MENU

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Drama

geregisseerd door Jerry Jameson
met Jason Robards, Anne Archer en Alec Guinness

Het verhaal gaat over een waardevol mineraal dat zich aan boord van de Titanic zou bevinden. Waardevol genoeg om de Titanic op te sporen en om het met de Russen uit te vechten.

avatar van Ravenstein
geplaatst op 13 mei 2005, 14:48 uur, permalink
Cameron's Titanic heeft zowat alle voorgaande Titanic-films overbodig gemaakt.
Zeker deze, waar een volledig intacte Titanic (men wist toen nog niet dat het schip in twee gebroken was) naar boven wordt gehaald door middel van matige speciale effecten.
Het boek van Clive Cussler is naar 't schijnt vl beter dan deze film en dat is ook maar te hopen want af en toe werd het allemaal toch wel net iets te saai naar mijn zin.
Sir Alec Guinness wordt verspild aan een prutsrolletje waarvan het onbegrijpelijk is dat hij het wou aannemen.

dmoie-master
geplaatst op 17 september 2005, 16:02 uur, permalink
Ja heb m niet gezien en James Cameron's Titanic is inderdaad de beste film die er van is maar heb je ooit al A Night To Remember of Titanic met Barbara Stanwyck gezien uit 1953(met een heel mooi verhaal) die uitkomt op dvd 5.10.2005. Ik ben zelf leterlijk geobsedeerd door de ramp, het schip en de films dus alles wat er van te vinden is vind ik geweldig maar nu ik de trailer van deze film heb gezien zou ik deze niet nemen

avatar van matthijs_013
geplaatst op 31 mei 2006, 14:14 uur, permalink
Verschrikkelijke film over de Titanic. Het is ten eerste een verschrikkelijk verhaal en het gaat bijna nieteens over de Titanic. En hallo, de Titanic uit het water halen; lekker realistisch?!

*0,5

geplaatst op 19 januari 2007, 15:13 uur, permalink
De titanic is vast niet eens meer heel, laat staan dat je m uit het water kunt halen... ben het eens met matthijs_013.

geplaatst op 20 januari 2007, 19:38 uur, permalink
De Titanic is inderdaad overgebroken, en deze film heb ik op dvd.. en nog nooit afgekeken omdat het begin al heel saai is!

geplaatst op 20 januari 2007, 21:07 uur, permalink
iilSe schreef:

alles kan, maar er is inmiddels(sinds een paar jaar) een verdrag dat het niet eens meer geprobeerd mag worden.

Film is totaal overbodig, verhaal is ook niet bijster geweldig, maar met verstand op 0, toch nog te kijken, al moet je jezelf heel goed hebben, om hem niet vantevore uit te zetten

geplaatst op 5 februari 2007, 17:56 uur, permalink
Dit lijkt me niks aan.

avatar van A.L.I.E.N
geplaatst op 11 november 2007, 15:21 uur, permalink
heb hem overlaatst es op DVD gokocht en zo slecht is ie nou
ook weer niet hoor.in het midden van de film begint het wel wat
saai te worden,dat moet ik toegeven

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst op 2 maart 2008, 21:37 uur, permalink
Ik ben zelf sinds ik in '98 de film Titanic van James Cameron zag me enorm gaan verdiepen in deze tragische ramp. Het intrigeerde me...waarom zonk dit gigantische schip? Wie zaten er nu fout? Had het voorkomen kunnen worden? En natuurlijk al het persoonlijke leed dat die nacht voorbij kwam...zovelen stierven door te weinig boten of doordat ze geen 1e klasse waren en aan hun lot over zijn gelaten...

De Titanic ligt al bijna 100 nu op de bodem maar het verhaal blijft interessant. Interessant genoeg om er in 1980, een paar jaar voordat men het wrak vond, er een film van te maken.

