Runaway Bride (1999)

2,39

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Garry Marshall
met Julia Roberts, Richard Gere en Joan Cusack

Ike, een columnist, hoort het verhaal van Maggie Carpenter, een vrouw die altijd op het laatste moment haar bruidegommen in de steek laat. Ike schrijft een kwetsend stukje over de vrouw zonder goed research te doen. Ike wordt hierdoor ontslagen, en besluit een grondig artikel te schrijven over het aanstaande huwelijk van Maggie. Zij heeft echter vanzelfsprekend niet zo'n hoge dunk van Ike op.

69 BERICHTEN5 MENINGEN

geplaatst op 27 juli 2010, 11:45 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een beetje saai, maar toch wel leuk dat ze uiteindelijk samen trouwen en zij haar sportschoenen aan hem geeft , dat maakt alles goed !

avatar van palaver
geplaatst op 27 juli 2010, 11:46 uur, permalink
films met julia roberts zijn altijd wel leuk

avatar van *film fan*
geplaatst op 9 maart 2011, 17:58 uur, permalink
leuke film.

avatar van missl
geplaatst op 23 maart 2011, 16:29 uur, permalink
Leuk meidenfilmpje waarbij je van mijlenver al ziet wat eraan komt. Maar dat maakt bij sommige films niet uit. Gemiddelde score, al was het personage van Gere soms echt verschrikkelijk.

avatar van Fran
geplaatst op 10 juli 2011, 16:06 uur, permalink
Jammer hoor. Ik vond de chemie tussen Gere en Roberts in Pretty Woman zo sterk maar in deze film vind ik het helemaal niks. Verder vind ik het verhaal ook behoorlijk saai verlopen. En ik ben toch best wel een fan van dit soort films. Helaas heeft deze mij niet zo kunnen bekoren.

avatar van Hankert

geplaatst op 7 december 2011, 11:01 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
HannahMontana schreef:

Ja hoor ook heeeeel leuk dat je het hele einde verklapt nu, en bedankt! Hoef ik dus niet meer te kijken. Voortaan zulke dingen verbergen aub!

avatar van DragQueen
geplaatst op 12 februari 2012, 14:17 uur, permalink
Leuke Romantische Komedie, met een vrij voorspelbaar verloop. Toch is de uitvoering van het verhaal onderhoudend. De hoofdrollen worden leuk ingevuld door Gere en Roberts. De chemie tussen hen is ook prima. 2,5 Ster.

geplaatst op 6 oktober 2012, 11:18 uur, permalink
Wat een bagger film. Diverse mislukte grappen en totaal niet realistisch. Het blijft fictie, maar een journalist die gepast en ongepast bij je op de deurmat staat gaat er echt niet in.

geplaatst op 30 mei 2013, 20:59 uur, permalink
Matige film waarin een bruid al drie keer voor het altaar rechtsom keert maakte. Min of meer een follow up van Pretty Woman, alleen niet verhaaltechnisch. Alleen haalt deze film het bij lange na niet bij die romcom. Vooral omdat de romance hier nogal geforceerd is en zelfs ongeloofwaardig. Ook is de humor wat aan de flauwe kant.