieuws
'Red Oaks' op Prime Video snijdt serieuze onderwerpen aan met veel humor: 'Dit verdient een cultstatus'
Welke films worden vanavond uitgezonden op televisie?
Eerste trailer uitgebracht van nieuw seizoen 'Mayor of Kingstown' met Jeremy Renner die is teruggekeerd na zijn heftige ongeluk
De tien best beoordeelde films van de jarige Vince Vaughn (54)
Bekijk ook
Everything or Nothing
Documentaire, 2012
13 reacties
Angst
Misdaad / Horror, 1983
82 reacties
Santa Sangre
Drama / Horror, 1989
51 reacties
I Corpi Presentano Tracce di Violenza Carnale
Horror / Mystery, 1973
55 reacties
Zombi 2
Horror, 1979
318 reacties
Alferd Packer: The Musical
Muziek / Komedie, 1993
34 reacties
Gerelateerde tags
experimentkrijgsgevangenesadismenecrophiliasexploitationnazisploitation (nazi exploitation film)ilse koch
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.