Dat hadden ze alleen beter niet kunnen doen. Wat is die film nep zeg. Ze konden toen natuurlijk niet weten dat de Titanic niet intact is gezonken, maar het is na dato natuurlijk dan wel funest voor je film. Sowieso is het verhaal uit deze film apart. Ook al lag het wrak intact, dan nog had je nooit zo de boel kunnen bergen. De hele film is 1 grote B of C film. Matig acteerwerk, dramatische special effects en verder een totaal niet boeiend verhaal, hoezeer ik me ook interesseer voor de Titanic ramp.

avatar van briek
geplaatst op 9 augustus 2008, 18:58 uur, permalink
De film was al een grote schijnvertoning in 1980, maar vijf jaar later viel het verhaal als een kaartenhuisje ineen toen het wrak ontdekt werd. Ik snap niet waarom ze deze film eigelijk gemaakt hebben. Ik was al van begin de jaren 90 in de ban van de Titanic en toen was dit de enige "moderne" film hierover, daarom dat ik hem ook absoluut wou zien, maar eigelijk is dit een totaal overbodige film waar meer fictie inzit dan feiten.

geplaatst op 21 oktober 2008, 21:14 uur, permalink
Ik vind op zich wel dat we wat realistisch moeten blijven, het is dan wel niet een super film maar je moet wel weten dat ze in 1980 nog niet wisten dat het schip Niet intact was gezonken.

Ik geef er een 3.5 voor, ik vond de film niet zo erg.

avatar van mayhemblik
geplaatst op 30 november 2009, 17:16 uur, permalink
Heb hier niet van kunnen genieten.

avatar van Keane1983
geplaatst op 10 april 2012, 14:43 uur, permalink
Ik kreeg deze film kado (althans deze dit ook in de box) bij de aanschaf van de serie (Titanic) die op dit moment wordt uitgezonden op Veronica.
Het enige grappige aan deze film het het omhooghalen van het schip en het idee dat deze nog helemaal intact is!!! Hoewel het me wel hylarisch zou lijken als ze echt de Titanic zouden bergen.
Misschien in die tijd (1980) dat het helemaal tegek was....
Acteerwerk is matig, score is gewoon lekker ouderwets en aanwezig. Toch moet ik zeggen dat ze het na maken van het schip toch wel leuk hebben gedaan en het er ook nog eens redelijk uitziet.
Een domper van mijn kant uit is, hoe hebben ze deze film in de titanic-box kunnen stoppen als de serie zo waarheids getrouw moet zijn...en dan een sf-film erbij te stoppen!!!!
Achja, ik was weer even van de straat en heb me toch "redelijk" kunnen amuseren hoewel het eigenlijk vrij weinig met de titanic te maken heeft.
Van mij krijgt deze film een 2.0*

avatar van aspro
geplaatst op 22 april 2012, 23:47 uur, permalink
heb hem vanavond 22/04/12. gekeken en inderdaad moet Keane1983 gelijk geven hij zat inderdaad bij de mini serie van de "titanic" op de derde disc.
vond hem op Blu-ray toch wel wat tegen vallen voor een film uit 1980.
ze hadden hem wel wat beter op mogen poetsen.
het enigste wat ik er mooi aan vond toen hij omhoog werd gehaald in zijn hoedanigheid waar hij op dat moment in verkeerde.
Maar we weten ook inmiddels dat hij voor hij zonk al in twen was gebroken.

geplaatst op 9 juni 2012, 7:31 uur, permalink
aspro schreef:
vond hem op Blu-ray toch wel wat tegen vallen voor een film uit 1980.
ze hadden hem wel wat beter op mogen poetsen.
Maar we weten ook inmiddels dat hij voor hij zonk al in twen was gebroken.

Hij zit inderdaad bij de miniserie, maar het is geen blu-ray wel gewoon DVD.
Maar ben het wel met je eens, ook dan had ie beter opgepoets mogen zijn.

geplaatst op 9 juni 2012, 12:39 uur, permalink
Deze film is natuurlijk compleet fictie, maar wel eens leuk om te bekijken.
Vooral het naar boven brengen van het schip ziet er indrukwekkend uit, alleen daar voor al moet je de film eens bekijken.
Verder is er niet zo veel bijzonders aan deze film, leuk voor een avondje film, verder niet.

avatar van Robertdeniro
geplaatst op 24 december 2012, 0:55 uur, permalink
Matige film, kan niet echt boeien. Cliche matige hoofdpersonen, zelfs Anne Archer valt uit de toon. Dirk Pitt in de boeken van Cussler zou een uitraling moeten hebben... In deze film het niveau schoonzoon die je net niet wilt... Overslaan of je moet echt SF over de Titanic willen zien...

geplaatst op 5 januari 2013, 0:33 uur, permalink
heel slecht ik had wat beter verwacht maar ja niet alle films zijn

geplaatst op 5 januari 2013, 0:33 uur, permalink
geweldig