Loverboy (2003)

2,87

Nederland

geregisseerd door Lodewijk Crijns
met Monique van der Werff, Tara Elders en Dragan Bakema

Scholiere Denise is ontevreden met haar leven en als ze de 19-jarige charmante Michael tegenkomt lijkt haar verlangen naar luxe en romantiek vervuld te worden. Maar Michael investeert in haar uit eigenbelang.

364 BERICHTEN24 MENINGEN

geplaatst op 14 maart 2015, 22:09 uur, permalink
Zeer degelijke film. Goed acteerwerk van Dragan Bakema en Monique van der Werff, die een mooie chemie met elkaar hadden, wat het ook leuker en geloofwaardiger maakt om naar te kijken. De film heeft mij weten te pakken, en de muziek was ook mooi gekozen. Zo vaak komt het niet voor dat ik zo geboeid zit te kijken naar een film van begin tot eind, en zo meeleef met de hoofdrolspelers. Het feit ook dat het niet op zo'n gelikte manier is gefilmd, maakt het voor mij realistischer en intenser. Wel jammer van het vage einde, anders had ik er een halve ster bij gedaan. Na Soldaat van Oranje vind ik dit de mooiste Nederlandse film die ik gezien heb.

avatar van K. V.
geplaatst op 17 maart 2015, 21:50 uur, permalink
Deze was op tv en me er eens aan gewaagd. De film deed me qua verhaal denken aan een andere Vlaamse film ('k dacht De Kus of Bo?). Nu deze mocht er gerust ook zijn.
Misschien een nadeel, maar van mij mocht de film wel ondertiteld worden. Het was soms moeilijk om alles te verstaan (vooral in het begin met die vrouwen op school). Misschien komt het omdat ik niet altijd de Hollandse tongval begrijp.
De film heeft wel een erg uitgebreide soundtrack. Leuk om nog eens terug gekatapulteerd te worden.
De cast deed het zeker niet slecht.
Verder zat de speelduur goed, 'k heb me zeker niet verveeld.
'k vond hem wel eens het bekijken waard.

avatar van arveladze
geplaatst op 22 maart 2015, 11:40 uur, permalink
Één van de weinige plekken op internet waar het slotnummer van Lenny Kavitz te vinden is (het origineel dan): Lenny Kravitz Butterfly lyrics - music video in lyrics - paroles-musique.com

geplaatst op 1 mei 2016, 23:17 uur, permalink
Deze film is met een boodschappen
en ik vind het stukje met de kapper wel een grap stuk