Za Ginipiggu 4: Manhoru no Naka no Ningyo (1988)
Genre: Horror
Speelduur: 63 minuten
Alternatieve titels: Guinea Pig: Mermaid in a Manhole / ザ・ギニーピッグ マンホールの中の人魚
Oorsprong:
Japan
Geregisseerd door: Hideshi Hino
Met onder meer: Shigeru Saiki, Mari Somei en Masami Hisamoto
IMDb beoordeling: 5,5 (2.492)
Gesproken taal: Japans
On Demand:
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Za Ginipiggu 4: Manhoru no Naka no Ningyo
Een zeemeermin wordt uit het riool gehaald en vervolgens gedeponeerd in de badkuip van een kunstenaar, waar het zeecreatuur er steeds slechter gaat uitzien.
Externe links
Video's en trailers
Reviews & comments
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8248 stemmen
Een van de beste Guinea Pig films samen met deel 3 (Flower Of Flesh And Blood) en 5 (He Never Dies, deze was heel grappig!), niet echt super goor maar soms spuit het etter wel alle kanten op dat was erg grappig.
Helaas kan ik die andere guinea pig delen niet toevoegen omdat die minder dan 45 minuten duren.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11969 stemmen
Om het even over de diepere betekenis van deze film te hebben ... nee grapje
Super goor was het niet, wel echt ranzig vond ik. Ik heb het dan ook niet zo op krioelende beestjes, maar hier was het lekker overkill. Geweldig genoten van dit filmpje, moet ook zowat de enige GP zijn die er visueel een beetje aantrekkelijk uitziet (afgezien van de sfx dan, die wel altijd uiterst verzorgd zijn, soms een beetje te zelfs ).
Jammer dat die andere er inderdaad niet opkunnen, voor tot dusver de beste in de reeks heb ik zeker 3.5* over. Kan me hier geweldig mee vermaken.
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Om het even over de diepere betekenis van deze film te hebben ... nee grapje
Ik zie niet in wat daar grappig aan is . Dit is een formidabele film die me diep, héél diep raakte en me tot heerlijk overpeinzen stemde over desintegratie van alle leven (categorie Irréversible), grenzen van kunst, wilsbeschikking, loyaliteit, euthanasie, veroordeling door onwetende derden (categorie Oasis), noem maar op.. Méér dan amusement, zodoende. Maar sowieso altijd fijn om te lezen dat weer 's iemand zich eraan gewaagd en ermee vermaakt heeft, natuurlijk!
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3630 stemmen
Een aardig deel van Guinea Pig films, alleen heb ik toch liever zo min mogelijk verhaal. Het gaat bij Guinea Pig zoals Onderhond al zei meer om de goor en de ontiegelijk droge humor. En het goor was hier wel oké al moest ik er wel lang op wachten, maar de humor ontbrak een beetje al kon ik wel lachen om al dat pus.
Al met al toch 2.5*
Omdat deel 1 t/m 3 er helaas niet opmogen. Ze kwamen 2 hele minuten te kort.
Bespreek ik die ook even hier.
Deel 1 was me iets te ziek. Waar in deel 2 het martelen erg humoristisch werd gedaan kreeg ik hier het gevoel dat ik keek naar een echte snuff film. En daar ben ik niet zo weg van eerlijk gezegd. Lastig om hier een cijfer aan te geven maar het zouden waarschijnlijk 2.5 sterren zijn geweest.
Deel 2 is samen met deel 6 mijn favoriet.
Het ziet er allemaal zeer vies uit maar ik lach helemaal dubbel. Lekker hakken en zagen
Deze zou 3.5 misschien 4 sterren hebben gekregen.
Deel 3 was leuk, een gast die zichzelf niet dood krijgt. Het was allemaal redelijk flauw maar dat mag ook wel eens.
3*
Mr Confused
-
- 1714 berichten
- 6291 stemmen
Hideshi Hino heeft er weer een nieuwe bij. The boy from hell. Juist besteld op ebay. Lijkt me weer wat te worden. Kan iemand hem misschien toevoegen want mij lukt het niet.
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Smerige film, en erg goedkoop geschoten. Toch wel erg vermakelijk en vaak zelfs grappig om naar te kijken. Dit is mijn eerste film in deze serie die ik gezien heb, en ik ben nu wel erg benieuwd naar de andere delen. 3,5*
Eric Hangzak
-
- 6 berichten
- 3 stemmen
Kijk dit is pas een film. Wat een smeerlapperij van de bovenste plank. in een woord geweldig. Het pus bleef maar stromen de wormen werden uitgekost. Ze werden uit bulten getrokken. Ze krioelden over haar lichaam en het pus spul bleef maar komen en stromen. geweldige film. Ik was met walging vervuld. Moeten ze er meer van maken.
