Best wel liefhebber van deze regisseur. Zowel z'n oudere indie-drama's als z'n komische vehikels voor Jonah Hill, Franco, Rogen & Danny McBride kan ik waarderen. Moet wel zeggen dat het niveau met elke komedie omlaag ging, dus ik ben blij dat hij terug naar de serieuzere, kleine films gaat.
Zijn afleveringen van Eastbound & Down zijn vaak ook goed (het laatste seizoen heeft hij bijna helemaal geregisseerd).
Hij is op dit moment weer op de goeie weg, denk ik. Prince Avalache was alweer een commerciiele vorm van indie-film en Joe lijkt dat alleen maar te versterken.
George Washington - 3.5 sterren
All the Real Girls - 4 sterren
Undertow - 3 sterren
Pineapple express - 2,5 sterren
Your Highness - 3 sterren
Prince Avalanche - 3.5 sterren
Uiteraard is hij ook de creator van de serie Eastbound and Down, dat is ook een beetje het soort lompe humor waar hij van Pineapple tot The Sitter mee bezig was, maar als serie werkt het aardig goed. Al hoef ik niet hele seizoenen te zien.
David Gordon Green discusses his journey from directing small indie movies to huge blockbusters. In 2000, David Gordon Green received universal acclaim for his feature debut, George Washington, and it wasn’t long before some in the industry started referring to Green — then 26 years old — as “the next Terrence Malick.” However, after a string of well-received, but financially unsuccessful indie films, Green decided to pivot with the 2009 stoner smash hit Pineapple Express. Since then, Green’s filmography has become as varied as you’ll see from a modern Hollywood director, from low-brow fantasy epics (Your Highness) to emotional biographical dramas (Stronger) to horror reboots (Halloween).
Fijne link kappeuter. Ik blijf deze man bewonderen. Iemand die alle genres aankan en er toch altijd wel een paar eigenzinnige pure cinema-momentjes in weet te steken. Ook hoe hij spreekt over de set en zijn rol als 'conductor' daar, spreekt me aan.
Lijstje:
1. Joe 4.5*
2. Pineapple Express
3. George Washington
4. Prince Avalanche
5. George Washington
6. All the real girls
7. Manglehorn
8. Your Highness
9. Halloween
10. The Sitter 2*
"Vice Principals", die andere serie van hem, Jody Hill en Danny McBride, was ook leuk.