MENU

2,96

België / Nederland

geregisseerd door Orlow Seunke
met Josse de Pauw, Frida Pittoors en Arend Jan Heerma van Voss

Kaas vertelt het wrange verhaal van de gedwarsboomde ambities van Frans Laarmans. Deze eenvoudige kantoorklerk krijgt de kans vertegenwoordiger te worden in volvette edammer kazen. Om te beginnen krijgt hij 20 ton kaas die hij snel kwijt moet zien te raken. Verfilming van de gelijknamige novelle van Willem Elschot.

geplaatst op 30 juli 2003, 14:15 uur, permalink
Deze komt zondag om 15.10 uur op Nederland 3. Ben benieuwd!

geplaatst op 30 juli 2003, 14:25 uur, permalink
Is de moeite! Josse de Pauw is schitterend als Frans Laarmans. Grappig én tragisch (het is tenslotte Elsschot

FisherKing
geplaatst op 3 augustus 2003, 16:59 uur, permalink
Wat lijkt Dirk Roofthooft toch erg op Pim Fortuijn in zijn rol als Boorman.

geplaatst op 3 augustus 2003, 17:03 uur, permalink
Inderdaad, Fisherking - en het kantoor van Boorman heette "Villa des Roses"

Den Dirk - da's een kerel die dik, dik OK is. Vorig jaar heeft hij een aantal concerten gegeven samen met Roland, "Brick blues" (of zoiets) - wat blijkt? De man kan nog zingen ook!

kappeuter (moderator)
geplaatst op 3 augustus 2003, 17:04 uur, permalink
FisherKing schreef:
Wat lijkt Dirk Roofthooft toch erg op Pim Fortuijn in zijn rol als Boorman.

Kan ik niet zeggen. Vind 'm meer lijken op die kale vent van de Kanis & Gunnik reclame.

avatar van Ralfke
geplaatst op 4 augustus 2003, 0:03 uur, permalink
Geweldige film dit; hele mooie sfeerzetting, uitstekende acteerprestaties en een vermakelijk - doch enigszins voorspelbaar - plot. **** voor dit juweeltje van Kikkerlandse bodem!

geplaatst op 22 juli 2006, 0:06 uur, permalink
Leuke, sfeervolle film. Goeie rol van Josse de Pauw (zoals altijd eigenlijk). Kreeg spontaan zin in kaas

avatar van Mug
geplaatst op 22 juli 2006, 0:34 uur, permalink
Het werd gelukkig amusant. De film kwam pas na zo'n 30 minuten pas zeer stilletjes op gang. Blij dat ik me er door heen geworsteld heb (mijn wil was sterker dan mijn zapduim), want daarna werd het alleen maar beter en beter. Josse de Pauw speelt voortreffelijk. En de aankleding en de vele kazen verdienen ook een pluim.

Ik krijg juist spontaan zin het werk van Elsschot maar eens te lenen ... en te lezen. Met dit weer zweten de blokjes kaas toch maar weg binnen 1 minuut.

avatar van xenne
geplaatst op 22 juli 2006, 11:36 uur, permalink
de rol van Laarsmans
, niet zo evident om die te spelen, maar Josse de Pauw (mijn held) doet het uitstekend. man, man, man ... wat kan die acteren. zoals reeds gezegd is de film een aangename mix van drama & komedie, ben paar keer in de lach geschoten en dat overkomt me niet zo vaak. het enige minpuntje is misschien wel de (magere) plot. maar heb me verder uitstekend vermaakt ... 3˝

avatar van thomzi50
geplaatst op 20 december 2007, 16:35 uur, permalink
Geslaagde film. Begon wat hakkelend maar niet ergerend, maar werd langzamerhand steeds amusanter. De grote kwaliteiten van het boek, het heerlijke mengsel van drama en humor, is goed over gebracht op de film. Al haalt de film het niet bij het boek. 3,5*

geplaatst op 20 april 2008, 22:15 uur, permalink
Weet iemand of deze film (en al het andere werk van Orlow Seunke, eigenlijk) inmiddels eindelijk op DVD te krijgen?

geplaatst op 20 april 2008, 22:54 uur, permalink
Bert Apeldoorn schreef:
Enkel Gordel van Smaragd is op dvd uitgebracht, maar die is al een tijdje out of print en waarschijnlijk lastig te vinden. De rest is helaas nog niet op dvd uitgebracht.

geplaatst op 27 mei 2010, 12:10 uur, permalink
Kaas is op 15/9/2010 te zien in de Openbare bibliotheek Permeke te Antwerpen.

avatar van Reinoir

geplaatst op 27 mei 2010, 13:21 uur, permalink
De poster is best nice. Nu nog een manier zoeken om heb te kunnen kijken.

geplaatst op 15 september 2010, 10:04 uur, permalink
Is hier niet toevallig iemand die deze film ooit eens heeft opgenomen van TV en die hem voor mij op DVD zou willen branden?

O-)

geplaatst op 6 april 2011, 14:12 uur, permalink