MENU

2,88

Nederland

geregisseerd door Lodewijk Crijns
met Monique van der Werff, Tara Elders en Dragan Bakema

Scholiere Denise is ontevreden met haar leven en als ze de 19-jarige charmante Michael tegenkomt lijkt haar verlangen naar luxe en romantiek vervuld te worden. Maar Michael investeert in haar uit eigenbelang.

avatar van Vinokourov
geplaatst op 25 september 2010, 21:56 uur, permalink
zipp0 schreef:
Redelijk goed geacteerd, leuke film voor een keer...
Weet iemand hoe dat lied heet rond de 15 minuut. Ze zingen iets met celebration erin. Zou geweldig zijn als iemand dat wist.

Thanks alvast

Je bedoelt Zhivago - Celebrate the Love.

geplaatst op 26 september 2010, 2:14 uur, permalink
Ik had totaal geen verwachtingen maar wilde deze film toch wel graag zien. Best goeie film maar krijgt mijn sterren vooral voor het spel van vooral Dragan Bakema en ook Monique van der Werff.
Chantal Jansen vond ik een blunder in deze rol.

MoFeDu
geplaatst op 26 september 2010, 16:11 uur, permalink
Erg serieus onderwerp, maar zeer matig verfilmd. Het komt allemaal behoorlijk nep over en de acteerprestaties zijn matig. Daarnaast was het einde wel heel erg abrupt.

avatar van erik neuteboom
geplaatst op 26 september 2010, 17:25 uur, permalink
De werkwijze van 'loverboys' (veel te lieve term voor deze sociopaten) komt in deze film goed naar voren: pure emotionele manipulatie met als dieptepunt de uitspraak aan het einde dat "je ze zelf moet laten smeken", dit zegt alles! Ik vond de hoofdpersone geloofwaardig overkomen, echt iemand die uit een probleem gezin komt en het liefst in een droomwereld wil weg vluchten en daarom een makkelijk slachtoffer wordt. De vondst om de droomwereld van de sexy/soft porno MTV/TMF video clips te combineren met de op het eerste gezicht eveneens als een droomwereld overkomende loverboys scene is sterk. Dat contrast zit ook in het wisselend filmen van de flitsende uitgaanswereld en die van het woonhuis in de grauwe achterstandsbuurt (als Hagenees herkende ik meteen Den Haag-Zuid en de Schilderswijk waar je niet zelden jonge Marokkanen in dure auto's ziet rondrijden, hier is de politie tegenwoordig overigens alert op). Het slot is heftig en past geheel in het tonen van de keiharde wereld van de loverboys en hoe die denken over vrouwen, gruwelijk maar wel realiteit want loverboys blijven succesvol, ik hoop dat deze film verplicht wordt op vooral VMBO scholen!

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
geplaatst op 26 september 2010, 17:46 uur, permalink
De publieke omroep doet opvoedkundig werk. De film was al voor de zevende keer op TV gisteren.

avatar van yeyo
geplaatst op 27 september 2010, 17:31 uur, permalink
Middelmatig educatief filmpje dat protocolgewijs het hele loverboy-fenomeen uitlegt. Door de makkelijk verteerbare uitwerking van deze sensationele thematiek kijkt het lekker weg. Audiovisueel stelt het erg weinig voor: een nogal vervelende videoclip stijl met onnodige splitscreens en een ultratop-soundtrack. Al bij al dus geen hoogvlieger, maar het abrupte eind vond ik wel verfrissend.

avatar van daxclusive
geplaatst op 3 februari 2011, 19:32 uur, permalink
Goede film, sterk verhaal!
Het minpunt van de film was dat ie nogal kort was in eerste instantie en de loverboy werkwijze iets anders gehanteerd werd in de film. Verder niet verveeld

