MENU

3,47

Spanje

geregisseerd door Ramón Salazar
met Antonia San Juan, Najwa Nimri en Victoria Peña

Deze film legt uit dat de grote bouwstenen (Piedras) voor het geluk in ons leven liefde, vriendschap, familie en carrière zijn. Daarnaast is er ruimte voor de 'kleinere stenen'. De vijf vrouwen in deze film zijn geen van allen in het gelukkige bezit van deze bouwstenen van het leven. Allen zoeken ze nog steeds naar geluk.

geplaatst op 6 juni 2003, 14:10 uur, permalink
erg benieuwd naar deze film!

MFEO
geplaatst op 27 juni 2003, 1:01 uur, permalink
Ik heb deze film vandaag in de sneak gezien. Erg goeie film. Mooie muziek. Als je van degelijke films hou, moet je deze zeker gaan kijken.
Voor de homo's: Er komt ook zijdelings wat homosexualiteit in voor.
Altijd weer leuk.
4 sterren

neo (moderator)
geplaatst op 21 juli 2003, 14:47 uur, permalink
Schoenen, schoenen en nog eens schoenen...
Erg mooie film met idd erg mooie muziek en een heuse krachtoer van de hele cast. een vluggertje zal nooit meer hetzelfde zijn

3.5 schoenen

geplaatst op 22 juli 2003, 1:08 uur, permalink
Raamvertelling a la Magnolia, maar dan minder meeslepend en vooral een stuk langdradiger.
Op zich wel aangrijpende film, maar de regisseur kon kennelijk geen ruw materiaal weggooien en dus verslapt de aandacht nog al eens.
Omdat er een stel Spanjaarden achter mij af en toe nadrukkelijk hard in de lach schoten, heb ik om beleefdheidsredenen af en toe maar meegelachen. Maar niet omdat daar echt reden voor was. Minder kitscherig oversentimenteel dan de vreselijke Pedro Almodóvar maar niet echt opzienbarend.

avatar van Redlop
geplaatst op 22 juli 2003, 10:09 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
O ja...voor degene die 'm gezien heeft...

Ik snap de poster niet. Want het was toch duidelijk dat imbeciele meisje Anita (links op de poster) dat die knalgele sportschoenen droeg en niet de Leire het voorste meisje???

avatar van Jordy

Jordy (admin)
geplaatst op 22 juli 2003, 12:44 uur, permalink
Magnolia een raamvertelling?

geplaatst op 22 juli 2003, 13:37 uur, permalink
O nee, kut. Da's een verhaal in een verhaal. Ik bedoel eh...collage.
Dank voor deze correctie Jordy.

geplaatst op 23 juli 2003, 0:30 uur, permalink
fijne film. ik moest er even inkomen. maar de verschillende verhaallijntjes en het bij elkaar komen hiervan... kan ik altijd wel van genieten.
en wat de vergelijking met magnolia betreft... tja, niets kan aan die film tippen, vind ik.
no, seriously. ik miste dan toch de emotie.
al met al 3,5 sterren.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
geplaatst op 23 juli 2003, 1:19 uur, permalink
De laatste drie kwartier redden deze film die maar niet op gang wil komen en waarvan eigenlijk maar een van de verhaallijnen echt boeit.

geplaatst op 23 juli 2003, 6:53 uur, permalink
enne Troy en Star...wat vinden jullie van de poster. Zie mijn opmerking hierboven?

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
geplaatst op 23 juli 2003, 15:00 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Ik vind het ook vreemd. Ik zat al te kijken of alle schoenen verwisseld zijn , maar dat is volgens mij ook niet zo. Ik snap het dus al evenmin.

neo (moderator)
geplaatst op 23 juli 2003, 21:55 uur, permalink
Snap het ook al niet. Misschien een drukfout

geplaatst op 29 juli 2003, 18:24 uur, permalink
Ik hoorde vandaag van een Spanjaard dat de schoenen van ALLE vrouwen op de poster bewust zijn veranderd. Om aan te geven hoezeer hun levens met elkaar verstrengeld raken.
Het zal wel...de film miste betrokkenheid, emotie en humor. Het schoeisel van de speelsters kan me dan ook werkelijk niet boeien, hoe graag de regisseur het ook wilt, gezien zijn grafisch grapje.

Mag niet in de schaduw van Magnolia staan.

geplaatst op 11 augustus 2003, 0:38 uur, permalink
Tsja, die vergelijkingen met Almodovar snap ik op zich wel. Het is een Spaanse film, de hoofdrollen worden gespeeld door vrouwen (waarvan de meesten eerder in films van Almodovar speelden) en de film kent wat soapachtige trekjes.