Zoyechka
-
- 50 berichten
- 28 stemmen
Hmm..ik zou deze film graag willen zien.
Het verhaal lijkt me zo..opmerkelijk . Even kijken of ik hem ergens kan vinden dan maar.
Zoyechka
-
- 50 berichten
- 28 stemmen
haah! ik heb hem gevonden. Ben hem nu aant kijken ;p Straks mijn commentaar
Zoyechka
-
- 50 berichten
- 28 stemmen
Lol ...
Tsjaa wat moet ik hiernou op zeggen.
Het was een vermakelijke film. Inderdaad aardig ranzig, maar tegen dit soort ranzigheid kan ik wel...
Interessant einde....
Overigens vind ik dit geen film om ' over na te denken ' .
Wat dat betreft kun je dus over IEDERE vieze film gaan nadenken, wat de boodschap nou precies is.
Toch 3,5 sterren omdat ik hem wel heb afgekeken. Hij blijft toch boeien
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3131 stemmen
M'n eerste Guinea Pig film en als dit de standaard is voor de rest van de films moet ik snel op zoek!
Het verhaaltje is nogal vlak. Er is geen hoe of waarom. Het is gewoon kijken naar hoe een zeemeermin in een badkuip ligt te creperen. Dan is het van cruciaal belang dat het er een beetje aantrekkelijk uitziet, en dat is gelukt! De make-up en effecten zijn erg overtuigend. Die bulten zagen er al niet gezond uit, maar niet snel daarna vliegt de pus je om de oren en wordt de badkamer bedolven onder massa's wormen die blijkbaar ook in het lichaam van de zeemeermin gevangen zaten. Meng de zeven kleuren pus, de zwarte, gladde wormen en liters bloed en je krijgt een visueel kunstwerkje. Eet smakelijk!
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
De minste Guinea Pig uit de serie.
Vond deze meer slaapverwekkend dan leuk.
Bij de Guinea Pig filmpjes vind ik de overdreven gore en fijne kills en bizarheid zo leuk.
Maar hier viel dat nou weer erg tegen.
Gelukkig duurt hij in het algemeen niet zo lang maar toch erg langdradig om en uur lang te zitten kijken hoe een zeemeermin wegrot.
Is volgens mij wel de langste uit de reeks.
Vind toch Devil Woman Doctor het leukst omdat hij zo bizar en vol met humor zit maar dit was gewoon stom en saai.
Op zich nog wel erg leuke gore maar verder blijft er niks bijzonders over.
2,5*
harm1985
-
- 526 berichten
- 503 stemmen
Behoorlijk ranzig, maar al steeds meer naar kitsch neigend, het verhaal is zoals in de voorgaande drie delen niet meer dan een basisgegeven, man vindt zeemeermin in riool, neemt haar mee naar huis waar hij haar in een badkuip legt en haar steeds verder ziet aftakelen en dat is een kapstok om qua special effects en gore echt alles uit de kast te trekken. Toegegeven, het opensnijden van die zweren en de zooi (wormen, pus, etc) die eruit komt is best ranzig, maar een stuk makkelijker te verteren dan een pin door iemands oog, voor mij althans. Esthetiek speelt ook hier een rol, vooral in de dialogen tussen de schilder en de zeemeermin, maar het is het einde dat hier het meest indruk maakt. Nadat we zo'n 45 minuten hebben zitten kijken naar een steeds verder aftakelende zeemeermin gaat ze dood en besluit hij haar aan stukjes te hakken. Op een gegeven moment merken zijn benedenburen op dat er bloed door het plafond komt en gaan poolshoogte nemen. Op dat moment komen ze tot een verschrikkelijke ontdekking: de schilder was niet een zeemeermin aan stukken aan het hakken, maar zijn hoogzwangere vrouw, die aan darmkanker leed. Na onderzoek bleek de man schizofreen te zijn.
Dat vond ik zo goed gevonden dat het de film alsnog naar een voldoende trekt.
erik1677
-
- 1787 berichten
- 0 stemmen
ik vond het helaas maar weer saai.
Wel goed gemaakt dat wel, maar niet aan mij besteed dit deel.
Boeikens
-
- 4352 berichten
- 4941 stemmen
De minste uit de reeks.
Ranzig zonder echt gore te zijn en persoonlijk vond ik hem veel te langzaam.