avatar van Jessen0wnt
geplaatst op 9 februari 2011, 17:12 uur, permalink
Liegen, altijd maar liegen.
Zwakke film die wel lekker wegkijkt. Natuurlijk zit er een enorme boodschap in, voor al die aanstaande 16jarige meisjes, die het best wel goed doet. Toch denk ik dat iets subtieler kon en wat minder voorgekauwd. Denise is wel een meisje waar je mee durft te leven, maar wordt nergens echt overtuigend. Niemand. De hele thuis situatie is ronduit belachelijk slecht, haast pijnlijk om te zien, ook de gehele setting was van geen niveau maar deed toch iets. Het gaf persoonlijkheid aan de film, het eerder genoemde ''video-clip'' stijl van filmen zal wel veel gedaan hebben voor de kijkers en de doelgroep waarvoor deze film gemaakt is. Een redelijk filmpje voor op school om meisjes te behoeden voor de o zo gemene loverboy. 2 sterren

avatar van movie acteurs
geplaatst op 14 maart 2011, 17:32 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Ik wilde deze film wel eerder kijken, maar dat is nooit gelukt. Vandaag dus eindelijk wel.

Het thema waar deze film geheel over gaat, zijn een van de meest walgelijke types waar we vaak iets over horen. De loverboys dus. Loverboys (en niet specifiek Michael) zijn toch wat te matig neergezet. Monique van der Werff is niet zo heel slecht alleen had zij ook last van wat povere momenten.

Het opvallende is toch wel wanneer Denise de eerste afspraak wil maken met Michael. Ze belt hem op, zegt dat ze een afspraak wil maken, dat komt blijkbaar goed uit in de avond. Dan zegt ze doei. Maar wat is ze vergeten? Sowieso welke tijd precies in de avond maar ook de plaats waar ze elkaar tegen moeten komen. Niet realistisch natuurlijk. Het (hoe het wordt genoemd) "videoclip" stijl van filmen vond ik nogal klote.
Naast dat, komen de emoties van de personages plotseling op zodat het soms niet goed uit de verf komt. Het symbolische en abrupte einde is eigenlijk het meest sterke punt van de film . Als er wordt gevraagd hoe ze aan het litteken komen, komt die herinnering weer boven. Ik had alleen 'n andere reactie verwacht van die Denise. En ook al was Michael een niet echt harde loverboy die toch wel verliefd was op Denise, het blijft een lul.

Tot nu toe krijgt deze film een 2,0. Het had qua uitwerking en acteerprestatie toch echt iets beter gekund.

avatar van xEllen
geplaatst op 13 april 2011, 19:10 uur, permalink
Ik snap het einde niet helemaal, wilde hij zelf dat ze een snee in haar wang kreeg of moest dat van die vrienden?

iig, ik vond het best een leuke film alleen de acteer prestaties zijn niet echt geweldig.

avatar van umbro01
geplaatst op 14 juli 2011, 12:25 uur, permalink
Zegt veel hoe het in hun wereld gaat vandaar dat deze film mij wel aanspreekt.

avatar van Hakunamatafaka
geplaatst op 3 augustus 2011, 13:38 uur, permalink
umbro01 schreef:
Zegt veel hoe het in hun wereld gaat vandaar dat deze film mij wel aanspreekt.

Die zogenaamde 'wereld' bestaat niet. De Loverboy is eigenlijk een mythe, en niets meer dan een moderne pooier.

geplaatst op 2 maart 2012, 0:37 uur, permalink
Toffe film! zeker een aanrader!

wie weet welke liedjes in de film voorkomen? ik zoek de titels maar weet de namen van de nummer niet..

avatar van tommykonijn
geplaatst op 28 april 2012, 18:25 uur, permalink
jumpstylemovie schreef:

Film is niet veel waard.
Er zit een goede boodschap in en het acteerwerk kan er mee door, maar het einde was ietwat te kort af.

Hier sluit ik me helemaal bij aan

geplaatst op 11 juni 2012, 20:37 uur, permalink
oja deze film had ik verdrongen

geplaatst op 11 juni 2012, 21:25 uur, permalink
Titelsong film

Billy Ocean - Loverboy

geplaatst op 12 juni 2012, 9:24 uur, permalink
Clichématige opvoedfilm. Deed mij denken aan het filmpje over illegaal vuurwerk dat ik ooit bij stichting Halt heb moeten kijken, of het filmpje over harddrugs dat we tijdens het drugsproject op de basisschool te zien kregen. Kan me met alle goede wil niet voorstellen dat er iemand lering trekt uit deze matige rommel, noch dat er iemand kijkplezier aan beleefd..

avatar van Decec
geplaatst op 14 juni 2012, 21:53 uur, permalink
Een redelijk dramafilm...
Redelijk verhaal...
Dat weet je hoe "loverboy" loopt, pas maar op...
Redelijk acteerwerk...
Geen goede camerawerk, knippen tussen gesplitst...
Geen breedbeeld, alleen 4:3...
Redelijk HD kwaliteit...