Maar het kwaliteitsniveau van Almodovar wordt niet gehaald. Waar Almodovar van het thema (vrouwen die worstelen met liefde, relaties en hun emoties) vast een kwalitatief hoogwaardig drama had weten te maken wil het in de handen van Salazar maar niet van de grond te komen. 3*

Enneh.. Enrique Alcides was om van te

geplaatst op 11 augustus 2003, 0:44 uur, permalink
Nog even een leuke quote uit de film:

Meisje tegen haar homosexuele vriend: "Was je maar hetero". Waarop die vriend zegt: "Had jij maar een grote lul"

kappeuter (moderator)
geplaatst op 11 augustus 2003, 0:48 uur, permalink
Die kan je nog eens gebruiken titan.

geplaatst op 11 augustus 2003, 0:54 uur, permalink
Ik zal hem onthouden

geplaatst op 5 december 2003, 22:20 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
dit is een leuke film, als je denkt ach ik ga me niet moe maken vandaag. Een hele boel bloedmooie mensen die toch ooooooh zo ongelukkig zijn. dus gaan ze een heleboel coke snuiven want dan voelen ze zich leuk (sorry maar die vrolijke spontane snuifpartij tussen moeder en dochter is niet verantwoord)er worden veel goede onderwerpen aangesneden. Depressies, drugsgebruik, authisme, mishandeling, verwaarlozing enz. Maar jammmer genoeg wordt er niets echt uitgewerkt. Op het einde beseft iedereen gewoon 'oei ik ben verkeerd bezig dus zal ik maar snel veranderen'. nergens wordt iets uitgelegd. Alle hoofdpersonages zijn in deze film per definitie goed. Ze helpen authistische meisjes, gaan voor elkaar door het vuur, vergeven en vergeten, besluiten plots een prachtige moeder te worden ... Als de wereld echt zo was dan leefden we in een paradijs. ik moet toegeven dat ik toch ontroerd was door de edele daden die hier verricht werden. De tango scènes waren mooi, al had ik ze liever nog iets uitgebreider gehad. En de muziek ... ja de muziek is geniaal.

sydney
geplaatst op 24 december 2003, 18:51 uur, permalink
Geniale film. Door het gebruik van meerdere verhaallijnen in een film is het geheel vaak los zand. Zoals bij Amores perros. Bij "piedras" is dit totaal niet het geval. Alles vloeit vlekkeloos in elkaar over. Én dan ook nog een keer de goeie muziek en fantastische lokatiekeuzes. Het gebruik van schoenen en voeten als rode draad was een goede vondst.

geplaatst op 27 juni 2004, 0:18 uur, permalink
ik heb eindelijk de dvd. de laatste scene blijft me gelukkig maken: leire's mooie zachte stem en woorden die ik wil horen. pascal gaigne zorgde voor de muziek alleen kan ik nergens wat van hem vinden.

avatar van nightbreed
geplaatst op 19 juli 2007, 0:20 uur, permalink
Geen slechte film maar ik vond delen van de film niet interessant genoeg.
De ene scene of verhaal wist me wel te boeien terwijl een andere scene of verhaal gewoon saai was.
Nog een minpuntje was dat ze af en toe wat van die artistieke scenes erin hebben gegooid wat me totaal niet wist te boeien.
Ik hou van realistische drama's en zodra ze dingen gaan zeggen die normale mensen niet zeggen zoals die voetdokter dan slaat bij mij de verveling toe.
Die omgebouwde of verklede kerel vond ik eigelijk maar irritant en vervelend om naar te kijken.
En zoals wel vaker in een Spaanse film moest er weer eens een paar homo's komen opdraven wat me ook niet echt wist te boeien.
Gelukkig is de rest van de film nog wel ok en boeiend genoeg zodat de film in zijn geheel wel een krappe voldoende verdiend naar mijn mening.
De acteerprestaties zijn zoals in de meeste Spaanse films goed en de regie was ook vakkundig.

Cijfer: 3

avatar van shanti
geplaatst op 10 augustus 2010, 13:38 uur, permalink
een paar stukken hebben mij wel mijn aandacht weten vast te houden maar in het algemeen heb ik me behoorlijk verveeld...ik had moeite om tot het einde te blijven kijken..gelukkig was het eind een van de boeiende stukken!