1,5*
umbra
-
- 3657 berichten
- 3418 stemmen
Net gezien, had er al 1 va deze reeks gezien, nl Flowers of blood & flesh, die vond ik gewoon vet. Nu deze, Euh RANZIG is het juiste woord dat deze film omschrijft, niet ziek en goor ofzo zoals de fowers of flesh & blood. Heeft toch paar keer mn maag doen draaien se (oké had net een vette hamburger naar binnen gespeeld). Al bij al zeer geslaagd, wat ik er van verwacht had Volgens vele comments heb ik nu de 2 beter van deze reeks gezien, maar heb ze allemmal, dus de rest volgt zeker dus 4* voor dit zeemeerminwerkje
jippie2010
-
- 2458 berichten
- 6715 stemmen
Lastig hoor... als kunstenaar zijnde... een schilderij die maar niet af komt...
Verder vond ik deze film matig... voor mij is deel 2 nog favoriet.
Op naar deel 5 en 6!
Woland
-
- 4154 berichten
- 3400 stemmen
Ik ben niet echt een gorehound, maar ben toch altijd wel benieuwd naar films met een reputatie, ook op dat gebied. Een van de films die regelmatig genoemd wordt is Guinea Pig 2: Flower of Flesh and Blood, waarin een Japanner in Samurai-kostuum vakkundig een vrouw ontleedt; ik heb hier wel eens een kort stukje van gezien, maar dat gaat mij te ver. Schijnbaar is Guinea Pig 1 een beetje in dezelfde richting, maar zijn de latere delen wat minder als fake snuff movies. Uit een soort van morbide interesse heb ik deze film dan maar opgezet - deel 4 in de serie.
Het verhaal is extreem basaal (al heeft het een leuke twist), net als schijnbaar bij de meeste films uit de serie: artiest vindt zeemeermin, maar die heeft ziekten onder de leden en ligt weg te rotten in de badkuip. Letterlijk. De film is een orgie van bloed, pus, builen en wormen die uit de zeemeermin stromen; een hoop enorme ranzigheid dus met ook her en der gitzwarte, droge humor zoals de schilder die in de zeemeermins zeven kleuren pus ook zijn portret onder de builen en pusbulten schildert. Ranzig is het wel, eng is het geen moment. Ik moest een beetje aan Troma denken qua sfeer, maar dan met veel meer nadruk op ranzig en veel minder op flauwe humor. Qua beoordeling hou ik het maar neutraal, het was op een bepaalde manier wel intrigerend maar om nou te zeggen dat het echt leuk was of ik het aan kan raden, ik weet het niet.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Sick. Merkt hier op Moviemeter wel dat men minder voelt voor dit soort pus, gezwellen, mutatie en kroelend ongedierte. Ik vind dit waarschijnlijk één van de leukere delen. Fascinerend is misschien een verkeerd woord, maar de transformatie is op z'n minst een geniaal staaltje practical effects en met die zwart komische toon balanceert het precies op de lijn van sadistisch vermaak en ronduit gestoord. Dat deze films in snack-formaat worden gepresenteerd, is ook wel zo fijn. Heb zo'n beetje ieder filmpje met een twijfelachtige (zieke) reputatie al lang en breed gezien, maar wilde deze reeks graag bewaren. Moet toch iets hebben om de ''honger'' af en toe te stillen! Heel veel in deze categorie komt er tegenwoordig niet meer uit, maar de American Guinea Pig reeks volstaat voor mij wel. Mist echter alle humor en knipogen die deze films nog de noemer ''vermaak'' meegeeft.
Pre- en sequels
Ginî Piggu 4: Pîtâ no Akuma no Joi-san
1990
8 reacties
Za Ginipiggu 5: Notorudamu no Andoroido
1988
14 reacties
Ginî Piggu 3: Senritsu! Shinanai Otoko
1986
1 reactie
Ginî Piggu 2: Chiniku no Hana
1985
10 reacties
Guinea Pig: Ginî Piggu - Akuma no Jikken
1985
1 reactie
Het laatste nieuws
Ongeziene WOII-film 'The Photographer of Mauthausen' op Netflix wordt een must-see genoemd: 'Hakt er flink in'
Austin Butler speelt alcoholverslaafde oud-honkballer in nieuwe misdaadfilm 'Caught Stealing'
Rebel Wilson doet boekje open over wangedrag 'Borat'-acteur Sacha Baron Cohen, acteur ontkent
'Pirates of the Caribbean'-vervolg definitief van tafel, Jeremy Allen White speelt muzieklegende in aankomende biopic | MovieMeter Recap
Bekijk ook
Qing Mei Zhu Ma
Drama, 1985
18 reacties
The Painted Bird
Drama / Oorlog, 2019
76 reacties
Angel Heart
Horror, 1987
210 reacties
La Semana del Asesino
Horror / Drama, 1972
19 reacties
Around the World in Eighty Days
Avontuur / Komedie, 1956
58 reacties
La Horripilante Bestia Humana
Horror / Sciencefiction, 1969
10 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.