BBC
geplaatst op 26 juli 2012, 23:44 uur, permalink
Hmz, beetje moeilijk. In principe natuurlijk heel goed dat deze film gemaakt is, ik denk dat er een stuk minder meisjes zijn die nu nog trappen in de bekende val van loverboys terwijl dat vroeger wel anders was.
En tevens heeft deze film me wel een beetje laten inzien waarom meisjes nou trappen in zo'n val.
Normaal dacht ik altijd, hoe dom zijn die meisjes als ze zichzelf prostitueren voor zo'n gozer? Na het zien van deze film wordt dat eigenlijk wel duidelijk, en het verhaal is dan ook dik in orde.
onzeker meisje met een slechte gezinssituatie, jongen die echt wat voor haar lijkt te voelen, mooie auto, etc etc. Dat vond ik ook prima, Michael leek echt verliefd op haar.

Maar goed, het heeft me dus een beetje doen begrijpen waarom er meisjes zijn die daar in trappen, maar dat neemt niet weg dat het acteerwerk wel echt diep triest is. Het voelt heel houterig aan, wat echt heel jammer is, want dat is echt een storende factor wat voor mij de film verpest. Jammer, had een goede film kunnen worden.

avatar van Holland!
geplaatst op 12 januari 2013, 14:03 uur, permalink
Ik word helemaal niet geraakt door deze film. Acteerprestaties waren slecht, het verhaal is zo flinterdun dat je daar zo doorheen kan prikken.
Op visueel en op audio gebied stelde het ook niet echt veel voor.
Al zie ik wel in dat dit voor de bedoelde doelgroep wel impact heeft, dan heeft het tenminste nog iets.

1 1/2

geplaatst op 13 maart 2013, 18:54 uur, permalink
Tijdens de opruimen deze oude videoband teruggevonden en meteen weer opgezet, want ik was het verhaal na al die jaren een beetje vergeten.
De film is helemaal niet slecht. Ik ben niet zo thuis in dat wereldje, maar het verhaal lijkt mij redelijk realistisch en is in ieder geval boeiend genoeg.
Monique van der Werff ziet er leuk uit, maar aan haar acteerwerk moet ze nog het nodige sleutelen. Dat geldt ook voor de rest van de cast, want met uitzondering van Marie-Louise Stheins (de moeder) hield dat allemaal niet over.
Niettemin een ruime voldoende, want als televisiefilm is deze zeker niet minder dan vergelijkbare buitenlandse producties.

avatar van xxERWINxx
geplaatst op 11 juli 2013, 22:21 uur, permalink
Redelijk geslaagde drama film, verhaal is goed neergezet en overtuigend gespeeld door de acteurs, Monique van der werff is ook een knappe meid!

Het eind was wel een beetje raar dat het ineens voorbij was.
Misschien hadden ze hier meer mee kunnen doen, maar verder wel vermakelijk.

avatar van witboek
geplaatst op 15 juli 2013, 21:39 uur, permalink
Schandalig dat er zo'n mensen zijn die meiden in zo'n situatie steken.

geplaatst op 16 juli 2013, 1:14 uur, permalink
Kijkt lekker weg, daar kan ik inkomen, maar...het verhaal komt totaal niet geloof waardig over. Een vrouw/meisje als Denise dat zo keihard haar hedonistische genot achterna rent, zonder haar verstand te gebruiken, sorry, als dat nou een doelgroep is die beschermd moet worden, dan is dat een zware belediging voor vrouwen. Ik zou Denise ook niet toestaan een bankpas, auto, magnetronoven of een flatwoning te hebben, het zou binnen de korste keren misgaan. Laat staan een kind! Deze vrouw hoort in een reservaat voor domme mensen.
Geluid was erbarnelijk slecht op tv. Niet te verstaan.
De loverboy zette mij voor raadsels. Ik dacht af en toe dat hij echt gek op Denise was, dat hij echt verdriet had dat het uit was. Door de positie waar hij in de auto zat kreeg ik ook niet de indruk dat hij de snede toediende aan het einde van de film. Als je dan toch een domme film maakt, maak van deze loverboy dan ook een ultieme slechterik.
Ik kan me voorstellen dat mij harteloosheid wordt verweten, dat ben ik niet, maar dat Denise als voorbeeld moet dienen voor andere meisjes zit me niet lekker, Ik schat meisjes hoger in.
Nog een kritiekpunt: criminoloog Bovenkerk bestempeld het hele Loverboy gedoe als een hype. Er zijn geen aanwijzingen dat er iets nieuws aan de gang is in de prostitutiewereld. Zoek eens op "Loverbous of modern pooierschap" van Bovenkerk.

avatar van Tommy De Vito
geplaatst op 16 juli 2013, 13:44 uur, permalink
Goed gemaakte film over een loverboy jongen, die na een tijdje toch gevoel krijgt voor het meisje..

Meisjes die het thuis niet goed hebben (het liefst wonen ze niet meer thuis), op school niet worden gerespecteerd, weinig geld hebben, naïef zijn en in stadium zijn om snel verliefd te worden op jongens, worden dupe van de loverboys. Optel som en de meisjes zien een uitweg in zo'n jongen. Daarnaast zijn de loverboys afgetrainde casanova's met veel charisma's om hun heen, dat zo'n meisje die het al niet makkelijk heeft, stapel verliefd wordt op zo'n jongen.

Het verhaal is niet geweldig maar ook niet slecht. Er had meer ingezeten qua verhaal, maar toch is dit een aardig filmpje die ook lekker wegkijkt. De acteurs doen het prima en vond het was leuk om Chantal Janzen te zien spelen, ook al had ze een kleine rol. Dikke voldoende voor deze film, 3*

geplaatst op 16 juli 2013, 16:21 uur, permalink
Aardige film waarin een jong meisje in de watten wordt gelegd door haar vriendje, die blijkbaar andere bedoelingen heeft. Duidelijk een soort waarschuwingsfilm voor loverboys, waarbij hun werkwijze uit de doeken wordt gedaan. De personages zijn wat clichématig en het feit dat er om de vijf minuten een top 40-hit voorbij komt werkt wat storend. Een kleine 3.0 sterren.

avatar van nadrin
geplaatst op 16 juli 2013, 19:56 uur, permalink
2x dat ik de film heb gezien en ik kan echt niks negatief over deze prent zeggen. Heel intens en jammer genoeg vaak op waarheid gestoeld

geplaatst op 18 juli 2013, 11:07 uur, permalink
Het was opzich wel een goede film
Met een mooi en realistisch verhaal
Maar hoe wil je dat jongeren meer gaan roken?
Alle stoere jongens in de film roken en ook een kind van ongeveer 13 rond de 55 minuten
Ik vind dat niet normaal hoeveel hierin gerookt word maarjaa
Al met al een goede film voor je te vermaken en als je als jongeren wilt roken

geplaatst op 19 september 2013, 12:16 uur, permalink
Geloofwaardig verhaal over de neergang van een 17-jarige scholiere die op zoek is naar houvast is in haar leven, alhoewel ik denk dat het er in de realiteit een stuk brutaler aan toe gaat. Wel is de regisseur erin geslaagd om te laten zien hoe flinterdun de scheidslijn is tussen een rustig alledaags bestaan en het leven als prostituee. Jammer dat het acteerwerk niet sterker is (laat nogal te wensen over). Ook komt de geschetste sfeer (flitsend, snel + popsound) net wat te zorgeloos over.

avatar van MovieMind
geplaatst op 29 november 2014, 20:16 uur, permalink
Degelijk nederlands filmpje met een aardig verhaal en een redelijke uitwerking.